Gå til innhold

Hvorfor sier de at "out-of-Africa"-teorien er utdatert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange av dem som sier det. Men når jeg spør dem sier de bare "dude, trust me" eller "fucking google it". Men google sier at teorien ikke er utdatert.

Anonymkode: 8b475...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som påstår det gjør det fordi teorien ikke er politisk korrekt eller fordi de er kreasjonister.

Hvis denne teorien stemmer så betyr det at mennesket har utviklet seg forskjellig og at det er forskjeller på de som vandret ut og måtte tilpasse seg andre omgivelser og de som fortsatte å leve generasjon etter generasjon på den samme plassen, det er bare enda et forsøk på å bytte ut historiske og vitenskapelige fakta med følelser og woke.

Anonymkode: 97789...c90

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (4 minutter siden):

Hvem er "dem"?

The Others.

Anonymkode: ad712...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi Afrika ikke fantes før menneskene ga det navn. Så det gir ingen mening å si at menneskene kommer fra Afrika. Afrika kommer fra menneskene. 

Anonymkode: 36dc9...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok pga "the implications" ja. På samme måte som det ble vedtatt at jorden var flat i gamle dager. Lettere å bare vedta det som føles best og gir "best" resultater på kort sikt, enn å potensielt risikere samfunnskollaps

Om folk dro fra Afrika til Europa for så lang tid tilbake og det ikke var mye trafikk relativt sett mellom kontinentene etter det, så vil du få utfall som f.eks at afrikanerne som dro til europa, endte opp med å parre seg med neandertalere i stor grad, og dermed har genetiske forskjeller fra afrikanerne som ble værende i afrika. Det er fullstendig uakseptabelt da det gir rom for genetiske forksjeller mellom "rasene", en slik teori må derfor forkastes pga konsekvensene for samfunnet.

Og neandertaler er jo bare en liten del av fortellingen, parrings seleksjon, og overlevelse basert på gener i forskjellige miljøer, over 50'000 eller 100'000 år, er dessverre uunngåelig. Du kan se det på utseende f.eks men det er faktisk mer ved mennesker enn kun utseende.... selv om mange ikke tror det.....

 

Anonymkode: 538b6...5d8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (7 timer siden):

Hvem er "dem"?

Diverse folk. På nettforum etc. Jeg vet ikke hvem de er, jeg er ikke hacker og klarer ikke å doxxe dem.

Anonymkode: 8b475...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De som påstår det gjør det fordi teorien ikke er politisk korrekt eller fordi de er kreasjonister.

Hvis denne teorien stemmer så betyr det at mennesket har utviklet seg forskjellig og at det er forskjeller på de som vandret ut og måtte tilpasse seg andre omgivelser og de som fortsatte å leve generasjon etter generasjon på den samme plassen, det er bare enda et forsøk på å bytte ut historiske og vitenskapelige fakta med følelser og woke.

Anonymkode: 97789...c90

Jeg tror at de mener at "out-of-Africa" er politisk korrekt.

Anonymkode: 8b475...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Diverse folk. På nettforum etc. Jeg vet ikke hvem de er, jeg er ikke hacker og klarer ikke å doxxe dem.

Anonymkode: 8b475...9c8

Ja, men kjære vene - du finner jo folk som tror at jorda er flat, at Hillary Clinton leder en pedofil sexring fra en pizzarestaurant i USA og at Holocaust aldri skjedde. Moralen er: ikke stol på "dem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...