Gå til innhold

Mistet for tredje gang ... Noen i samme båt som fortsatt ikke har fått barn til tross for hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet i SA/MA tre ganger siden vi begynte å prøve medio 2021. Skal be om utredning, men er det noen som har vært i samme båt og fått progesteron-støtte/blodfortynnende og likevel ikke klart å bli gravid på nytt/holde på det? 

Anonymkode: 1ec98...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit 😔 hvor langt har du vært når du har mistet? 

Anonymkode: 3eed9...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har mistet i SA/MA tre ganger siden vi begynte å prøve medio 2021. Skal be om utredning, men er det noen som har vært i samme båt og fått progesteron-støtte/blodfortynnende og likevel ikke klart å bli gravid på nytt/holde på det? 

Anonymkode: 1ec98...efa

Ja :( vi ender opp med eggdonasjon etter totalt 12 graviditeter.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (35 minutter siden):

Ja :( vi ender opp med eggdonasjon etter totalt 12 graviditeter.

Hvor langt er du på vei? Og var det eggene dine det var noe med, eller var det genmixen mellom deg og din partner? Håper det er ok at jeg spør, beklager dypt hvis ikke.

Anonymkode: 6ba33...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har mistet i SA/MA tre ganger siden vi begynte å prøve medio 2021. Skal be om utredning, men er det noen som har vært i samme båt og fått progesteron-støtte/blodfortynnende og likevel ikke klart å bli gravid på nytt/holde på det? 

Anonymkode: 1ec98...efa

Vil du ikke heller høre fra noen hvor det har gått bra? Hadde 5 stk på rad. Fikk progesteron og østrogen. Satt på første forsøk med det. Er nå i uke 26

Anonymkode: dffd8...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor langt er du på vei? Og var det eggene dine det var noe med, eller var det genmixen mellom deg og din partner? Håper det er ok at jeg spør, beklager dypt hvis ikke.

Anonymkode: 6ba33...1a6

Finnes det en test som sjekker om det er "genmixen"? Har aldri hørt om den og hsr vært i gamet lenge. Det som kan testes er testet og da er det via utelukkelsesmetoden mest trolig eggene det feiler noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (1 time siden):

Finnes det en test som sjekker om det er "genmixen"? Har aldri hørt om den og hsr vært i gamet lenge. Det som kan testes er testet og da er det via utelukkelsesmetoden mest trolig eggene det feiler noe med.

I USA gentester de embryoene før tilbakesetting.

Ble du gravid med donoregget eller har dere ikke satt det inn enda?

Anonymkode: 6ba33...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har mistet i SA/MA tre ganger siden vi begynte å prøve medio 2021. Skal be om utredning, men er det noen som har vært i samme båt og fått progesteron-støtte/blodfortynnende og likevel ikke klart å bli gravid på nytt/holde på det? 

Anonymkode: 1ec98...efa

Her er det litt for lite info tenker jeg. Det er mye som kan ha påvirkning for at du mister så lett.

Hvilken bmi har du?

Kosthold?

Alkohol, tobakk?

Trener du?

Normale hormon verdier?

Endometriose?

Pcos?

Alder?

Mannens alder?

Anonymkode: b11fc...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fire aborter, 3 SA og 1 MA. Føler veldig med deg. Vært prøver i over 3 år..

Anonymkode: f869a...ba1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid for tredje gang (6+5) og livredd for å miste igjen. Usikker om jeg passer in i tråden i det hele tatt. Vi skal først få hjelp hvis denne her ender i SA også, som jeg selvfølgelig ikke håper på, men sjansen er jo der.. er liksom redd for å se blod hver gang jeg må tisse.. og det må jeg ofte.. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 30.5.2023 den 18.42):

Ja :( vi ender opp med eggdonasjon etter totalt 12 graviditeter.

Huff, det må være ekstremt tøft! Har dere da prøvd alt av støtte i form av medisiner, IVF osv? 

Anonymkode: 1ec98...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, det må være ekstremt tøft! Har dere da prøvd alt av støtte i form av medisiner, IVF osv? 

Anonymkode: 1ec98...efa

Jepp. Kunne kanskje fått prøvd noen andre medisiner o utlandet, men til slutt må man veie opp kostnad og fysisk og psykisk belastning mot hva man kanskje oppnår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (13 minutter siden):

Jepp. Kunne kanskje fått prøvd noen andre medisiner o utlandet, men til slutt må man veie opp kostnad og fysisk og psykisk belastning mot hva man kanskje oppnår...

Hvor langt på vei er du nå? Gratulerer! 🤗

Anonymkode: 6ba33...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor langt på vei er du nå? Gratulerer! 🤗

Anonymkode: 6ba33...1a6

Hvorfor tror du jeg er gravid? 🤔 det er jeg altså ikke :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du jeg er gravid? 🤔 det er jeg altså ikke 🙂

Jeg leste "endte opp" da du skrev "ender opp". Så jeg trodde eggdonasjon allerede hadde fungert for dere. Beklager. Lykke til! 

Anonymkode: 6ba33...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...