Gå til innhold

Hjelp! Er dette svindelforsøk?? (Bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet nå opp og skjekket mailen min og der denne. Jeg trykket ikke på noen ting og logget meg inn på digipost på normal måte og kunne ikke finne noe lignende brev der. Jeg fikk helt hjertebank. Er det svindelforsøk? 

Screenshot_20230602_122005_Email.jpg

Anonymkode: 04bce...dd9

Skrevet

Du fant ikke dette brevet på innboks din på Digipost?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv inn signering.posten.no og logg inn. Evt hold musepekeren over lenken og sjekk at adressen stemmer, men best å skrive selv. Jeg har signert arbeidskontrakt der, som jeg først trodde var spam, men viste seg at dette faktisk er en tjeneste 

Anonymkode: 10291...6c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Du fant ikke dette brevet på innboks din på Digipost?

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det samme som digipost, så ligger ikke der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det samme som digipost, så ligger ikke der.

Tvangssalg? Jeg har jo ikke unngått noe betalinger eller hørt noen ting om tvangssalg ?? Hvor skal det ligge da? 

AnonymBruker
Skrevet

Gjetter at dette er svindel, ja.

Anonymkode: c7750...56f

• Liker 1
Skrevet

Har du noe med domstolene å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tvangssalg? Jeg har jo ikke unngått noe betalinger eller hørt noen ting om tvangssalg ?? Hvor skal det ligge da? 

På signering.posten.no,  hvis det er reelt vel å merke.

Forsøk å google signering posten så finner du info 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er reelt. Jeg klarer ikke puste eller noen ting g. Jeg har ikke fått med meg dette. Hva kan jeg gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Usj, ikke kjekt, kanskje et telefonnr du kan ringe og få mer info? Snakke med en advokat eller jusformidling får å få råd til hvordan du går frem? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er reelt. Jeg klarer ikke puste eller noen ting g. Jeg har ikke fått med meg dette. Hva kan jeg gjøre. 

Gjør opp for deg? 

Prossesen fra et mislighold til et tvangssalg er såpass lang og inneholder såpass mange varslinger fra forskjellige instanser at du må være både blind og døv for å ikke få med deg det.

Anonymkode: 028e3...4b8

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjør opp for deg? 

Prossesen fra et mislighold til et tvangssalg er såpass lang og inneholder såpass mange varslinger fra forskjellige instanser at du må være både blind og døv for å ikke få med deg det.

Det er et beløp på 5000 kroner som ikke har blitt betalt. Jeg har ikke fått noe telefoner om dette! Jeg har ikke fått noe post! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et beløp på 5000 kroner som ikke har blitt betalt. Jeg har ikke fått noe telefoner om dette! Jeg har ikke fått noe post! 

Du har fått både det ene og det andre.

Du har fått betalingsoppfordring(er) fra kreditor, du har fått varsel fra kreditor om at det vil gå til tvangsfullbyrdelse ( 4-18 varsel), du har fått foreleggelse og varsel fra politiet (namsfogden), du har fått namsbok med brev om avholdelse, du har fått mer fra kreditor, og nå får du fra domstolen og videre vil du få mer brev fra namsfogden og telefoner ang tvangssalg.

Kommer noen av dette i retur - la oss si sendt til feil adresse. Så gjøres det undersøkelser for å finne ny adresse og det blir videresendt, som igjen forlenger behandlingstiden noe. Hvis man mot formodning ikke finner noe ny adresse fra politiets side sjekkes det at du har fått beskjed om tvangsfullbyrdelse fra kreditor ( postadresse, e faktura, kundekonto). Også avholdels det.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men du må vel fått en del purringer, inkasso etc ..det skal vel mye til før dette skjer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må logge inn på https://www.digipost.no for å sjekke, ikke trykk på lenken i e-posten eller gå inn på adressen signering.posten.no.

Anonymkode: 5322f...b3d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Men du må vel fått en del purringer, inkasso etc ..det skal vel mye til før dette skjer?

Jeg ser jeg har fått på digipost, men jeg går aldri inn på digipost.. og jeg har så mye spammails at jeg klarer ikke holde oversikt. Jeg har alltid penger på konto og har automatiske betalinger så jeg har ikke tenkt at det er mulig engang da jeg som regel får spart 10.000 i mnd etter at alt er trukket.   

AnonymBruker
Skrevet

Du bør sjekke digipost.no jevnlig. Det er som å gå ut og hente posten.

Anonymkode: 61677...da9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bør sjekke digipost.no jevnlig. Det er som å gå ut og hente posten.

Anonymkode: 61677...da9

Ja, jeg skal begynne med det da! Det var 1 mnd som ikke var betalt fra februar... jeg vet ikke helt hvordan det har skjedd at betalingen ikke har gått gjennom. De sa nå at jeg bare betaler kravet idag så tilbaketrekker de kravet om tvangssalg. Fy fader dette ble en forferdelig start på dagen for meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ser jeg har fått på digipost, men jeg går aldri inn på digipost.. og jeg har så mye spammails at jeg klarer ikke holde oversikt. Jeg har alltid penger på konto og har automatiske betalinger så jeg har ikke tenkt at det er mulig engang da jeg som regel får spart 10.000 i mnd etter at alt er trukket.   

Da betaler du bare og saken er (nesten) ute av verden. Det eneste som skjer, er at du kanskje blir litt mindre kredittverdig en stund framover. 

Anonymkode: ed7bf...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...