Gå til innhold

Venninne som kommer på overraskelsesbesøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barndomsvenninne fra hjembygda kommer visst på besøk. 
 

Vi bor i Oslo og de har planlagt en storbytur og tenkte da å spare penger ved å bo hos oss. 
 

De er greie folk, men begge røyker inne under kjøkkenvifta eller ved vindu. Han er veldig glad i å ta seg en fest.  Så da kommer hun med mann, barn og en stor siklende pelsdott. 
 

Hun vet at jeg er hjemme fordi jeg jobber mye natt den perioden de har tenkt å komme. Dette visste hun, siden hun spurte. 
 

Det er en felles venninne som har sladret til meg og hun har forsøkt å overtale henne til å la være til ingen nytte. 
 

Jeg ønsker virkelig ikke å ha de boende her. Og jeg tror de har tenkt å bli boende i mer enn en helg. 
 

Sist gang de var på overraskelsesbesøk hos noen andre, var de der i 10 dager. 
 

Hvordan komme seg unna dette uten å fornærme henne? Hun blir veldig lett fornærmet. 
 

 

Anonymkode: 298d7...6ab

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møt de ute ikke under noen omstendigheter inviter de hjem til deg. Om de prøver å invitere seg selv så overse det og skift tema, om dere kommer inn på jobb så vær tydelig på at du trenger mye ro og fred når du jobber natt.

  • Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør man bare ikke.

En ting er om hun hadde kommet alene, men å komme på uventet besøk med hele familien (og hund) i en periode der du jobber nattevakter, det er utrolig lite hensynsfullt.

Dette hadde jeg tatt opp med henne. Sagt at jeg hadde hørt rykter om at de planla å komme på uventet besøk, men at jeg ikke kunne stille opp når jeg jobber nattevakter. Hun burde skjønne dette selv, og jeg hadde bare tatt sjansen på at hun ble fornærmet.

Tenk å legge seg inn på andre i ti dager, slik de gjorde den andre gangen de dro på uventet besøk. De virker å ha null omtanke for andre. 

Anonymkode: 148ad...e82

  • Liker 38
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De er greie folk, men begge røyker inne under kjøkkenvifta eller ved vindu. Han er veldig glad i å ta seg en fest.  Så da kommer hun med mann, barn og en stor siklende pelsdott. 

Så da skal du være barnevakt siden det er festing på agendaen? 

Hadde for øvrig kasta ut besøket om de røyka inne uten tillatelse. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Barndomsvenninne fra hjembygda kommer visst på besøk. 
 

Vi bor i Oslo og de har planlagt en storbytur og tenkte da å spare penger ved å bo hos oss. 
 

De er greie folk, men begge røyker inne under kjøkkenvifta eller ved vindu. Han er veldig glad i å ta seg en fest.  Så da kommer hun med mann, barn og en stor siklende pelsdott. 
 

Hun vet at jeg er hjemme fordi jeg jobber mye natt den perioden de har tenkt å komme. Dette visste hun, siden hun spurte. 
 

Det er en felles venninne som har sladret til meg og hun har forsøkt å overtale henne til å la være til ingen nytte. 
 

Jeg ønsker virkelig ikke å ha de boende her. Og jeg tror de har tenkt å bli boende i mer enn en helg. 
 

Sist gang de var på overraskelsesbesøk hos noen andre, var de der i 10 dager. 
 

Hvordan komme seg unna dette uten å fornærme henne? Hun blir veldig lett fornærmet. 
 

 

Anonymkode: 298d7...6ab

For en utrolig frekk venninne. 

Jeg hadde ringt henne og sagt at du har hørt om planen og at det dessverre ikke passer og jeg hadde også lagt til at til en annen gang så fungerer ikke overraskelsesbesøk for deg.  Du vil vite sånt på forhånd.

Anonymkode: 94ae1...6f0

  • Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk inne er uaktuelt, de får gå ut og bort fra huset. Greit å få besøk noen timer men hadde ikke orket styr med overnatting på hverdager (kanskje om det var kun en person). 

Siden de skal komme på overraskelsesbesøk kan du vel la være å åpne, og si du er opptatt med noe om de ringer/sender melding, og så foreslå å møtes på kafe dagen etter eller noe? 

Anonymkode: d321e...b27

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Røyk inne er uaktuelt, de får gå ut og bort fra huset. Greit å få besøk noen timer men hadde ikke orket styr med overnatting på hverdager (kanskje om det var kun en person). 

Siden de skal komme på overraskelsesbesøk kan du vel la være å åpne, og si du er opptatt med noe om de ringer/sender melding, og så foreslå å møtes på kafe dagen etter eller noe? 

Anonymkode: d321e...b27

Jeg synes overraskelsesbesøk på den måten er grenseoverskridende og mangel på respekt. Jeg hadde blitt skikkelig sur om det stod en hel familie på døra som forventet overnatting osv. Jeg tror jeg i refleks ville sagt at dette passer ikke og dette burde blitt informert om på forhånd. 

Anonymkode: 94ae1...6f0

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke åpne. Lyg å si at du har noen andre på overnatting, ny flamme ?

Anonymkode: 568bf...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røverhistorie dette. Virker veldig usannsynlig 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å bo på østlandet. Har stor familie nord i landet, alle skal til østlandet på et eller annet tidspunkt i løpet av sommeren. De fleste av dem har ordnet overnatting på hotell, men de kommer uansett innom hver dag og vil finne på noe, grilling, shopping, Tusenfryd osv. 🙄

Anonymkode: 26d89...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her er det lov med en liten løgn. Oppussing, overnattingsbesøk av noen andre, søvnproblemer med nattjobbing - hva som helst…

Anonymkode: 0a87a...1bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

 

Denne har uroet meg veldig at jeg ikke får sove. Jeg tror jeg velger å konfrontere henne om planene. 
 

Jeg kan fint tåle noen timer med besøk, men ikke mer. Det spiller ingen rolle om jeg har fri eller i jobb. 
 

TS🌼

Anonymkode: 298d7...6ab

  • Liker 14
  • Hjerte 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar alle sammen.

 

Denne har uroet meg veldig at jeg ikke får sove. Jeg tror jeg velger å konfrontere henne om planene. 
 

Jeg kan fint tåle noen timer med besøk, men ikke mer. Det spiller ingen rolle om jeg har fri eller i jobb. 
 

TS🌼

Anonymkode: 298d7...6ab

Ja, dette må du bare konfrontere henne med.

Jeg ville bare sagt at jeg har hørt at de planlegger overraskelsesbesøk, og at det er noe de kan gjøre.

Ville kanskje sagt at hun alene ev. kan komme en helg på sommeren, så kan du og hun være sammen et par dager og hun får fri fra familien. Vel og merke, om du faktisk ønsker det selv.

 

Anonymkode: 6d3c0...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (4 minutter siden):

Røverhistorie dette. Virker veldig usannsynlig 

Kan fortelle at jeg har opplevd noe lignende.

Vi var på ferie et år og møtte da en nederlandsk familie som vi var en del sammen med. Hyggelige folk, men de ble jo glemt når ferien var over og vi dro hver til vårt.

Et par år senere sto de plutselig utenfor huset vårt. De var på ferie i Norge, og da hadde de funnet på at de skulle overraske oss med et besøk. To voksne og to barn sto på døra og forventet å bli noen dager.

Det passet veldig dårlig, og det merket de nok. Hadde vært noe helt annet om de hadde gitt beskjed i forkant slik at vi hadde kunnet ordnet oss fri fra jobb, og planlagt å ha besøk.

Vi måtte bare si at vi ikke kunne ha overnattingsgjester over flere dager sånn på sparket, så de ble hos oss den dagen de kom, og dro om kvelden. Har ikke hørt fra dem siden... Men, det lever jeg greit med. Det minste de kunne gjøre er å si fra på forhånd, og spørre om/når det passer.

Anonymkode: 148ad...e82

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen.

 

Denne har uroet meg veldig at jeg ikke får sove. Jeg tror jeg velger å konfrontere henne om planene. 
 

Jeg kan fint tåle noen timer med besøk, men ikke mer. Det spiller ingen rolle om jeg har fri eller i jobb. 
 

TS🌼

Anonymkode: 298d7...6ab

Bra! Stå opp for deg selv, for det der er virkelig ikke greit! 

Si ifra hvordan det gikk - lykke til!

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt for gardinene og latet som jeg ikke var hjemme. Det er meg, utrolig dårlig på å sette grenser 🙈

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym28 skrev (3 minutter siden):

Bra! Stå opp for deg selv, for det der er virkelig ikke greit! 

Si ifra hvordan det gikk - lykke til!

Takk, det hjelper veldig at det er flere i tråden som også syns dette er grenseoverskridende. 
 

 

TS🌼

Anonymkode: 298d7...6ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan fortelle at jeg har opplevd noe lignende.

Vi var på ferie et år og møtte da en nederlandsk familie som vi var en del sammen med. Hyggelige folk, men de ble jo glemt når ferien var over og vi dro hver til vårt.

Et par år senere sto de plutselig utenfor huset vårt. De var på ferie i Norge, og da hadde de funnet på at de skulle overraske oss med et besøk. To voksne og to barn sto på døra og forventet å bli noen dager.

Det passet veldig dårlig, og det merket de nok. Hadde vært noe helt annet om de hadde gitt beskjed i forkant slik at vi hadde kunnet ordnet oss fri fra jobb, og planlagt å ha besøk.

Vi måtte bare si at vi ikke kunne ha overnattingsgjester over flere dager sånn på sparket, så de ble hos oss den dagen de kom, og dro om kvelden. Har ikke hørt fra dem siden... Men, det lever jeg greit med. Det minste de kunne gjøre er å si fra på forhånd, og spørre om/når det passer.

Anonymkode: 148ad...e82

Har faktisk aldri hørt om før - at folk drar på ferie hjem til noen de møtte på en ferie flere år tidligere - uten å spørre først, og attpåtil bringe med seg barn. 
Virker også som en usannsynlig historie eller en vandrehistorie. I alle fall ikke noe som skjer ofte mtp at barn er involvert.

jaja - folk til alt

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (5 timer siden):

Jeg hadde dratt for gardinene og latet som jeg ikke var hjemme. Det er meg, utrolig dårlig på å sette grenser 🙈

Dette kunne jeg også gjort😅Uansett mindre frekt enn overraskelsesbesøk md overnattinger! det med røyk er helt hinsides; vi har passert 70-tallet😆

Anonymkode: 70e2c...d83

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å ikke åpne opp når de kommer. Problem løst😁

Anonymkode: cee59...157

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...