Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med Woke-folket ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler samfunnet har gått helt av skaftet, nå er det flaggings påbud, men hva blir det neste . Alt en trenger er en aggressiv mobb som truer med "konskevenser", så må individene gi etter for mobben. Men sålenge konskevensene ikke er ulovlige, har en ingenting å gjøre ut over å lystre. Krever mobben at du må gå med regnbueunderbukse, ellers mister du jobben, hva skal du gjøre, ta på deg buksa eller bli naver? Boikott av bedriften så du mister jobben, eller svertekampanjer mot bedriften etc, er lovlig-ish. Så du har ingenting du får gjort. Noen folk har funnet et smutthull i samfunnet og bruker det til å overta hele landet, og sende det i dass. Med "gode" intensjoner bak da selvsagt.

Så, hva kan vi gjøre? Hva bør vi gjøre, med dette folket. Håper noen har noen gode ideer... 

Anonymkode: b6670...155

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere og flere går lei nå, så det virker som om det kommer til et metningspunkt hvor folk ikke lenger vil finne seg i det militante moralpolitiet som wokegjengen har blitt.

Anonymkode: f9f2c...612

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Vi» skal ikke gjøre noe som helst. 

Anonymkode: af140...cfb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt så ekstremt at folk går i motsatt retning bare på trass. Syns det er dumt for den homofile befolkningen. De har kjempet så lenge for sine rettigheter. Nå kommer det all slags lett krenkede hen/it/ingenting og ødelegger alt de har kjempet for. Blir litt det samme med feminismen. Crazy people har tatt over og gjort det til noe det ikke er.

Anonymkode: 85b88...cf4

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at vi virkelig burde feire og ære dem som er årvåkne på undertrykkingsmekanismer, og står på for at flest mulig skal ha det best mulig. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Synes at vi virkelig burde feire og ære dem som er årvåkne på undertrykkingsmekanismer, og står på for at flest mulig skal ha det best mulig. 

Alle fæle folk gjennom historien, har jo ment at DE var de gode, og dermed "forsvart" forferdelige ting de gjorde. Selv tyskerne brukte den logikken din for å forsvare sine handlinger.....

F.eks var nazistene årvåkne på det DE oppfattet som undertrykking av etniske tyskere, ved at diverse innflytelsesrike jøder bla.a pushet for dårligere vilkår i avtalen etter 1.verdenskrig, i bytte mot støtte for opprettelse av Israel staten de brydde seg mer om en Tyskland. (og mer treffende de mente at jødene spredte lgbtq/woke/kommunisme propaganda for å korrumpere folks sinn)

Å stå på da for at flest mulig skal ha det best mulig blir jo å finne en løsning på problemet..... 

 

Men antar at du, som meg, syntes at 2.verdenskrig ikke var bra, for du, som meg, innser at det holder ikke at du TROR du har rett, og at du TROR at "fienden" er onde folk. Du trenger mer kunnskap om den andre siden isteden for å se på dem som en stor ond (u)menneskemasse. Hva er det EGENTLIG den andre siden mener og hvorfor, og har de noen gode (mot) argumenter potensielt. Det er viktig før du starter masseutryddelsen, lizzom. 

Men dere virker hoppe over det steget, Ikke pride flagg på hotellet -> DU ER NAZIST OG HATER HOMOFILE OG VIL AT DE  SKAL DØ, VI SKAL BOIKOTTE BEDRIFTEN DIN SÅ DU GÅR KONKURS OG BLIR HJEMLØS, OG HETSES I ALLE LANDETS AVISER

 

Jeg synes vi bør lære av historien, isteden for å prøve å gjenskape den bare med "oss" på vinnersiden. Det er mye vi ikke vet, så å bare tro vi vet alt og vi er de gode og de andre de onde, blir for lettvint.

Anonymkode: b6670...155

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri skjønt det woke greiene jeg, tror ikke jeg gidder bry meg om det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

«Vi» skal ikke gjøre noe som helst. 

Anonymkode: af140...cfb

Jo, det skal vi så visst.  "Vi" skal protestere, og vise at nå er det NOK !

Anonymkode: 5d117...10f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint er at KG de facto er en anti-woke støttegruppe gjennom juni hvert år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangsinnleggelse på psykiatrisk.

Anonymkode: 17b31...604

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (11 timer siden):

Det som er fint er at KG de facto er en anti-woke støttegruppe gjennom juni hvert år. 

Kg og de fleste andre nettsamfunn der folk tør å ytre det de egentlig mener.

Ariel er blitt mørkhudet, barna blir presentert for barneboken «Henrik vil gå med kjole» i barnehagen, virksomheter hetses og trues til å vaie regnbueflagget og mor omgjøre til «fødeperson» i sykehusjournalen.

Dette er så langt ute på viddene som det går an å komme. Hvor lenge skal majoriteten gå med på dette? Hvor lenge skal foreldre sitte stille i båten og håpe at neste generasjon ikke ender opp som hen og ikke-binær hele gjengen?

En liten minoritet har fått lov til å overstyre alt som er normalt. Det er nok og jeg håper virkelig majoriteten greier å styre skuta tilbake på normalt vann.

Anonymkode: 5441e...693

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er så langt ute på viddene som det går an å komme.

Neida, det kan bli langt, langt verre.

Pust med magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 23.48):

Alle fæle folk gjennom historien, har jo ment at DE var de gode, og dermed "forsvart" forferdelige ting de gjorde. Selv tyskerne brukte den logikken din for å forsvare sine handlinger.....

F.eks var nazistene årvåkne på det DE oppfattet som undertrykking av etniske tyskere, ved at diverse innflytelsesrike jøder bla.a pushet for dårligere vilkår i avtalen etter 1.verdenskrig, i bytte mot støtte for opprettelse av Israel staten de brydde seg mer om en Tyskland. (og mer treffende de mente at jødene spredte lgbtq/woke/kommunisme propaganda for å korrumpere folks sinn)

Å stå på da for at flest mulig skal ha det best mulig blir jo å finne en løsning på problemet..... 

 

Men antar at du, som meg, syntes at 2.verdenskrig ikke var bra, for du, som meg, innser at det holder ikke at du TROR du har rett, og at du TROR at "fienden" er onde folk. Du trenger mer kunnskap om den andre siden isteden for å se på dem som en stor ond (u)menneskemasse. Hva er det EGENTLIG den andre siden mener og hvorfor, og har de noen gode (mot) argumenter potensielt. Det er viktig før du starter masseutryddelsen, lizzom. 

Men dere virker hoppe over det steget, Ikke pride flagg på hotellet -> DU ER NAZIST OG HATER HOMOFILE OG VIL AT DE  SKAL DØ, VI SKAL BOIKOTTE BEDRIFTEN DIN SÅ DU GÅR KONKURS OG BLIR HJEMLØS, OG HETSES I ALLE LANDETS AVISER

 

Jeg synes vi bør lære av historien, isteden for å prøve å gjenskape den bare med "oss" på vinnersiden. Det er mye vi ikke vet, så å bare tro vi vet alt og vi er de gode og de andre de onde, blir for lettvint.

Anonymkode: b6670...155

Du mangler noen skruer når du sammenligner nazister med menneskerettighetsforekjempere som syns skeive skal ha like rettigheter og verdi som andre og er i mot trakassering, hets og undertrykking av denne gruppen. 

Anonymkode: 7fa43...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kg og de fleste andre nettsamfunn der folk tør å ytre det de egentlig mener.

Ariel er blitt mørkhudet, barna blir presentert for barneboken «Henrik vil gå med kjole» i barnehagen, virksomheter hetses og trues til å vaie regnbueflagget og mor omgjøre til «fødeperson» i sykehusjournalen.

Dette er så langt ute på viddene som det går an å komme. Hvor lenge skal majoriteten gå med på dette? Hvor lenge skal foreldre sitte stille i båten og håpe at neste generasjon ikke ender opp som hen og ikke-binær hele gjengen?

En liten minoritet har fått lov til å overstyre alt som er normalt. Det er nok og jeg håper virkelig majoriteten greier å styre skuta tilbake på normalt vann.

Anonymkode: 5441e...693

Stikk tilbake til Resett a baby 

Anonymkode: 309ee...e8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som tvinger noen til noe som helst, det er kun et problem når folk må gjøre et poeng ut av hvorfor de velger å ikke f.eks flagge. Det finnes mange ting jeg aldri kunne ha gjort, tenkt meg å gjøre, personer jeg ikke kunne tenke meg å date på grunn av folkegrupper de tilhører, meninger jeg vet ikke alle har osv., men jeg må ikke gjøre et poeng ut av det bare fordi jeg kan ordene. 

Og hvis alle må gjøre en greie ut av ting bare fordi de føler seg innskrenka fordi det får negative reaksjoner.. velkommen til minoriteters hverdag. Forskjellen er at det er folk som får de konsekvensene på grunn av ting de ikke kan noe for mens andre får de konsekvensene fordi de absolutt må prøve å skape et rom hvor det er innafor å lire av seg alskens preik uten konsekvenser. 

Konsekvensen av at en hvit mann sier noe dritt om mørkhuda folk er for den hvite mannen ubehag og sosiale sanksjoner mens for mørkhuda folk bidrar det til å skape et rom hvor flere plutselig tenker at det er innafor å ytre slike holdninger og boom, starten på et ganske kjipt samfunn. Det koster ikke noe å ikke lire fra seg holdninger man vet er ganske kjipe, det koster mye for utsatte grupper når det skjer likevel. Ha litt empati. 

Anonymkode: 23889...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt fint at de som ikke ønsker å flagge ikke skal måtte gjøre det. 
 

Det er veldig greit å vite at dette er et sted om jeg skal legge igjen penger eller søke jobb. Helt uproblematisk for min del om de går konkurs på grunn av holdninger og at de ikke har skjønt hva markedet ønsker.

De kan eventuelt tilpasse produktene eller tjenestene sine til homo-og transfober. Om de overlever på salg til drittsekker så er det greit nok.

Anonymkode: e0032...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Refreng

Ingen skal gjøre noe annet enn å ha saklige diskusjoner med meninger man er uenige i.

Det er for øvrig relativt få med ekstreme meninger på begge sider i Norge. Media får det til å virke som om disse sakene er større enn de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du mangler noen skruer når du sammenligner nazister med menneskerettighetsforekjempere som syns skeive skal ha like rettigheter og verdi som andre og er i mot trakassering, hets og undertrykking av denne gruppen. 

Anonymkode: 7fa43...ea3

Problemet er, Hotellkjeden, var aldri for trakasering hets og undertrykking

Om hotellkjeden stod i mediene og hetset homofile, så kan jeg skjønne at f.eks homofile ikke ville dra på hotellet hans, men det er bare vås du kommer med.

Du snur på det og fokuserer på offer rollen. Vi er ofre, derfor er XYZ greit, selv om det rammer folk som ikke har gjort noe galt

Vet du hva tyskerne sa, EKSAKT det samme,  Vi er ofre, derfor er XYZ greit, selv om det rammer folk som ikke har gjort noe galt

Nå kan DU selvsagt si NEI dere var ikke EKTE ofre, og selv om dere var det er ikke XYZ greit, men det samme ville de sagt til deg. Det blir bare ord mot ord / perspektiv mot perspektiv.

Du tror du har rett fordi du mener det du mener, det er som en kristen som tror kristendommen er rett fordi han er kristen, mens muslimen tror den kristne tar feil fordi han er muslim. Det er veldig korttenkt. Sannheten er at BÅDE den kristne, OG muslimen tar feil, men begge tror de har rett fordi det føles sånn for dem.

Jeg sammenligner ingenting, jeg sier at det er en tankefeil å tenke slikt, i begge tilfellene. 

muslimer er ikke som kristne, selv om de begge sliter med samme logiske brist, om du skjønner ?

Anonymkode: b6670...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...