Gå til innhold

Ta ut sykemelding eller snakk med sjefen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er utslitt av å hoppe så mye i jobben fra a til b og c,alt for mye stress da jeg plutselig er ute å kjører for andre også inn igjen til min arbeidsplass for å gjøre andre oppdrag. Avdelingslederen sier det er normalt idag at folk hopper så mye å vil heller ikke ta i et tak og når jeg ikke får gjort alt som skal gjøres den dagen så klager han eller maser at det skal bli ferdig. Kjenner at jeg blir snart å treffe veggen og ingen hører etter utenom en på arbeidsplassen idag som stoppet opp å sa at jeg ser at du har det ikke bra,du ser utslitt ut😥 du vet at arbeidsplassen kan tilpasse seg sånn at arbeidsdagene dine blir bedre? Vi vil ha deg her lengre for at du gjør en bra jobb. Men avdelingslederen min presser meg hardt å brutalt hele veien syns jeg uten å se å høre meg. Trenger tips hva jeg skal gjøre for som det er nå så vil jeg ikke klare mange år på arbeidsplassen dessverre😥

Anonymkode: ee433...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om en samtale med lederen din og forklar akkurat det du sier her. Og legg gjerne på noe om at du trives med selve oppgavene, men at organiseringen av dagen blir for krevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du snakker med arbeidsgiveren kanskje du burde snakke med din fagforening? Bare sånn tilfelle sjefen din ikke tar det bra? Selv om jeg absolutt syns man bør ha en åpen dialog med arbeidsgiveren. 

Anonymkode: 1b95b...c37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (17 minutter siden):

Be om en samtale med lederen din og forklar akkurat det du sier her. Og legg gjerne på noe om at du trives med selve oppgavene, men at organiseringen av dagen blir for krevende. 

Har hatt en samtale og lederen tar det ikke inn og forstår ikke😥 har vært lenge sånn dessverre. Er for det meste jeg som står på i arbeidsplassen når lederen ber andre hjelpe meg med arbeidsoppdrag, har ingenting med meg som person men de vil ikke gjøre arbeidsoppgaven å da som sagt står jeg alene med den pluss mine arbeidsoppgaver etterpå.

Anonymkode: ee433...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg sykemeldt meg, og på spørsmål om sykemeldingen er på grunn av arbeidet krysser du av for JA. Da blir det fart på sakene 😊👍

Anonymkode: 91c88...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta egenmelding et par dager og snakk med sjefen om at du må snakke med legen om videre sykemelding dersom ingen tilrettelegging.

Anonymkode: 670a8...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har hatt en samtale og lederen tar det ikke inn og forstår ikke😥 har vært lenge sånn dessverre. Er for det meste jeg som står på i arbeidsplassen når lederen ber andre hjelpe meg med arbeidsoppdrag, har ingenting med meg som person men de vil ikke gjøre arbeidsoppgaven å da som sagt står jeg alene med den pluss mine arbeidsoppgaver etterpå.

Anonymkode: ee433...b91

Du spør i HI om du skal snakke med sjefen eller ta ut sykemelding, men du har jo allerede snakket med sjefen...?

Anonymkode: d843c...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har hatt en samtale og lederen tar det ikke inn og forstår ikke😥 har vært lenge sånn dessverre. Er for det meste jeg som står på i arbeidsplassen når lederen ber andre hjelpe meg med arbeidsoppdrag, har ingenting med meg som person men de vil ikke gjøre arbeidsoppgaven å da som sagt står jeg alene med den pluss mine arbeidsoppgaver etterpå.

Anonymkode: ee433...b91

Tegn på "flink pike/gutt" syndrom når andre får lov til å nekte, mens han forventer at du skal gjøre det. Han vil fortsette å gjøre det frem til du setter tydelige grenser. Og den grensen setter man best ved å se seg om etter en annen jobb. 

Anonymkode: d64c2...f8e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med avdelingslederen igjen men ingen håp dessverre da de andre ansatte ikke orker å ta i et tak og han har satt nesten alt ansvaret på meg men h*n vil ikke gi meg ansvaret med papirer for et oppdrag som jeg vil men h*n vil at jeg skal gjøre nesten alt av jobben uansett(komplisert) sjefen når han hører dette er uenig da han må ha det fulle ansvaret da jeg går på ferie snart å han kan ingenting med det oppdraget. Jeg fikk spørsmålet om jeg kunne ta ferie senere sånn at han ikke blir stående alene men har ikke lyst da jeg ikke får det jeg vil av situasjon senere da avdelingslederen kommer tilbake🤔blir så sliten ab hele greiene egentlig og når avdelingslederen får vite at jeg er sliten så sier han tror ikke du at jeg er sliten?

Anonymkode: ee433...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har snakket med avdelingslederen igjen men ingen håp dessverre da de andre ansatte ikke orker å ta i et tak og han har satt nesten alt ansvaret på meg men h*n vil ikke gi meg ansvaret med papirer for et oppdrag som jeg vil men h*n vil at jeg skal gjøre nesten alt av jobben uansett(komplisert) sjefen når han hører dette er uenig da han må ha det fulle ansvaret da jeg går på ferie snart å han kan ingenting med det oppdraget. Jeg fikk spørsmålet om jeg kunne ta ferie senere sånn at han ikke blir stående alene men har ikke lyst da jeg ikke får det jeg vil av situasjon senere da avdelingslederen kommer tilbake🤔blir så sliten ab hele greiene egentlig og når avdelingslederen får vite at jeg er sliten så sier han tror ikke du at jeg er sliten?

Anonymkode: ee433...b91

da sier du "det var synd, jeg skal gjøre mitt beste, men håper du kan stille opp som referanse for meg. Hvordan er mulighetene for å få fri til jobbintervjuer?" 

Anonymkode: d843c...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med din avdelingsleders leder, og ha gjerne tillitsvalgt med på samtalen. 
Si der at du faktisk vurderer å sykemelde deg pga presset, og derfor heller prøver å gå i dialog med ledelsen. Kom gjerne med forslag til endringer også. 
Kan også snakke med lege først og evt få legen med på samtalen. 
 

Du bør under ingen omstendigheter utsette ferien og gi etter for en avdelingsleder som ikke er interessert i å høre på sine ansatte. At avdelingslederen er sliten er faktisk ikke ditt problem, men hennes/hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...