Gå til innhold

Flere som blir deorimert når det er varmt ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir sånn hver sommer. Har ikke hatt en sommer på flere år hvor jeg har vært glad. Alt blir tungt og deprimerende, og alle andre nyter sola. Når det regner og er friskt ute og fuktig luft da har jeg det bra. Ikke noe som tilsier at jeg skulle bli sånn for det har ikke skjedd noe trist. Jeg bare blir sånn. Blir det uutholdelig varmt så blir jeg noen ganger dårlig og kaster opp, får noen ganger feber også. Vanskelig for andre og forstå og akseptere at jeg ikke liker sol. De sier at jeg må nyte det når jeg kan og slutte og tulle, men tuller ikke og klarer ikke å nyte. Flere som er som meg? Hvordan takler du det?

Anonymkode: c57cf...97b

  • Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deprimert skulle det stå øverst.

Anonymkode: c57cf...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hater varme. Får mye hodepine.

Jeg elsker ruskevær og kjøligere temperaturer.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tungt når det er for varmt ja, hater å bli varm og svett. KJipt å jobbe og kjipt å drive med husarbeid og sånn. Får ikke sove om natta osv..  Så regn og mildt vær, ikke over 20 grader er min favotittsommer. 

Anonymkode: 52660...b44

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer deprimert av finvær fordi det vises så mye bedre at andre har folk å henge med. Folk sitter på verandaen sammen, griller i hager og parker, osv. Og jeg må "nyte" sola alene, men for meg er det bare trist å være alene. Så jeg stenger meg inne og prøver å glemme. 

Anonymkode: 832e5...fa9

  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lik Ts. Ble deppa alt når våren kom og det føles så feil.. Flyttet for ett par år siden til en leilighet som hadde som kriteriet å være kald ( og litt til selvsagt) Det er som å få ett nytt liv. Aberet er den tar mer strøm å varme om vinteren, da den ligger i første har tre yttervegger og i skygge, stort sett hele døgnet, alle tre. Men det er det verdt.

Anonymkode: 7e385...589

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en grunn til at det er flest selvmord om våren. Personlig er jeg i størst fare i sommermånedene. Varmen, ensomheten, utenforskapet.

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer deprimert av det tragiske været vi har her i Trøndelag. 7 grader og regn i juni er trist det. 

Anonymkode: 351db...b15

  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir mer deprimert av det tragiske været vi har her i Trøndelag. 7 grader og regn i juni er trist det. 

Anonymkode: 351db...b15

Høres helt magisk ut!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alt over +20 er plagsomt 😅

Anonymkode: d4162...979

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne gjerne vært litt regn. Det er høy skogbrannfare her i Østfold. Knusktørt i gresset. 

Anonymkode: 408cc...ad2

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt, overlegen på psykiatrisk sa til meg en gang jeg kom inn at han ventet meg i helga, for da regnet det så mye...

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir mer deprimert av det tragiske været vi har her i Trøndelag. 7 grader og regn i juni er trist det. 

Anonymkode: 351db...b15

Trodde ikke sommeren kunne bli mer regnfullt og forblåst, helt til jeg flyttet fra Trøndelag til Stavanger. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du får feber og kaster opp, så har du underliggende sykdom. Sannsynligvis som henger samme med immunforsvaret som har høyere aktivitet ved høyere doser D vitamin, som man får når man er i solen. Mulig hormoner og prevansjon spiller inn.

Anonymkode: e69c0...25e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Laraa said:

Trodde ikke sommeren kunne bli mer regnfullt og forblåst, helt til jeg flyttet fra Trøndelag til Stavanger. 

Er det mer regn i Stavanger altså? Har lagt inn bud på hus der i dag....

Anonymkode: dcf0b...469

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det mer regn i Stavanger altså? Har lagt inn bud på hus der i dag....

Anonymkode: dcf0b...469

Du kjøper vel hus med tak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det mer regn i Stavanger altså? Har lagt inn bud på hus der i dag....

Anonymkode: dcf0b...469

Stavanger har ganske mye regn og vind ja, det er Bergen light. Men jeg trives godt uansett. Milde vintre. Jeg kan sykle hele året med unntak av et par uker hvor det er for glatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere holdt jeg på å si som bor i Norge! Vi har en måned eller to med finvær, resten er surt og kaldt. Og jeg blir deprimert fra november til det begynner å lysne i februar. Hvert år. Lyset og de få ukene med sommervarme er det eneste som hjelper.

Anonymkode: c8b91...e89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldige dere holdt jeg på å si som bor i Norge! Vi har en måned eller to med finvær, resten er surt og kaldt. Og jeg blir deprimert fra november til det begynner å lysne i februar. Hvert år. Lyset og de få ukene med sommervarme er det eneste som hjelper.

Anonymkode: c8b91...e89

Er det mørketida eller sure været som er verst?

Anonymkode: fcf58...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...