Gå til innhold

Samboer sin familie er sur på meg på meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lever i et samboerskap med en mann som har mye penger og det har også hans familie. Vi har helt separat økonomi, og jeg betaler halve utgiftene utenom han huslån. Vi har et felles barn og jeg et par barn fra før. Jeg har veldig dårlig økonomi og må snu på krona, jeg er vel det man kaller fattig. Er jeg tom får jeg ikke hjelp av min samboer, så jeg må være forsiktig, noe jeg er til vanlig. Jeg skjønner såklart at hans penger er hans og at mine barn fra før av ikke er hans ansvar. 

Nylig hadde mitt barn konfirmasjon og det var såklart et stort innhugg i lommeboken. Far til dette barnet har ikke bidragsevne, så jeg sto helt alene om alle utgifter bortsett fra bittelitt hjelp fra min familie, men hovedsaklig helt alene. Pga det har jeg etter betaling av konfirmasjonen og andre utgifter bare 800 kr igjen til livsopphold for meg og de barna jeg har fra før i hele juni. Og de trenger busskort og andre ting, pluss at det kommer skoleavslutninger hvor vi skal ha grillmat. Jeg har ikke spart opp noe fordi jeg har vært fattig i mange år. 

Derfor var jeg desperat etter å få inn penger og la ut det eneste jeg hadde av verdi til slags, nemlig et smykke jeg fikk av mine svigerforeldre i gave etter jeg fødte meg og samboers barn. Jeg elsker egentlig det smykke, men jeg er så fattig og blakk at jeg føler jeg ikke hadde noe valg. Det er seriøst det eneste jeg har av verdi og kunne fått inn noen tusenlapper g is jeg hadde solgt det. 

Svigermor fikk nyss i salgsannonsen og ble veldig skuffet. Og ja, jeg skjønner at det ikke er noe hyggelig for dem, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for noe annet. Jeg sendte en forklarende melding til svigermor da hun ikke liker så godt at jeg ringer, og forklarte det hele, og jeg har ikke fått noe svar, enda jeg ser meldingen er lest da den er sendt over messsenger i går. 

Jeg blir veldig lei meg fordi det er ikke lett å være fattig, og da når menneskene rundt meg har mye penger og de ikke forstår fordi de har en annen livssituasjon så føler jeg meg så alene. Fattig, blakk og alene liksom. 

Jeg skjønner jo at det ikke er hyggelig at jeg selger smykket, men tro meg jeg hadde aldri lagt det ut til salgs hvis jeg hadde hatt noen annen mulighet. 

Hva skal jeg gjøre her? Var det veldig dumt å legge smykke ut til salg? 

Anonymkode: e740f...fd1

  • Liker 3
  • Hjerte 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var dumt å legge ut smykket for salg. Kunne du ikke solgt noe annet? 
klær? Pyntegjenstander? Et telt eller en gammel sykkel?

Anonymkode: 0c28f...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det MYE som skurrer i dette innlegget. Hvor rik er egentlig samboeren din? Er det sånn at han bare har en luftig og grei økonomi, eller sitter han igjen med mange tusen hver mnd? 

Når man har barn sammen og bor sammen- er man ikke da også en støtte for hverandre i trange tider? 
Har du egentlig snakket med mannen din? 
Du burde be ham om støtte. Og evt et lån (selv om jeg synes det er vanvittig kjipt å skulle låne av en samboer når man ellers deler på alt).  

hva sier samboeren din til at du la smykket ut for salg? 
 

Anonymkode: 0c28f...caf

  • Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det var dumt å legge ut smykket for salg. Kunne du ikke solgt noe annet? 
klær? Pyntegjenstander? Et telt eller en gammel sykkel?

Anonymkode: 0c28f...caf

Jeg har verken telt eller en gammel sykkel, pyntegjenstander jeg har er fra Nille og andre typiske nipsbutikker og klær jeg har har jeg hatt i flere år og er fra billigkjeder, jeg har ingeting av verdi. Jeg har ute andre småting som ikke er av verdi også til salgs, men jeg får ikke solgt noe. Jeg ble desperat. 

Anonymkode: e740f...fd1

  • Liker 5
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er ikke sur for at jeg la smykke ut til salgs, han sier han skjønner.  

Både min samboer og hans familie har millioner på konto. Familien han har mest. Men jeg skjønner at han ikke skal forsørge meg, og det har jeg aldri krevd såklart .

Anonymkode: e740f...fd1

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere delt økonomi fordi han ikke vil bli "utnyttet" ?

Anonymkode: 64e50...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig svigermor ikke er sur, men sjokkert over hvor dårlig du har det, og at sønnen hennes som tross alt er din samboer og far til deres fellesbarn, hennes barnebarn,  ikke har større hjerte for deg og særkullsbarn.  Det er ikke greit at dere skal ha det så tøft. Jeg er også samboer.  Vi har fellesbarn og særkullsbarn.  Selvfølgelig hjelper vi hverandre og tar vare på hverandres barn også. Det skulle bare mangle. 

Anonymkode: 26864...c0c

  • Liker 34
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fy søren, for en drittmann du bor sammen med! Her har vi delt på alt fra vi flyttet sammen. Vi skiller ikke mitt barn og våre barn. Alle får likt, og det var noe min mann var klar på før vi flyttet sammen. Vi er en familie, og som de så fint sa det i Lilo og Stitch, familier holder sammen.

Anonymkode: 02afb...07c

Ikke alle stefedre eller stemødre vil betale for barn som ikke er deres...særlig om de har mor eller far i live. Trist. Derfor ikke lurt å få barn med alle og enhver. Med halvsøsken og forskjellsbehandlinger.

Anonymkode: 64e50...3e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et feigt liten gutt samboeren din er. En ekte mann vil gjøre alt for at familien ikke skal lide.

Anonymkode: 44189...a6c

  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samboer er ikke sur for at jeg la smykke ut til salgs, han sier han skjønner.  

Både min samboer og hans familie har millioner på konto. Familien han har mest. Men jeg skjønner at han ikke skal forsørge meg, og det har jeg aldri krevd såklart .

Anonymkode: e740f...fd1

Da synes jeg det er veldig rart at du ikke kan be ham om litt hjelp en enkelt måned! 
Regner med din svigerfamilie var invitert i konfirmasjonen og dermed nøt godt av dine penger!?? 
Og hvis dere har et felles barn og har levd slik som dette i lang tid kjenner han deg vel godt nok til å vite at du ikke utnytter ham. 
Synes mannen din virker skikkelig kjip

Anonymkode: 0c28f...caf

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke dumt å leggf smykke ut for salg. Må man så må man. Det jeg synes er veldig rart i det jeg leser er at samboeren din ikke hjelper? Greit det er dine barn,men han har da valgt pakken? Dette ville jeg aldri akseptert eller klart å leve på en slik måte.

Anonymkode: 8f070...816

  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...