Gå til innhold

Ta ny bleking, eller glossing? Er glossing hos frisør verdt pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk bleket balayage i mars for tre måneder siden nå. Fargen er ikke lenger på langt nær like lys som den var (har prøvd med lillasjampo) og frisøren sa jeg kunne komme tilbake noen måneder etter blekingen for å ta glossing. 

Men fungerer glossing bare som en lillasjampo eller er det noe unikt med glossing som gjør at håret ser nyfarget ut? Er i tvil om jeg skal booke time for glossing eller for ny farging nemlig 

Anonymkode: c1490...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som vet? For jeg tenkte å bestille time neste uke :)

Anonymkode: c1490...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det noen som vet? For jeg tenkte å bestille time neste uke :)

Anonymkode: c1490...296

Glossing korrigerer - da gjerne bort guloransje/brassy greier.

Jeg personlig hadde bare kjøpt en gloss fra Wella (ikke semipermanent men gloss). 
 

Du ser brassy ut nå sannsynligvis? Mer varme toner fremfor kalde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på frisørsalong og prøvd å ha kald og fin blondfarge i mange år, prøvet og feilet. IKKE kjøp noe glossing fra butikk som nevnt ovenfor, det kan gjøre håret grønnaktig. 
 

Korrigering eller glossing går ut med engang etter min erfaring, og enda fortere om du varmebehandler håret ditt. Hadde jeg vært deg ville jeg bleket en gang til, og deretter brukt fudge instans shampoo (viktig at det er instant som står på). Dette vil holde håret fint og kaldt. Om håret ditt ikke er blondt nok, vil ikke shampoo fungere - noe det høres ut som i ditt tilfelle. Frisørene tjener penger på at du går å korrigerer håret i ønsket farge som holde noen uker kontra at du bleker i ønsket nyanse og tilfører kalde pigment. 

Anonymkode: 113ac...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har jobbet på frisørsalong og prøvd å ha kald og fin blondfarge i mange år, prøvet og feilet. IKKE kjøp noe glossing fra butikk som nevnt ovenfor, det kan gjøre håret grønnaktig. 
 

Korrigering eller glossing går ut med engang etter min erfaring, og enda fortere om du varmebehandler håret ditt. Hadde jeg vært deg ville jeg bleket en gang til, og deretter brukt fudge instans shampoo (viktig at det er instant som står på). Dette vil holde håret fint og kaldt. Om håret ditt ikke er blondt nok, vil ikke shampoo fungere - noe det høres ut som i ditt tilfelle. Frisørene tjener penger på at du går å korrigerer håret i ønsket farge som holde noen uker kontra at du bleker i ønsket nyanse og tilfører kalde pigment. 

Anonymkode: 113ac...798

Bleke en gang til?

Da kan håret knekke helt av. Det er bare 3 mnd siden hun tok balayage, det er ganske heftig behandling.

Du sier «tilføre kalde pigment», det er jo det som er gloss/toner. 
 

Det blir ikke grønt om man bruker riktig gloss/toner.

Et alternativ er å kjøpe på ByBente med veiledning fra frisør. Billigere enn hos frisøren. 
 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Bleke en gang til?

Da kan håret knekke helt av. Det er bare 3 mnd siden hun tok balayage, det er ganske heftig behandling.

Du sier «tilføre kalde pigment», det er jo det som er gloss/toner. 
 

Det blir ikke grønt om man bruker riktig gloss/toner.

Et alternativ er å kjøpe på ByBente med veiledning fra frisør. Billigere enn hos frisøren. 
 

 

 

 

Et hår knekker ikke av å bli bleket en gang til når det er 3 måneder siden sist. Frisøren bleket ikke håret hennes om det er i fare for å knekke av, og frisørbleking sliter mye mindre nå enn før. Virker som du bare kverulerer for å ha rett - jeg bryr meg ikke for er ikke mitt hår - men etter mye prøving og feiling vet jeg hva som fungerer. 
 

Tilføre kalde pigmente er glossing ja, men glossing forsvinner fort og man må gjøre det på nytt og betale mer penger kontra å tilføre dette via en shampoo. 

Anonymkode: 113ac...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et hår knekker ikke av å bli bleket en gang til når det er 3 måneder siden sist. Frisøren bleket ikke håret hennes om det er i fare for å knekke av, og frisørbleking sliter mye mindre nå enn før. Virker som du bare kverulerer for å ha rett - jeg bryr meg ikke for er ikke mitt hår - men etter mye prøving og feiling vet jeg hva som fungerer. 
 

Tilføre kalde pigmente er glossing ja, men glossing forsvinner fort og man må gjøre det på nytt og betale mer penger kontra å tilføre dette via en shampoo. 

Anonymkode: 113ac...798

En ny balayage koster jo 3-5000 da, kontra annet. Gloss hos frisør ca 800.

TS lurte jo slik jeg forstod på gloss, og spesifikt ikke lillashampo. 
 

Sistnevnte er jo selvsagt billigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

En ny balayage koster jo 3-5000 da, kontra annet. Gloss hos frisør ca 800.

TS lurte jo slik jeg forstod på gloss, og spesifikt ikke lillashampo. 
 

Sistnevnte er jo selvsagt billigst. 

Hvilken frisør går du til? Balayage koster 1700kr her, da er det inkludert bunnfarge og korrigering 😅 Dette er i Bergen hos kjent frisør.

 

Det er gjerne dyrt men det blir billigere om man kan vedlikeholde med shampoo og slippe å korrigere håret hos frisør hver mnd. Korrigering er rundt 500kr, og slipper såpass fort at man fint kan måtte gjøre dette hver måned. Hår har naturlig ikke kalde pigmenter slik som man tilfører ved korrigering og bruk av shampoo, og derfor slipper disse fargene mye fortere også

Anonymkode: 113ac...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...