Gå til innhold

Flere som blir deorimert når det er varmt ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir slapp og sliten. Sitter ikke lenge ute i sola før jeg får nok, og må legge meg på sofa inne minst like lenge etterpå.

Føler det er best når det er overskyet og ikke så varmt, men at man kan sitte ute i shorts. 

Det som er fint i nord-norge er at det som oftest ikke er supervarmt om sommeren, jeg er fornøyd med 13-14 grader!

Anonymkode: 298bd...b98

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke glad i sommer,sol og varme.Høsten derimot!Elsker ruskevær og jeg kan endelig puste igjen🙂

Anonymkode: cc94e...184

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer deprimert over å bo et sted hvor det snør natt til 1 juni. Hipp hurra. Send gjerne litt sol og varme nordover, eller flytt hit - her slipper du bekymre deg for at det skal være for varmt.

Anonymkode: f4e20...902

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det mørketida eller sure været som er verst?

Anonymkode: fcf58...d62

Mørket er verst. Nå elsker jeg jo varme også og kan ikke forstå folk som reagerer som TS med å bli fysisk uvel av de få dagene vi har her hvor tempen er opp mot 30.

Men selv om det er surt vær på sommeren så koser jeg meg. Litt varmere blir det jo. Mindre styr med ull og innpakking i lag for å bare gå en tur. Hva andre finner på i varmen har ingenting med meg å gjøre. Jeg trenger ikke grille eller gå på stranden fordi andre samles for å gjøre de tingene. På samme måte som jeg ikke trenger å bli med på fest i desember når folk samler seg på vinteren. Blir med på noe av det uansett årstid, og lar meg ikke bli preget av andres aktivitet for øvrig.

Uansett så er vår og sommer magisk - naturen er i full liv. Blomster og grønne blader. LYS. Praktisk lettelse. ❤️ 

Jeg disser ikke folk som TS, men syns likevel de er heldige som hater sommer og elsker mørke og kaldt vær. Fordi det er det vi har mest av her. 

Anonymkode: c8b91...e89

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig. "Alle" kjenner til ordet høst og vinter depresjoner men, det færre kjenner til er vår og sommer depresjoner. I følge min psykiater er det vanlig at man kan bli deprimert i alle årstider, da folk er forskjellige. Det absolutt vanligste sier hun er vårdepresjon. Selv hater jeg også sommer. Grusomt med all den myggen og varmen om natta 🥵

 

Anonymkode: f5712...0b9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke uvanlig. "Alle" kjenner til ordet høst og vinter depresjoner men, det færre kjenner til er vår og sommer depresjoner. I følge min psykiater er det vanlig at man kan bli deprimert i alle årstider, da folk er forskjellige. Det absolutt vanligste sier hun er vårdepresjon. Selv hater jeg også sommer. Grusomt med all den myggen og varmen om natta 🥵

 

Anonymkode: f5712...0b9

Overrasker meg at vårdepresjon er den vanligste . Skulle tro at de fleste synes det er godt at det blir varmere og lysere!  Sommeren derimot kan være krevende hvis man ikke er fornøyd med kroppen sin da det forventes at man er lettkledd.

Anonymkode: fcf58...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir deprimert av at det blåser hver dag, det blåser hele dagen lang.🫤

Anonymkode: e7aec...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke direkte deprimert av varmen, men blir daff og tiltaksløs. Jeg sover dårligere når det er lysere døgn, og søvnmangel kan jo gjøre at man kan bli smådeppa.

Anonymkode: 10ca1...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg blir sånn hver sommer. Har ikke hatt en sommer på flere år hvor jeg har vært glad. Alt blir tungt og deprimerende, og alle andre nyter sola. Når det regner og er friskt ute og fuktig luft da har jeg det bra. Ikke noe som tilsier at jeg skulle bli sånn for det har ikke skjedd noe trist. Jeg bare blir sånn. Blir det uutholdelig varmt så blir jeg noen ganger dårlig og kaster opp, får noen ganger feber også. Vanskelig for andre og forstå og akseptere at jeg ikke liker sol. De sier at jeg må nyte det når jeg kan og slutte og tulle, men tuller ikke og klarer ikke å nyte. Flere som er som meg? Hvordan takler du det?

Anonymkode: c57cf...97b

Hva med å sitte i skyggen litt?

Anonymkode: 0e236...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg blir sånn hver sommer. Har ikke hatt en sommer på flere år hvor jeg har vært glad. Alt blir tungt og deprimerende, og alle andre nyter sola. Når det regner og er friskt ute og fuktig luft da har jeg det bra. Ikke noe som tilsier at jeg skulle bli sånn for det har ikke skjedd noe trist. Jeg bare blir sånn. Blir det uutholdelig varmt så blir jeg noen ganger dårlig og kaster opp, får noen ganger feber også. Vanskelig for andre og forstå og akseptere at jeg ikke liker sol. De sier at jeg må nyte det når jeg kan og slutte og tulle, men tuller ikke og klarer ikke å nyte. Flere som er som meg? Hvordan takler du det?

Anonymkode: c57cf...97b

Får kjøpe billett til Trøndelag her sliter vi ikke med varmen 😂😂😂👏👏

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg blir sånn hver sommer. Har ikke hatt en sommer på flere år hvor jeg har vært glad. Alt blir tungt og deprimerende, og alle andre nyter sola. Når det regner og er friskt ute og fuktig luft da har jeg det bra. Ikke noe som tilsier at jeg skulle bli sånn for det har ikke skjedd noe trist. Jeg bare blir sånn. Blir det uutholdelig varmt så blir jeg noen ganger dårlig og kaster opp, får noen ganger feber også. Vanskelig for andre og forstå og akseptere at jeg ikke liker sol. De sier at jeg må nyte det når jeg kan og slutte og tulle, men tuller ikke og klarer ikke å nyte. Flere som er som meg? Hvordan takler du det?

Anonymkode: c57cf...97b

Jeg blir mer deprimert av snø og mørketid. Men det er nå meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her. Varmen og lyset virker konsekvent motsatt på meg enn det "skal" gjøre, føler meg mye dårligere om våren og sommeren. Rastløs og stresset, men samtidig tung til sinns. Vinteren og høsten er en lettelse for min kropp! 

Føler meg ekstra ensom om sommeren også.

Anonymkode: 92524...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva med å sitte i skyggen litt?

Anonymkode: 0e236...dbe

Blir litt som å si til en som hater vinter ; du får sitte inne med lyset på da. 

Anonymkode: 52660...b44

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit å høre at du har det slikt.

Jeg sliter aller mest på våren. Allerede i mars så melder depresjonen seg og angsten stiger. Jeg er ofte på mitt verste i April og i mai blir jeg sakte men sikkert litt og litt bedre. 
I løpet av sommeren så føler jeg meg bedre og bedre (tror det er pga lite vitamin d , sol osv som gjør at jeg føler meg mest deprimert). 
Og om sommeren, så er det mye mer turister i byen. Det gjør meg mer glad

I dag er det også fint vær og første gang på lenge så gleder jeg meg å gå en tur ut på byen 

Anonymkode: 64cd5...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir ikke deprimert av det. Men jeg har hatt hudkreft to steder på kroppen, og ble operert for det i desember. Det de skar vekk ble undersøkt og jeg fikk svar om at det var "solskader" der. Enda dette var på ryggen, som er der jeg har solt meg minst hele livet...!

Så fra nå av unngår jeg sola. Slutt på å steke seg i sola ute eller på balkongen. 

Får heller bare være blek og hvit.

Skiftet forresten fra vinterdyne til sommerdyne i går.

Endret av Million
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke noen trøst, men på et vis så er du litt heldig. Du misliker den årstiden som er kortest og den værtypen som er mest sjelden. Jeg misliker vinter. Her jeg bor varte denne siste vinteren i rundt 8 måneder, og det var ingen snill vinter heller, enten var det 20 minus eller så snødde det en halvmeter på en dag. I tillegg ville fjorårets sommer sikkert falle i smak hos deg, det beste vi kunne håpe på var stort sett 17 grader og regnbyger. Jeg tærte på absolutt alle reserver på slutten av vinteren, hadde ikke mer å gå på, fordi den var så lang og hard, og fordi sommeren i fjor var elendig.

Jeg forstår deg på en måte, fordi jeg vet hvor fælt jeg har det om vinteren. Men samtidig så går din lidelse fort over, og selv om det er sol nå, så vet ikke hvordan resten av sommeren blir. For alt vi vet går vi inn i en ny sommer med 17 grader og regnbyger. Og da kommer jeg til å slite ekstra om vinteren igjen. Jeg er faktisk så egoistisk at jeg ønsker meg en god sommer, det varer jo uansett ikke så lenge. Du har en lang vinter der du kan kose deg så mye du vil, mens jeg må gå rundt i et halvt års tid og vente på å komme ut på den andre siden. 

Anonymkode: ce179...8e9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk og pris er det flere enn meg. Jeg pleier å bli deppa på våren når sola kommer igjen. Synes det er trist at vinteren er slutt og at alt støvet vises og at vinduene aldri blir rene. (Har kanskje litt støv på hjernen haha). Jeg likte sommeren når jeg var barn. Var ikke noe glad i varme da heller, og slet veldig med pollenallergi og soleksem, men at jeg kunne bade i sjøen hele dagen veide opp for ulempene. Nå har jeg barn som ikke liker å bade i sjøen i det hele tatt, og jeg er misunnelig på de som kan ta seg et bad og slippe unna varmen en stund.. Jeg savner skikkelelig å svømme rundt og slappe av ved sjøen (liker ikke soling, jeg sliter med hodepine og må dekke meg til med hatt med bred brem, men bare det å late meg i skyggen med en god bok - sukk).

Uten badingen,  gjenstår bare alt som er pyton: svette, masse mygg og fluer inne, bråk om kvelden, og verst av alt at jeg sliter skikkelig med å få sove pga lys og varme (har blendegardin, men det er en glipe med lys, det er alt for varmt, og folk bråker). Blir deprimert av søvnmanglen.

Dette skriver jeg jo kun på nettet, fordi det er tabu å si at man synes sommeren er slitsom. Det er jo deilig med den varmen. Skulle ønske at jeg var normal, og i stedet hatet vinter og regn, for det er det jo lov å gå rundt å si. 

Anonymkode: 73434...c32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer klaging fra meg: Jeg hater solkrem og hårfjerning. Virkelig hater det. 

Anonymkode: 73434...c32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her har vi en god gammel og fremdeles aktiv tråd om akkurat dette emnet.  :)  Slå dem sammen? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir deprimert av at det blåser hver dag, det blåser hele dagen lang.🫤

Anonymkode: e7aec...f1f

Deprimert av vind altså… det blåser masse her jeg bor, og det er kjipt. Men når du mener du blir deprimert av vind, så mener jeg du utvanner diagnosen og nærmest håner de som faktisk sliter med klinisk depresjon. Eller har du fått diagnosen og blir behandlet med medisiner og/eller samtaleterapi der du snakker om så vanskelig livet er med vind?

Anonymkode: 59f74...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...