Gå til innhold

Invitert i utdrikningslag men ikke i bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det vil si at bruden har en kostnad på ca 4000kr også? Som dere andre skal dele på? Du er invitert for at det ikke skal bli så dyrt for de andre

Anonymkode: 82258...979

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baktusen skrev (6 timer siden):

Hvordan i allverden klarte du å ha ei hel helg på luksushytte med all mat og drikke, til totalpris maks tusenlapp? 

Det er jo garantert snakk om flere tusen iom at det er 900-1000kr pr person😊

Anonymkode: 8152e...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det ikke er helt sort-hvitt.

Feks som noen beskriver her -lite bryllup, nær familie eller i utlandet. Da er det for meg mindre rart med uinviterte som deltar i utdrikningslaget.

Men selv skal jeg gifte meg neste år, 70 gjester og 2/3 av det er venner m partner. Da vil det for meg være litt rart å ha med venner i utdrikningslaget som ikke er invitert i bryllupet -ville vært redd for at de ville følt seg «brukt» for spleiselaget. 

Hadde det vært som HI så ville jeg tatt en prat med henne i alle fall og sagt noe om at vi ikke har mer plass i bryllupet,  men jeg setter så pris på deg som venn at det hadde vært hyggelig å kunne være sammen i utdrikningslaget feks.. Og det kan jo være det som er meningen her? At hun setter pris på deg (navnet ditt har jo blitt gitt til forloveren), men må sette en strek på hvem man kan invitere. -Som kommende brud selv nå har jeg sittet med den «røde pennen», og det er søren ikke lett eller gøy altså 😅

Så til prisen…spørs jo hva man skal, men 4000kr syntes jeg var stivt. Har selv aldri vært i utdrikningslag hvor det var mer en 1500-2000kr (betaler for bruden også), og i de bryllupene var jeg gjest i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært invitert i flere utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet. og det har aldri falt meg inn at det skulle være noe å reagere på. Stort sett har det handlet om litt mer perifere venninner hvor jeg uansett ikke har hatt noen forventning om å bli invitert i bryllupet og derfor heller har sett det som em positiv overraskelse å bli inkludert. Hvorvidt jeg har stilt eller ikke har kommet litt an på omstendigheter og praktiske hensyn (men 4000 hadde det sittet langt inne å bruke uansett), at jeg ikke skulle i bryllupet har ikke vært i faktor i den vurderingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt med for det er ganske stusselig å høre de andre prate om og skulle engasjere seg om bryllupet når man selv ikke er invitert til det.

Anonymkode: 213ad...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det merkelig eller er det vanlig? 🙂 Litt usikker på om jeg skal takke ja til å være med eller ikke. De regnet ca. 4000 per person, så det er litt mye penger å bruke på en helg på et utdrikningslag når jeg ikke er invitert i bryllupet en gang.. 🤔 (men det høres jo  ganske gøy ut alilevel da..) 

Anonymkode: 5f99c...c0f

4000 for utdrikningslag hadde jeg sagt nei takk til,  alt for dyrt.

Hadde svart det skulle jeg gjerne ha vært medpå. Men iht prisen må jeg melde avbud, da det ikke lar seg gjøre for meg

Anonymkode: 2b236...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aldri i verden. Syns det er grisefrekt. 

Anonymkode: 40a58...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke gått... Ikke normalt være invitert til utdrikningslag og ikke bryllup! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært invitert i flere utdrikningslag, enn bryllup. Det er nok ikke så uvanlig. Men jeg hadde ikke vært villig til å betale 4000 kr for et utdrikningslag, når jeg ikke er nær nok til å bli invitert i bryllupet. 

Anonymkode: f61af...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempegjerrig å ha et svindyrt utdrikningslag (svindyrt for deltagene) hvis folk ikke er invitert i bryllupet. Hvis man (dvs. brudeparret) vil ha en sånn uhøytidelig, sekundær fest for ikke-inviterte venner og kolleger bør de stå for utgiftene selv. 

Anonymkode: 4b123...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...