Gå til innhold

Tillegg for ekstra arbeid utenfor stillingsbeskrivelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber innenfor reiseliv, og pga et arrangement som holdt hus hos oss under min vakt ble det mye ekstra jobb på meg som overhodet ikke har med min stilling å gjøre. Jeg ble ikke informert om økt arbeidsmengde på forhånd og det ble aldri vurdert å sette inn ekstra bemanning, fordi sjefen er litt surrehue og tar veldig lett på ting. Han var for øvrig ikke til stede under hverken forberedelser, underveis, eller til opprydding etter arrangementet. Et arrangement som visstnok kan gi bedriften god publisitet, ergo bedre inntekt, selv om vi ikke tjente noe på selve arrangementet. 

Kan jeg kreve tillegg for denne vakten? Typ tre kstra timer med full overtid, et fast tillegg etc? Samt dobbelt vasketillegg, siden det ble dobbelt, - kanskje trippelt opp meg vaskearbeid ift hva det pleier å være?

Anonymkode: feac9...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdt å nevne at noen av mine faktiske arbeidsoppgaver måtte settes litt til side/utsettes/nedprioriteres pga ting som skjedde ifb arrangementet som var mer akutt. Noen av oppgavene må jeg utsette til min neste vakt, eventuelt bedt skiftet etter meg gjøre det - men vedkommende har ikke erfaring med det, så det går ikke. 

Anonymkode: feac9...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva slags avtale dere har, er du fast ansatt, har du fastlønn, utførte du jobb som dere egentlig pleier å ha andre til å gjøre osv. 

Av og til må det jo påregnes ekstra innsats med oppgaver utenfor stillingsbeskrivelsen, men hvis du f.eks. egentlig skulle jobbe 7 timer administrativt, men så endte opp med å vaske og rydde i 3 timer i tillegg etter dette, hadde jeg vel sagt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...