Gå til innhold

Sy a-line skjørt med smalt stoff-stykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt nybegynner på sying, som i at jeg har sydd et putevar og lagt opp en bukse... 

Nå har jeg en stoffbit jeg gjerne vil prøve å sy et veldig enkelt skjørt av. 

Stoffet er 145 x 50 cm. Det er i ensfarget bomull, ribbet, med 97% bomull, resten elastan. så litt stretch i det. 

Jeg ønsker elastisk linning (tør ikke prøve med glidelås..)

Jeg ønsker et skjørt som når meg til knærene, med litt vidde i skjørtet, helst, Trenger ikke være kjempevidt, men ikke blyantvidde, og må kunne bevege meg fritt i det. 

Er det noen som har tips til mønster..? 

Jeg kan jo sikkert sy et sirkel-skjørt med mange paneler, men vil det være ubehagelig med masse sømmer? Se rart ut..? 

Anonymkode: 6910d...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut mønstrene til Ida Victoria (idavictoria.no), det kan lett lages skjørt av både victoriakjolen og jerseykjole med sving. Men om stoffet bare er 50cm høyt kan det bli litt vanskelig å få det langt nok uten å skjøte på et vis. Linningen kan du lage av ribb f.eks., eller brette en bitt dobbel og ha strikk inni.

Anonymkode: 3f944...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke vil prøve å sy med glidelås? Det er mange gode videoer på youtube som viser deg hvordan.

Da lkan du f.eks prøve dette mønsteret. https://sewthispattern.com/2016/05/02/annie-line-skirt-pattern-release-free/

Elller så kan du kanskje bruke dette mønsteret med strikk i livet? https://so-sew-easy.com/30-minute-easy-skirt-pattern/ hun viser også hvordan du kan tegne mønster med egne mål.

Anonymkode: 1878f...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips :)

Spørs om stykket mitt er for lite... selv om jeg evt deler opp i paneler i steder for hele store stykker. Ikke så kjekt med åletrangt skjørt heller :P 

Anonymkode: 6910d...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...