Gå til innhold

Hvordan håndtere arbeidsgiver og denne situasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber som sekretær på ett legekontor med 4 leger. Vi var to sekretærer. Hun andre sekretæren ble sykememeldt for 4 mnd siden og var da sykemeldt i 4-5 uker ca. Da hun kom tilbake ble hun permittert. Jeg syntes at det var en veldig egoistisk avgjørelse av sjefen. Det er alt for mye å gjøre for meg alene. Og det vet de. Men likevel valgte de å permittere henne fordi det er det beste for dem siden hun sykemelder seg hele tiden. De permitterte henne vel vitende at de ikke har vikar som kan stille opp. Det betyr da at jeg jobber alene hele tiden. Ikke skaffer de vikar. Jeg er helt utslitt. Jeg tok dette opp med sjefen for en mnd siden og de sa at de skulle hjelpe meg med arbeidsoppgavene. De hjelper minimalt det utgjør ingen forskjell i det store og det hele. 
 

Ba sjefen min om ett møte for noen dager siden. Får da beskjed  om at de permitterte henne både fordi hun ikke gidder å jobbe og fordi de ikke har råd til en sekretær til. De letter på skuldrene og sier at de ikke kan trylle frem en sekretær. Nei, det forstår jeg. Men hva har de gjort disse 3 mnd? De har ikke prøvd en gang å få inn en vikar. Også sier de. Vi vil ikke kiste deg da. De sier at de ikke har råd til en sekretær til men 3 av de ansatte har tatt seg 6 uker ferie i sommer hver. Det har de råd til og ikke tjene inn penger på 6 mnd. Kjenner jeg mister respekten for dem. 
 

Nå er jeg drittlei. Hva gjør jeg ?????? 
hva hadde du gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: 638ab...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo beklagelig for pasientene, men jeg hadde jobbet i et vanlig, rolig tempo. Alt jeg ikke rakk, hadde måttet vente. Ved klager hadde jeg henvist til sjefen. 

Og så hadde jeg nok lett etter ny jobb. 

Anonymkode: 3fefe...b91

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider