Gå til innhold

Får ikke jobben pga støttet pride


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt kristen men min gode venninne er utdannet prest, diakon og har høy utdannelse. 
Hun er en litt annerledes prest i forhold til de gamle prestene. Hun fronter pride og er for homofili og at de skal få gifte seg i kirka. 
Hun gikk i vikariat i 2 år, men nå vil de plutselig ikke ansette henne når hun er ferdig utdannet. De har lagt ut stillingen hun gikk i gang på gang, og ansetter heller folk i vikariat.

vi er ganske sikker på at dette handler om at hun er moderne og også fronter pride. 
Møkka folk som dømmer og diskriminerer.. og dette er «kristne» 

Nå flytter min venninne til en annen kant av landet og har fått seg jobb der 

Anonymkode: cc06e...c27

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel selve kristendommen er imot homofili. Ikke overraskende mange prester følger det. 

Anonymkode: 91b0a...65f

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er enig med det Øde sa på Farmen for noen år siden, jeg kan inne fatte at de som er homofile ønsker å være endel av en kirke hvis bok helt klart sier at homofili er en synd.

Jeg kan heller ikke skjønne at man ønsker å jobbe for kirken om man mener det motsatte.

 

Hilsen ateist som støtter Pride.

Anonymkode: 2a0c3...443

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt av sånne prester å tro at de som mennesker skal endre religionen de hevder å tro på. Tror de at de vet mer enn Gud? At de kan endre på de tingene de selv ønsker? 
 

Hvis du skal være en religiøs leder og bli tatt seriøst så er det vel lurt å følge boken og reglene?

Anonymkode: 5c990...f0d

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt forståelig det? Er jo som å ansette en imam som spiser bacon. 

Anonymkode: 58bad...017

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter det kristne synet på at alle mennesker har lik verdi, men at homofili ikke er naturlig og at det er mot Guds vilje. Allikevel ser jeg forskjell på det å elske mennesket i sin helhet og handlingene som mennesket gjør. Å ta inn synd i en kirke er ikke akseptabelt, selv om man kan være glad i mennesket.

Anonymkode: aadba...e51

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis gud har skapt alt og alle.. så er vel ikke homofili imot guds vilje. det er jo helt ulogisk. ingen velger å bli homofile. det er mye enklere for mennesker å være heterofil enn homofil. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (Akkurat nå):

hvis gud har skapt alt og alle.. så er vel ikke homofili imot guds vilje. det er jo helt ulogisk. ingen velger å bli homofile. det er mye enklere for mennesker å være heterofil enn homofil. 

Velger man å være pedofil? 
Eller er det en medfødt legning som homofili?

Betyr det da at «Gud» støtter pedofili?

 

Jeg oppfatter det som at de fleste kristne mener at man velger å leve ut synden.

 

Mener dette som en refleksjon og ikke som ett stikk til det du skrev.

Anonymkode: 2a0c3...443

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gjerne søke seg nordover. Vi ville gjerne hatt henne som prest i vår kirke. 

Anonymkode: 55486...e1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette Den Norske Kirke eller en frimenighet? DnK har likekjønnet vigsel, så det ikke en veldig  kontroversiell og annerledes mening å ha der...(Og er hun både prest og diakon? :klo: )

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slebrig arbeidsgiver. Villig til å ha henne ansatt under utdanning tross verdikonflikt fordi det billigere... Trossamfunn kan med loven i hånden diskriminere i ansattelsesprosessen. Skal vell ære ideen om at staten ikke blander seg for mye inn i religion. Vi skal tross alt ha religionsfrihet og. Et interessant dilemma. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vil hun virkelig jobbe i en kirke med slike gammeldagse holdninger? Min søster bor på Helgeland, der har mange kirker åpnet opp for at Pride-toget kan gå igjennom kirken. Fikk snap i fjord at kirken hadde pyntet med regnbueflagg.

Anonymkode: bdcf2...d13

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kristendommen og andre religioner er tullball vi burde vært ferdig med. Jeg støtter homofile og Pride, men det må da være totalt unødvendig å bevisst prøve å få innpass et sted hvor mye av fundamentet er fordomsfullhet og motstand mot homofili? Kan virkelig ikke fatte at folk klager over at de ikke kan støtte Pride, og samtidig være prest. Det gir ikke mening.

Anonymkode: 887ef...4a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ganske sikre?? Men det er ikke sagt? Så bare spekulasjoner. 

Så kan være at de ikke ønsker henne som fast ansatt pga hennes prestasjoner og. Helt mulig at pride ikke har noe med saken å gjøre. 

Anonymkode: aa5e1...011

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har ingen ting med gud å gjøre.

Er du prest skal du fucking være lojal mot bibelen. Er du ikke det så får du ikke jobb. Og det som står i bibelen er jo den ene sannheten som gjelder. Det vet jo alle. Den er jo guds ord ikke skrevet av rasistiske og maktorienterte mannfolk hundre år etter Jesus.

Spør du meg kan du nesten forby all form for organisert tro rundt alt som motstrider humanistiske verdier.

Tro hva du vil men hold kjeft og vær hjemme.

🤐

Anonymkode: 14e47...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men vil hun virkelig jobbe i en kirke med slike gammeldagse holdninger? Min søster bor på Helgeland, der har mange kirker åpnet opp for at Pride-toget kan gå igjennom kirken. Fikk snap i fjord at kirken hadde pyntet med regnbueflagg.

Anonymkode: bdcf2...d13

Hvilken fjord?

Anonymkode: 09aa8...14c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun rett og slett er en dårlig prest?

Selv om du tror noe, så betyr ikke det at det er fasiten, selv om woke-, pride- og klimaaktivister åpenbart tror det er nøyaktig slik verden henger sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun diakon eller prest? Mannlig homofili er jo klart synd ifølge bibelen.

Anonymkode: 99b0c...429

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...