AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #1 Del Skrevet 3. juni 2023 Jeg kom for sent til et viktig møte i går takket være slike folk som står på veien og stopper bilister i lang tid. Hvor lenge kan de holde oss igjen før vi kan kjøre? Må vi virkelig høre på de? Kan vi ikke egentlig bare kjøre? er vel bare politiet og vegvesenet som kan holde oss igjen, det er vel ikke disse?? Jeg snakket litt med han men han var ikke mye villig til å prate eller gi beskjed om hvorfor! jeg satt der i ca 30 minutter, jeg ringte politiet men dette var ikke noe de brydde seg, jeg ville de skulle komme men ingen ting skjedde! Anonymkode: f788c...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 3. juni 2023 #2 Del Skrevet 3. juni 2023 De står jo ikke det fordi det ikke er plass i psykiatrien. neste gang legger du inn bedre tid dit du skal, ihvertfall om det er et viktig møte, uforutsette ting kan faktisk skje. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #3 Del Skrevet 3. juni 2023 Bare kjør du, spesielt hvis det er sprengningsarbeider så slipper du nok å forholde deg til problemet i fremtiden. Anonymkode: 7e387...4e7 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #4 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kom for sent til et viktig møte i går takket være slike folk som står på veien og stopper bilister i lang tid. Hvor lenge kan de holde oss igjen før vi kan kjøre? Må vi virkelig høre på de? Kan vi ikke egentlig bare kjøre? er vel bare politiet og vegvesenet som kan holde oss igjen, det er vel ikke disse?? Jeg snakket litt med han men han var ikke mye villig til å prate eller gi beskjed om hvorfor! jeg satt der i ca 30 minutter, jeg ringte politiet men dette var ikke noe de brydde seg, jeg ville de skulle komme men ingen ting skjedde! Anonymkode: f788c...de0 Jeg ville heller ringt dem jeg hadde møte med, og informert om forsinkelsen. Hvor lenge de kan holde igjen bilistene kommer an på grunnen til at de står der. Er hele veien stengt for eksempel på grunn av opprydding etter ulykke kan det ta alt fra 2 minutter til 2 timer, er det asfaltering eller annet veiarbeid der ett felt er åpent er det sjeldent mer enn 5 minutter forsinkelse. Anonymkode: 38c48...79e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #5 Del Skrevet 3. juni 2023 Misanthropis skrev (14 minutter siden): De står jo ikke det fordi det ikke er plass i psykiatrien. neste gang legger du inn bedre tid dit du skal, ihvertfall om det er et viktig møte, uforutsette ting kan faktisk skje. Nei man skal ikke måtte dra flere timer i forveien for at slike plutselig står i veien og veiver med rødt lys i hytt og pine! det jeg lurer på er om man må stoppe eller om man kan kjøre, overse de. Hva kan de da gjøre om vi kjører? De er jo ikke politi så vidt jeg vet og har ikke myndighet til å stoppe?? Anonymkode: f788c...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #6 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare kjør du, spesielt hvis det er sprengningsarbeider så slipper du nok å forholde deg til problemet i fremtiden. Anonymkode: 7e387...4e7 Hva skjer om vi bare kjører? De har vel ikke myndighet til å holde oss der som det politiet har?? Anonymkode: f788c...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #7 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville heller ringt dem jeg hadde møte med, og informert om forsinkelsen. Hvor lenge de kan holde igjen bilistene kommer an på grunnen til at de står der. Er hele veien stengt for eksempel på grunn av opprydding etter ulykke kan det ta alt fra 2 minutter til 2 timer, er det asfaltering eller annet veiarbeid der ett felt er åpent er det sjeldent mer enn 5 minutter forsinkelse. Anonymkode: 38c48...79e Var ikke ulykke og var heller ikke noe som skjedde på den strekningen som beg så hvertfall, var bare at de sto der og holdt oss igjen for moroskyld så det ut som. hva skjer om vi bare kjører, de kan da ikke holde oss igjen med makt slik politiet kan vel? Anonymkode: f788c...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #8 Del Skrevet 3. juni 2023 Trust the system! Anonymkode: 205d7...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 3. juni 2023 #9 Del Skrevet 3. juni 2023 Hadde du beregnet bedre tid, hadde du nådd møtet tidsnok! Slik gjøres IKKE, for moro skyld nei! Men nå er du egoistisk at alt handler kun om deg, og ingen andre. Det var mest sannsynlig noe arbeid som foregikk på/langs veien. Og det er på pga aggresive bilister at trafikken holdes tilbake, og det kjøres med følgebil forbi. Er det sprenging på gang langs en vei, står det skiltet at man må beregne 20min stopp, nettopp pga dét. Og det er svært mange bilister som heller ikke ser skilter som er satt opp, og de har neppe du sett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #10 Del Skrevet 3. juni 2023 Det er tvilsomt at de holder dere igjen for moro skyld, og ikke står de der med rødt lys i «hytt og pine» heller (heter forøvrig hytt og vær). Du skulle gitt beskjed til de du hadde møte med om forsinkelsen. Null sympati fra herfra. Anonymkode: 3fc9f...e1a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. juni 2023 #11 Del Skrevet 3. juni 2023 Snakker vi om trafikkdirrigering her? Altså ansatte i et selskap som har kurs i å dirregere i trafikken? Du har en merkelig måte å forholde deg til andre mennesker på. Bare fordi det ikke passet deg at de stoppet trafikken så betyr det ikke at de gjør det med vilje just because. Uforutsette ting skjer. Men i 2023 har det aldri vært enklere å følge med på stengte veier og planlagt veiarbeid, beregne tid til der du skal og ikke minst ta opp mobilen og ringe de du skal til og beklage at du dessverre blir sein fordi du ikke evnet å være tidlig nok ute til å respektere avtalen dere hadde. Når det gjelder hvor lenge de kan holde igjen så er nok det så lenge de må for å gjøre jobben sin. Jeg har selv opplevd flere timer i kø pga arbeid så en halvtime er nok mer enn godt nok innafor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #12 Del Skrevet 3. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei man skal ikke måtte dra flere timer i forveien for at slike plutselig står i veien og veiver med rødt lys i hytt og pine! det jeg lurer på er om man må stoppe eller om man kan kjøre, overse de. Hva kan de da gjøre om vi kjører? De er jo ikke politi så vidt jeg vet og har ikke myndighet til å stoppe?? Anonymkode: f788c...de0 Syns det er litt merkelig at mennesker med så lav i qa i det helle tatt får kjøre bil. Anonymkode: f8910...d03 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #13 Del Skrevet 3. juni 2023 Tja… det som kan skje, er at du møter en hel kolonne som kommer motsatt vei og det ikke er plass til to biler i bredden pga veiarbeid. Så hvis du velger å kjøre likevel, så håper jeg at du er god til å rygge. Eller du kommer et stykke, og så er veien sperret av gravemaskin, asfaltbiler e.l. Som regel står det et ganske stort skilt før du kommer til det stedet der veien er stengt. Teksten pleier å si noe om hvor lenge du kan forvente å bli stående. I tillegg kan du sjekke vegvesen.no før du kjører hjemmefra. Der finner du opplysninger om hvor det er veiarbeid, hvor lange perioder veien blir stengt osv. Hvis dette er for vanskelig finnes det også et telefonnummer du kan ringe og få opplysninger. Anonymkode: df079...7c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #14 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): de kan da ikke holde oss igjen med makt slik politiet kan vel? Anonymkode: f788c...de0 Du kan i alle fall bli ilagt bot, og i ekstreme tilfeller miste førerkortet, for ikke å følge vegtrafikkloven (manuell dirigering av trafikk er likestilt med skilting og lyssignal). Anonymkode: 38c48...79e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #15 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns det er litt merkelig at mennesker med så lav i qa i det helle tatt får kjøre bil. Anonymkode: f8910...d03 Tenkte det samme. Håper ikke TS ferdes på en vei nær meg! Anonymkode: c252f...605 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #16 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva skjer om vi bare kjører? De har vel ikke myndighet til å holde oss der som det politiet har?? Anonymkode: f788c...de0 Var vitne til en som bare kjørte for en liten stund siden. Det som skjedde var fullstendig kaos. De i motgående fikk jo kjørt helt til han blokkerte. Bussen ble stående og han nektet å rygge. Ble til at de som hadde loven til å kjøre måtte rydde plass for han. Helt utrolig, men populært var det ikke for han. Anonymkode: 84d92...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #17 Del Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kom for sent til et viktig møte i går takket være slike folk som står på veien og stopper bilister i lang tid. Hvor lenge kan de holde oss igjen før vi kan kjøre? Må vi virkelig høre på de? Kan vi ikke egentlig bare kjøre? er vel bare politiet og vegvesenet som kan holde oss igjen, det er vel ikke disse?? Jeg snakket litt med han men han var ikke mye villig til å prate eller gi beskjed om hvorfor! jeg satt der i ca 30 minutter, jeg ringte politiet men dette var ikke noe de brydde seg, jeg ville de skulle komme men ingen ting skjedde! Anonymkode: f788c...de0 Siden verden dreier seg om deg er det fint om du oppgir navn og adresse, slik at resten av oss kan tilpasse livene våre etter ditt... Anonymkode: d53a5...d70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #18 Del Skrevet 3. juni 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kom for sent til et viktig møte i går takket være slike folk som står på veien og stopper bilister i lang tid. Hvor lenge kan de holde oss igjen før vi kan kjøre? Må vi virkelig høre på de? Kan vi ikke egentlig bare kjøre? er vel bare politiet og vegvesenet som kan holde oss igjen, det er vel ikke disse?? Jeg snakket litt med han men han var ikke mye villig til å prate eller gi beskjed om hvorfor! jeg satt der i ca 30 minutter, jeg ringte politiet men dette var ikke noe de brydde seg, jeg ville de skulle komme men ingen ting skjedde! Anonymkode: f788c...de0 Hvilke folk er det som står å holder igjen trafikken med rødt lys? Har aldri opplevd i mine 26 år som bilfører Anonymkode: a31ac...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. juni 2023 #19 Del Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Var ikke ulykke og var heller ikke noe som skjedde på den strekningen som beg så hvertfall, var bare at de sto der og holdt oss igjen for moroskyld så det ut som. hva skjer om vi bare kjører, de kan da ikke holde oss igjen med makt slik politiet kan vel? Anonymkode: f788c...de0 Du må utbrodere om hvorfor du mener noen holdt deg igjen i 30 min for moro skyld. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #20 Del Skrevet 6. juni 2023 Det er det dummeste! Trafikkdirigentene står der fordi noen skal gjøre en jobb på veien som må gjøres for at veien skal «virke» og at en skal bli så fort ferdig en kan og på en sikrest mulig måte. Det kan være nye veilys, det kan være opprydding etter ulykke eller ras, asfaltering, sprengning… Det som skjer om du kjører er at du setter både eget og andres liv i fare! Neste trinn er at politiet blir varslet om at du ikke etterkom dirigering og du blir anmeldt. Får du dårlig tid til avtaler, finnes det i våre dager en oppfinnelse kalt mobiltelefon. Det går rykter om at den kan brukes til å gi beskjed om forsinkelser. Anonymkode: 6c980...2b1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå