Gå til innhold

Verst med å bo i det naturskjønne distriktet er ikke bydgedyret, jobbmuligheter eller manglende caféer...tyske turister i halve fartsgrensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle bare kjøre sønnen til en kamerat, men på europaveien er det fullt av tyske turister i 40 km/t. Måtte kjøre forbi fem (!) slike på 8 km. Sukk!!

Anonymkode: a017c...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du klager på de tyske har du nok aldri havnet bak de franske… Du kommer rundt en sving, og så står det en bobil parkert midt i veien mens sjåfør og passasjerer spretter rundt for å ta bilder. 

Anonymkode: 35c0a...1b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sett dette også...samt sjåfører som knapt behersker den rullende festivaldoen sin, men som likevel tar bilde av foss og elg fra førersetet, vinglende over både midtstripe og veikanten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, I can relate! Spesielt morsomt når man skal nå en ferge. :roll:

Min favoritt var han som hadde stoppet midt på veien, rett etter en sving, for å ta bilde av fjorden/fjellene. Skjønner at det er fint altså, men man kan jo kanskje vurdere å finne en avkjørsel... 

Anonymkode: 4a60a...30b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sett dette også...samt sjåfører som knapt behersker den rullende festivaldoen sin, men som likevel tar bilde av foss og elg fra førersetet, vinglende over både midtstripe og veikanten.

😄🚽

Anonymkode: 04071...fde

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, kjenner meg igjen her selv om jeg bor i et annet land. Det verste her, er imidlertid at vi som bor her ignorerer stoppskilt. Vi anser dem som vikepliktskilt. Vi titter oss litt omkring, og deretter setter vi fart. Aner ikke hvor mange turistbiler jeg har "nesten-kollidert" med fordi de bråbremser når de ser stoppskiltet....

Anonymkode: de126...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, I can relate! Spesielt morsomt når man skal nå en ferge. :roll:

Min favoritt var han som hadde stoppet midt på veien, rett etter en sving, for å ta bilde av fjorden/fjellene. Skjønner at det er fint altså, men man kan jo kanskje vurdere å finne en avkjørsel... 

For ikke å snakke om hvis man tilfeldigvis jobber på den ferga, og ikke bare kan vente på neste. Det blir et hel***s kluss med arbeidstid og hviletid for to personer hvis den ene kommer 1,5 timer for seint. Legg til dårlig mobildekning på fergekaien slik at det er umulig å få gitt beskjed om bord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

For ikke å snakke om hvis man tilfeldigvis jobber på den ferga, og ikke bare kan vente på neste. Det blir et hel***s kluss med arbeidstid og hviletid for to personer hvis den ene kommer 1,5 timer for seint. Legg til dårlig mobildekning på fergekaien slik at det er umulig å få gitt beskjed om bord.

Ouch... Ja, den er sur..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, ferger gjør det enda verre. På tur i Hardanger føltes det en gang som om jeg kjørte rally rundt parkerte biler for å nå Tørvikbygdfergen. Bare at de ikke var parkert. "Saktegående trafikk". Og om to av de møter hverandre, og begge vil helst kjøre midt i veien, blir det full stopp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, ferger gjør det enda verre. På tur i Hardanger føltes det en gang som om jeg kjørte rally rundt parkerte biler for å nå Tørvikbygdfergen. Bare at de ikke var parkert. "Saktegående trafikk". Og om to av de møter hverandre, og begge vil helst kjøre midt i veien, blir det full stopp.

Og det er grunnen til at jeg sykler til og fra jobb i sommersesongen… Da har jeg i hvert fall mulighet til å komme forbi mens de står der som en kjent Fleksnes-episode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her er det nok ikke naturskjønt, men bare distrikt, ikke plaget av tyskere og franskmenn ihvertfall.

Endret av Flintis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt man bor i sivilisasjonen sier bare jeg.

Endret av Reign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer er egentlig dårlige veier, disse turistene er vant til veier hvor det er plass til å kjøre forbi.  Så kommer de til Norge med en helt ræva veistandard. Etter noen år med økt veibygging er det igjen veihatere ved makta, da blir det som tidligere underdimensjonerte veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...