Gå til innhold

Ønsker å si opp jobben men vil også bli der


Fighter83

Anbefalte innlegg

Jobber som sykepleier i kommunehelsetjenesten pr i dag og trives sinnsykt godt med arbeidet. Det er dessverre enormt med manko på sykepleiere der jeg jobber, ingen nye søkere eller søkere som er kvalifiserte. Jeg er dyktig i jobben min og liker jobben min, det kan man se selv etter 20 års erfaring med dette. Jeg vil få jobb andre steder om jeg sender ut en åpen søknad. Jeg er ikke typen som bytter jobber men heller utfordrer meg innen nye fagfelt innad i arbeidsfeltet mm så jeg blir lenge der jeg er ansatt. 

Lønn er ikke mitt problem ang jobben pr i dag men egentlig kun turnusen. Jeg får ikke en turnus som er tilpasset så jeg kan ha barna mine annen hver uke. Hater virkelig å få det til å gå opp i opp på hjemmebane når ting krasjer med jobben. 

Så jeg lurer på hva jeg kan skrive i en oppsigelse der jeg ønsker å få frem at jeg kan bli om de gir meg en tilrettelagt turnus pga barn annenhver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fighter83 skrev (6 minutter siden):

Jobber som sykepleier i kommunehelsetjenesten pr i dag og trives sinnsykt godt med arbeidet. Det er dessverre enormt med manko på sykepleiere der jeg jobber, ingen nye søkere eller søkere som er kvalifiserte. Jeg er dyktig i jobben min og liker jobben min, det kan man se selv etter 20 års erfaring med dette. Jeg vil få jobb andre steder om jeg sender ut en åpen søknad. Jeg er ikke typen som bytter jobber men heller utfordrer meg innen nye fagfelt innad i arbeidsfeltet mm så jeg blir lenge der jeg er ansatt. 

Lønn er ikke mitt problem ang jobben pr i dag men egentlig kun turnusen. Jeg får ikke en turnus som er tilpasset så jeg kan ha barna mine annen hver uke. Hater virkelig å få det til å gå opp i opp på hjemmebane når ting krasjer med jobben. 

Så jeg lurer på hva jeg kan skrive i en oppsigelse der jeg ønsker å få frem at jeg kan bli om de gir meg en tilrettelagt turnus pga barn annenhver uke. 

Du må jo gå i dialog før du kommer med en oppsigelse.  En oppsigelse er endelig, gå i dialog først. 

Hva med turnus gjør at du ikke får ha barna? Tror du du får bedre turnus andre steder? Turnus endrer seg også så den du har nå er ikke for alltid.  

Anonymkode: defb6...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (6 minutter siden):

Jobber som sykepleier i kommunehelsetjenesten pr i dag og trives sinnsykt godt med arbeidet. Det er dessverre enormt med manko på sykepleiere der jeg jobber, ingen nye søkere eller søkere som er kvalifiserte. Jeg er dyktig i jobben min og liker jobben min, det kan man se selv etter 20 års erfaring med dette. Jeg vil få jobb andre steder om jeg sender ut en åpen søknad. Jeg er ikke typen som bytter jobber men heller utfordrer meg innen nye fagfelt innad i arbeidsfeltet mm så jeg blir lenge der jeg er ansatt. 

Lønn er ikke mitt problem ang jobben pr i dag men egentlig kun turnusen. Jeg får ikke en turnus som er tilpasset så jeg kan ha barna mine annen hver uke. Hater virkelig å få det til å gå opp i opp på hjemmebane når ting krasjer med jobben. 

Så jeg lurer på hva jeg kan skrive i en oppsigelse der jeg ønsker å få frem at jeg kan bli om de gir meg en tilrettelagt turnus pga barn annenhver uke. 

Har du prøvd å snakke med sjefen og prøvd å forhandle fram en turnus som er bedre tilpasset ukene som alenemor først? Det virker i alle fall litt drastisk å gå rett til å true med oppsigelse hvis du ikke får tilrettelagt turnus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må jo gå i dialog før du kommer med en oppsigelse.  En oppsigelse er endelig, gå i dialog først. 

Hva med turnus gjør at du ikke får ha barna? Tror du du får bedre turnus andre steder? Turnus endrer seg også så den du har nå er ikke for alltid.  

Anonymkode: defb6...cc6

Jeg får absolutt bedre turnus en del andre steder. Det er en del arbeidshelger som krasjer med helger jeg har barna mine. 

De fleste andre steder innen  kommunehelsetjenesten har problemer med å få ansatt nye sykepleiere i 100 % stilling pga at få eller ingen er interessert i å søke.

En oppsigelse kan jo trekkes tilbake om man får forhandlet frem bedre arbeidsbetingelselser sånn jeg har forstått o.l. Er det så uvanlig? 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 timer siden):

Har du prøvd å snakke med sjefen og prøvd å forhandle fram en turnus som er bedre tilpasset ukene som alenemor først? Det virker i alle fall litt drastisk å gå rett til å true med oppsigelse hvis du ikke får tilrettelagt turnus.

Har sagt i fra i 2 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier
Fighter83 skrev (2 timer siden):

Har sagt i fra i 2 år. 

Enig med de andre, du kan ikke "true" deg til noe. Nå er det på tide å gjøre noe.

Søk andre jobber, gå på intervjuer, legg fram hva du ønsker av turnus i ny jobb og vær berdt på å få avslag. Får du tilbud, bruker du det som en brekkstang ovenfor nåværende arbeidsplass. Du vil jo gjerne være der, og ingenting er bedre for en arbeidsgiver som har folk som ønsker å jobbe hos dem.

Uansett hvordan du angriper dett, lykke til, det er bra av og til å røske litt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fighter83 skrev (2 timer siden):

Jeg får absolutt bedre turnus en del andre steder. Det er en del arbeidshelger som krasjer med helger jeg har barna mine. 

De fleste andre steder innen  kommunehelsetjenesten har problemer med å få ansatt nye sykepleiere i 100 % stilling pga at få eller ingen er interessert i å søke.

En oppsigelse kan jo trekkes tilbake om man får forhandlet frem bedre arbeidsbetingelselser sånn jeg har forstått o.l. Er det så uvanlig? 

Tenker at det ikke åpner for en god dialog/forhandling om man står der med en oppsigelse og "truer".

Anonymkode: 08d22...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger ikke frem krav i en oppsigelse, dette gjøres på forhånd. 

Du ber om ett møte med leder, sier at du har behov for at turnusen tilrettelegges grunnet delt samvær. 
Hvis de sier at det ikke går, så sier du at du da kommer til å se deg om etter annen jobb. 
Så finner du deg annen jobb og leverer oppsigelse. 

Det er ikke vanlig å levere en oppsigelse med krav for eventuelt videre fortsettelse.

Anonymkode: 017f1...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 10.41):

Du legger ikke frem krav i en oppsigelse, dette gjøres på forhånd. 

Du ber om ett møte med leder, sier at du har behov for at turnusen tilrettelegges grunnet delt samvær. 
Hvis de sier at det ikke går, så sier du at du da kommer til å se deg om etter annen jobb. 
Så finner du deg annen jobb og leverer oppsigelse. 

Det er ikke vanlig å levere en oppsigelse med krav for eventuelt videre fortsettelse.

Anonymkode: 017f1...67f

Takk for informasjon om hvordan man vanligvis gjør det👏 Jeg er ganske grønn på sånt her opplegg som flere her sikkert forstår 😅 Greit å få satt forventningene på rett spor i det minste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...