Gå til innhold

Ferie med baby: cruise eller all inclusive hotell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags ferie er best med halvt år gammel baby; cruise eller all inclusive hotell? Eller noe annet? Eller er det uegnet å ta baby med på hvilken som helst ferie? 

Anonymkode: d9615...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en airbnb heller? Eller feriehus i Danmark?

Anonymkode: c9ff1...cff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttetur i Norge

Anonymkode: 822d4...18f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er akkurat det samme om det er cruise eller all inclusive- hotell. Så kommer det litt an på hvor gammel babyen er😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted der du har sove- og oppholdsrom adskilt. Og helst tilgang på kjøkken. 
Ingen av de her er spesielt egnet. Vent til barnet kan benytte seg av godene et slikt sted. 

Anonymkode: 84ece...381

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre plass på et hotell enn på en cruisebåt. Så derfor ville jeg ha valgt det.

Regner jo med at foreldrene drar på ferie for egen del, ikke for at babyen nødvendigvis skal ha så ekstremt utbytte av det! Så å argumentere med sånne ting er jo bare dumt....

Er trangt med barnevogner i gangene hvor lugarene er, og man er "friere" på et hotell på land. Så det ville jeg ha valgt.

Anonymkode: f6325...aec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Airbnb 😀 Ville verken dratt på cruise eller all inclusive med baby. Begge deler er jo kjent for å spre magevirus gjennom buffetene, og når baby skal sove vil man jo kanskje helst ha litt frihet, og ikke bare sitte på en trang lugar.

Anonymkode: d2249...0f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighetshotell med adskilt soverom og uteområde/terrasse/balkong.

AI er supert med litt større barn.

Anonymkode: 21f0a...e86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på cruise, men flere ganger på all inclusive med barn. Synest all inclusive er helt topp med barn i alle aldre.

Anonymkode: de832...de3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinF skrev (13 minutter siden):

kommer det litt an på hvor gammel babyen er

Står jo i innlegget, babyen er et halvt år.

Anonymkode: a5f28...69b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde holdt meg i Norge til barnet var gammelt nok til å få meslingvaksine.

Anonymkode: b68d6...612

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruise egner seg absolutt ikke med babyer. Vil dere ha det beste og enkleste med baby velger dere Sunwing hotell. Da er alt tilpasset å ha med baby, dere har mange tilbud til aktiviteter på hotellet og et godt mattilbud. Der kan man velge mellom buffet, al carte, og take away. Du kan også bestille all inklusive hvis dere ønsker det.

Anonymkode: f5125...3f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg hjemme! Bedre for babyen og miljøet. 

Anonymkode: dc07e...680

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler fungerer fint. Men jeg ville nok valgt et bedre all-inclusive hotell, med stor balkong. Da kan man sitte ute på kvelden, eller ha baby i vogn med seg - det kan raskt bli støyete og i veien på kvelden på cruiseskip. Cruiseskip vil også kreve mye venting på heis, at det er litt knotete om tendring er en del av å komme seg i land. 

Anonymkode: 376e2...9e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle de gangene jeg har lest om virus på båter der passasjerer har spydd og dritti i tillegg til å være fanget på båt til sjøs.. Definitivt hotell 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (17 minutter siden):

Etter alle de gangene jeg har lest om virus på båter der passasjerer har spydd og dritti i tillegg til å være fanget på båt til sjøs.. Definitivt hotell 🙈😅

Sannsynligheten er forsvinnende liten, så her er du lurt av media. Det har også vært utbrudd på luksushotell - til og med dødsfall på grunn av gasser. 

Anonymkode: 376e2...9e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på all inclusive hotell da yngste var liten baby. Var helt supert. 

Anonymkode: 173bd...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvet noen av delene, men kan ikke se for meg at cruise med baby vil fungere. Man går jo ofte lange turer med barnevogn hver dag. Og mange (inkludert meg selv) gjør det for å klare å få babyen til å sove. Å trave rundt på dekk mens folk ferierer rundt en virker ikke særlig praktisk eller hyggelig 😊

Anonymkode: 67d36...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Cruise egner seg absolutt ikke med babyer. Vil dere ha det beste og enkleste med baby velger dere Sunwing hotell. Da er alt tilpasset å ha med baby, dere har mange tilbud til aktiviteter på hotellet og et godt mattilbud. Der kan man velge mellom buffet, al carte, og take away. Du kan også bestille all inklusive hvis dere ønsker det.

Anonymkode: f5125...3f9

Det er ingenting i det du skriver her du ikke får på cruise. Det er bedre mattilbud på cruise, takeaway på rommet er gratis, du kan velge mellom. A la carte og buffet. Alt er betalt på forhånd

du må ha lugar med balkong slik at en kan sitte ute og se på bølgene når baby sover. 

Anonymkode: e7ec1...6c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All inclusive.  Sist jeg reiste med Ving på all inclusive hadde vi også muligheten til å sjekke inn bagasjen på hotellet når vi reiste hjem, ser for meg at det må være genialt når man reiser med barn. På flyplassen kunne vi gå rett til sikkerhetskontrollen, og slapp den lange innsjekkingskøa.

Anonymkode: 62361...62c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...