Gå til innhold

.


Mala18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og dette må du vite, fordi…😅

Anonymkode: d2b34...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala18 skrev (1 minutt siden):

Hei, jeg finner ikke noe info på dette, er heller ingen ekspert på dette område, så lurte på om noen kanskje visste det. En jeg kjenner sier at når hennes barn ble født(for tidlig ), så hun at babyen hadde epilepsianfall og babyen som var en eller to dager gammel fikk medisin samme dagen det ble sett og ble da kvitt epilepsi for resten av livet. Uten videre, bare sånn. Er dette mulig, eller bare tull ? Må det ikke flere undersøkelser til for å finne ut av det, også så tidlig. Og hvis det er en medisin som funker sånn, hvorfor funker det ikke på alle ? Hu sa og at siden de så anfallet og ga hu medisin mot det hadde legen sagt det var bra de så det så tidlig så hu fikk denne medisinen og ble kvitt det. Den personen(barnet) har nå i dag ikke epilepsi og aldri hatt det etter det jeg har sett og skjønt. Og attpåtil så sier hu til ungen som nå er voksen at den må passe på når egne barn er født for de kan ha epilepsi de og siden hu hadde det. Er det jeg som er blåst i huet, eller er dette bare noe som er funnet på ? (Denne personen er litt spesiell og, vil ha en del oppmerksomhet kan det se ut som gjennom sympati, og har liksom alltid rett, og mye rart som kanskje ikke helt stemmer )

Dette høres rart ut for meg. 

Anonymkode: a62d3...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og dette må du vite, fordi…😅

Anonymkode: d2b34...47a

Det irriterer meg når ting høres ut som det ikke stemmer, er greit å kunne skille litt på hva som er sant og usant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er epilepsi hos babyer er dessverre ofte et tegn på alvorlig sykdom (google infantile spasmer) og kommer nok ikke bare som et eneste anfall som aldri gjentar seg. For å få korrekt diagnose kreves det som regel flere EEG-undersøkelser, MR, genetisk utredning m.m. 

Et eneste anfall er ikke epilepsi, men et leilighetsanfall. 

Anonymkode: b9509...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...