Gå til innhold

Hvem har lurt hvem her?…(ONS)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette innlegget er skrevet under rett tema eller om det skulle vært tema ‘seksualitet’,

men her er ihvertfall problemstillingen:

Jeg traff ei dame i helga jeg ikke har sett på mange år. Vi kjente til hverandre gjennom felles venner. Når vi treffes er begge godt brisne.

Hun er singel forteller at hun har vært avstandsforelsket i meg i mange år og drømmer om et forhold med meg. Jeg lever lykkelig i et åpent forhold med samboeren min, men blir smigret. Vi kliner og flørter videre. Så inviterer hun meg etterhvert hjem til henne for å ha sex. Vi går ikke rett på sak, men sitter og prater litt. Hun forteller om alt hun vil gjøre med meg og hvor kåt hun er på meg.

Samtidig sier hun at hun kun vil ha sex med meg om det kan bli aktuelt at vi blir et par. Jeg er ærlig om at jeg lever lykkelig sammen med dama og barna, så det vil nok aldri bli aktuelt å forlate samboer til fordel for henne, men at jeg er svært kåt på henne. Jeg rekker derimot ikke å fortelle at samboer og jeg har et åpent forhold.

Rett etter at jeg har sagt jeg er kåt på henne, men bare er ute etter sex, så begynner vi å kline igjen. Usikker på hvem som tok intiativ. Vi er jo tydelig kåte begge to. Så har vi sex. Etter dette drar jeg hjem til samboer og forteller åpent om kvelden. Da får jeg kjeft fordi hun mener jeg har lurt denne dama fordi hun sa hun ikke var ute etter kun sex. Jeg mener derimot på min side at jeg var like åpen om at jeg kun var ute etter sex og ikke ville forlate samboer.

Jeg innser jo derimot i ettertid at jeg burde holdt buksesmekken igjen og stått over fristelsen sånn rent moralsk sett. Men det burde hun også. Hun visste ikke en gang at dette ikke var utroskap og hun gikk tydeligvis bevisst inn for å stjele ei annens mann.

Dagen etter fikk jeg en snap av henne med bilde og kjærlige emojier. Da fikk jeg enda mer ubehag følelse og det var fristende å ikke svare. Svarer til slutt høflig likevel uten å innlede til videre kommuniskasjon. Hun har likevel sendt meg flere bilder og meldinger siste dagene og jeg svarer hyggelig verken mer eller mindre for å ikke såre henne. Men poengterer bla at jeg har en fin filmkveld hjemme med samboer i håp om at hun tar hintet.

 Nå føler jeg meg skikkelig råtten men tenker jo at jeg bare må bryte tvert her. Kanskje ghoste om hun ikke gir seg. Hun har tydeligvis ikke skjønt at jeg bare var ute etter sex, selv om jeg var ærlig om det. Føler meg likevel som en dårlig person nå og at jeg har lurt henne. Hjelper ikke at samboer føler jeg har gått over grensa emosjonelt, som ikke var avtalen mht vårt åpne forhold som kun skal dreie seg om sex, helst ONS en sjelden gang i blant.

Hva tenker dere om dette? Har jeg lurt denne dama eller har hun lurt meg?

Hva gjør jeg nå?
 

Anonymkode: 57dff...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere har lurt hverandre, om noen har lurt noen.

Du burde helt klart ha sagt fra om at du er i et åpent forhold.

Hun burde latt være å ha sex med deg da du fortalte at du var i et forhold.

Jeg kan forstå din samboer, for når en person (hun du hadde sex med) har følelser for deg, da er dette ikke lenger bare sex - selv om det var det for deg.

Nå har du ei som har følelser for deg etter deg, fordi du hadde sex med henne selv om hun hadde sagt at hun ikke ville kun ha sex. Du og hun deler skyld, mener jeg. Men likevel er det du som er ansvarlig for ditt eget forhold, og som nå valgte å ha sex med ei som du - om du tenkte med hodet som har hjerne, ikke det lille som vil gjerne - visste hadde følelser for deg.

Jeg synes du skal være mann nok og beklage til begge damene. Din samboer, fordi du valgte å ha sex med ei som har følelser for deg, selv om du ikke gjengjelder de følelsene. Beklag at du har satt samboer og deg i en stilling som du forstår får samboeren til å føle at du har gått bort fra avtalen dere har, og at du - om du mener det - forsikrer henne at det ikke skal skje igjen.

Og beklag til hun du hadde sex med, vær ærlig med henne. Hun fortjerne IKKE å bli ghostet! Hun var ærlig med deg om sine følelser og at hun ikke ville ha sex med deg om det ikke kunne bli noe mer. Da fortjener hun også at du er ærlig med henne, og beklager at du med å ha sex med henne dessverre ga henne feil inntrykk.

 

Du har selv satt deg i denne situasjonen. Du må selv ta ansvar for den.

Det gjør du ikke hvis du bagatelliserer det overfor din samboer og ghoster hun du hadde sex med.

Drit i å fordele skyld - ta ansvar for egne handlinger!

Anonymkode: a17fa...0e6

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun forteller deg at hun har vært forelsket i deg og drømmer om et forhold med deg og ikke vil ha sex om det kun er sex så trekker du deg vekk istedet for å gi tvetydige signaler å bli med på dansen. Det er du som lurte henne 

Anonymkode: d8f84...b66

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tror dere har lurt hverandre, om noen har lurt noen.

Du burde helt klart ha sagt fra om at du er i et åpent forhold.

Hun burde latt være å ha sex med deg da du fortalte at du var i et forhold.

Jeg kan forstå din samboer, for når en person (hun du hadde sex med) har følelser for deg, da er dette ikke lenger bare sex - selv om det var det for deg.

Nå har du ei som har følelser for deg etter deg, fordi du hadde sex med henne selv om hun hadde sagt at hun ikke ville kun ha sex. Du og hun deler skyld, mener jeg. Men likevel er det du som er ansvarlig for ditt eget forhold, og som nå valgte å ha sex med ei som du - om du tenkte med hodet som har hjerne, ikke det lille som vil gjerne - visste hadde følelser for deg.

Jeg synes du skal være mann nok og beklage til begge damene. Din samboer, fordi du valgte å ha sex med ei som har følelser for deg, selv om du ikke gjengjelder de følelsene. Beklag at du har satt samboer og deg i en stilling som du forstår får samboeren til å føle at du har gått bort fra avtalen dere har, og at du - om du mener det - forsikrer henne at det ikke skal skje igjen.

Og beklag til hun du hadde sex med, vær ærlig med henne. Hun fortjerne IKKE å bli ghostet! Hun var ærlig med deg om sine følelser og at hun ikke ville ha sex med deg om det ikke kunne bli noe mer. Da fortjener hun også at du er ærlig med henne, og beklager at du med å ha sex med henne dessverre ga henne feil inntrykk.

 

Du har selv satt deg i denne situasjonen. Du må selv ta ansvar for den.

Det gjør du ikke hvis du bagatelliserer det overfor din samboer og ghoster hun du hadde sex med.

Drit i å fordele skyld - ta ansvar for egne handlinger!

Anonymkode: a17fa...0e6

Takk for fint svar med gode og empatiske råd.

Anonymkode: 57dff...9f7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Når hun forteller deg at hun har vært forelsket i deg og drømmer om et forhold med deg og ikke vil ha sex om det kun er sex så trekker du deg vekk istedet for å gi tvetydige signaler å bli med på dansen. Det er du som lurte henne 

Anonymkode: d8f84...b66

Jeg mener fortsatt at vi begge lurte hverandre, men følger de gode rådene over her og vil beklage meg for at jeg lot meg dra med selv om hun sa hun ville mer enn bare sex.

Anonymkode: 57dff...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Usikker på om dette innlegget er skrevet under rett tema eller om det skulle vært tema ‘seksualitet’,

men her er ihvertfall problemstillingen:

Jeg traff ei dame i helga jeg ikke har sett på mange år. Vi kjente til hverandre gjennom felles venner. Når vi treffes er begge godt brisne.

Hun er singel forteller at hun har vært avstandsforelsket i meg i mange år og drømmer om et forhold med meg. Jeg lever lykkelig i et åpent forhold med samboeren min, men blir smigret. Vi kliner og flørter videre. Så inviterer hun meg etterhvert hjem til henne for å ha sex. Vi går ikke rett på sak, men sitter og prater litt. Hun forteller om alt hun vil gjøre med meg og hvor kåt hun er på meg.

Samtidig sier hun at hun kun vil ha sex med meg om det kan bli aktuelt at vi blir et par. Jeg er ærlig om at jeg lever lykkelig sammen med dama og barna, så det vil nok aldri bli aktuelt å forlate samboer til fordel for henne, men at jeg er svært kåt på henne. Jeg rekker derimot ikke å fortelle at samboer og jeg har et åpent forhold.

Rett etter at jeg har sagt jeg er kåt på henne, men bare er ute etter sex, så begynner vi å kline igjen. Usikker på hvem som tok intiativ. Vi er jo tydelig kåte begge to. Så har vi sex. Etter dette drar jeg hjem til samboer og forteller åpent om kvelden. Da får jeg kjeft fordi hun mener jeg har lurt denne dama fordi hun sa hun ikke var ute etter kun sex. Jeg mener derimot på min side at jeg var like åpen om at jeg kun var ute etter sex og ikke ville forlate samboer.

Jeg innser jo derimot i ettertid at jeg burde holdt buksesmekken igjen og stått over fristelsen sånn rent moralsk sett. Men det burde hun også. Hun visste ikke en gang at dette ikke var utroskap og hun gikk tydeligvis bevisst inn for å stjele ei annens mann.

Dagen etter fikk jeg en snap av henne med bilde og kjærlige emojier. Da fikk jeg enda mer ubehag følelse og det var fristende å ikke svare. Svarer til slutt høflig likevel uten å innlede til videre kommuniskasjon. Hun har likevel sendt meg flere bilder og meldinger siste dagene og jeg svarer hyggelig verken mer eller mindre for å ikke såre henne. Men poengterer bla at jeg har en fin filmkveld hjemme med samboer i håp om at hun tar hintet.

 Nå føler jeg meg skikkelig råtten men tenker jo at jeg bare må bryte tvert her. Kanskje ghoste om hun ikke gir seg. Hun har tydeligvis ikke skjønt at jeg bare var ute etter sex, selv om jeg var ærlig om det. Føler meg likevel som en dårlig person nå og at jeg har lurt henne. Hjelper ikke at samboer føler jeg har gått over grensa emosjonelt, som ikke var avtalen mht vårt åpne forhold som kun skal dreie seg om sex, helst ONS en sjelden gang i blant.

Hva tenker dere om dette? Har jeg lurt denne dama eller har hun lurt meg?

Hva gjør jeg nå?
 

Anonymkode: 57dff...9f7

Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 12455...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har lurt noen. Begge har vært åpne om sine intensjoner, altså ikke bevisst holdt tilbake informasjon for å få sex. Det er ikke å lure noen.

Begge har trodd at den andre har akseptert betingelsene som ble fremlagt. Hun trodde at du var interessert i et forhold siden du hadde sex med henne etter at hun sa at hun kun ville ha sex hvis det var aktuelt med et forhold. Du trodde at hun ikke ville ha noe forhold siden hun hadde sex med deg etter at du sa at du kun ville ha sex hvis det ikke var aktuelt med et forhold.

Så sånn sett kan du si at begge har lurt seg selv ved å ha sex uten at dere var enige om betingelsene. Dere hadde bare fremlagt dem, ikke blitt enige om dem.

Anonymkode: 54740...c03

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror dere har lurt hverandre, om noen har lurt noen.

Du burde helt klart ha sagt fra om at du er i et åpent forhold.

Hun burde latt være å ha sex med deg da du fortalte at du var i et forhold.

Jeg kan forstå din samboer, for når en person (hun du hadde sex med) har følelser for deg, da er dette ikke lenger bare sex - selv om det var det for deg.

Nå har du ei som har følelser for deg etter deg, fordi du hadde sex med henne selv om hun hadde sagt at hun ikke ville kun ha sex. Du og hun deler skyld, mener jeg. Men likevel er det du som er ansvarlig for ditt eget forhold, og som nå valgte å ha sex med ei som du - om du tenkte med hodet som har hjerne, ikke det lille som vil gjerne - visste hadde følelser for deg.

Jeg synes du skal være mann nok og beklage til begge damene. Din samboer, fordi du valgte å ha sex med ei som har følelser for deg, selv om du ikke gjengjelder de følelsene. Beklag at du har satt samboer og deg i en stilling som du forstår får samboeren til å føle at du har gått bort fra avtalen dere har, og at du - om du mener det - forsikrer henne at det ikke skal skje igjen.

Og beklag til hun du hadde sex med, vær ærlig med henne. Hun fortjerne IKKE å bli ghostet! Hun var ærlig med deg om sine følelser og at hun ikke ville ha sex med deg om det ikke kunne bli noe mer. Da fortjener hun også at du er ærlig med henne, og beklager at du med å ha sex med henne dessverre ga henne feil inntrykk.

 

Du har selv satt deg i denne situasjonen. Du må selv ta ansvar for den.

Det gjør du ikke hvis du bagatelliserer det overfor din samboer og ghoster hun du hadde sex med.

Drit i å fordele skyld - ta ansvar for egne handlinger!

Anonymkode: a17fa...0e6

Gud om noen kunne ha sagt det der til mitt hekt. Jeg sa i fra også at jeg hadde følelser og ville noe mer, for han var det sex. Vi har lurt hverandre. Her sitter jeg da med verdens største hekt etter 4 år for han ikke har klart å la meg være i fred. Selv om jeg har kutta sex biten tar han fortsatt kontakt. Hadde han brutt kontakten når han avviste meg så hadde jeg ikke sittet fastlåst i det hølet jeg er. Men bestandig er det vi damene som får skylde...så var jo befriende så at for en gang skyld får mannen høre også at han gjorde noe feil. For bestandig er det vi som får følelser det er noe gæli med. Så for meg var dette godt å lese. Enten har damer dobbelt moral eller så mener genuint noen dette her. 

Anonymkode: 477fa...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så har vi sex. Etter dette drar jeg hjem til samboer og forteller åpent om kvelden. Da får jeg kjeft fordi hun mener jeg har lurt denne dama fordi hun sa hun ikke var ute etter kun sex. Jeg mener derimot på min side at jeg var like åpen om at jeg kun var ute etter sex og ikke ville forlate samboer.

Jeg innser jo derimot i ettertid at jeg burde holdt buksesmekken igjen og stått over fristelsen sånn rent moralsk sett. Men det burde hun også. Hun visste ikke en gang at dette ikke var utroskap og hun gikk tydeligvis bevisst inn for å stjele ei annens mann.

Anonymkode: 57dff...9f7

Hun har jo sånn sett ikke noe lojalitet eller løfter til din kone/samboer.
 

Hun fortalte deg også at hun har vært avstandsforelsket i deg over mange år?
De aller fleste av oss vil nok (dessverre) være villig til å potensielt «skade» en fremmed sitt kjærlighetsliv, om det vil fremme vårt eget.

Når man er forelsket kan man bli blind for både moral og fornuft, og hun fortalte deg dette tydelig ganske tidlig i samtalen. Jeg tolker det sånn at du velger å utnytte dette fremfor å lese det som et tydelig varsel på å holde deg unna. Det er hennes forelskelse i deg som gir deg «adgang» til henne seksuelt, og dette er du klar over og benytter deg av, vel vitende om at det bryter både avtalen med din sambo og gir henne falske forhåpninger.

Jeg synes også det er ugreit av deg å vurdere å ghoste henne. Det er den feige løsningen.

Mann deg opp og innrøm for begge parter at du gjorde en feil. Feilen er ikke krise, den er ikke så alvorlig at den vil påføre verken henne eller din sambo «alvorlig emosjonell skade» og alle gjør vi større eller mindre feil i våre relasjoner med andre.

Å forsøke å fornekte feilene eller klandre andre vil derimot risikere å påføre relasjonen ytterligere skade, for hvordan vi agerer som menneske når vi først gjør en feil sier mye om vår karakter. 
 

Det ryddige her hadde vært å sende denne dama en SMS hvor du skriver at du har gjort en feil, du var kun ute etter sex og du forstår at hun (selv om du fortalte henne dette) - kan ha misforstått. Det beklager du, samtidig som du ønsker å kutte kontakt. Din samboer bør få vite at du har gjort dette, da bygger du forhåpentligvis opp litt av tilliten hun har mistet til deg. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du har lyst til å gjøre

Anonymkode: 0feca...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...