Gå til innhold

Hun skal ta meg på alt jeg sier når jeg bare vil være hyggelig og inkludere henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt en ny en på jobb som har slitt litt med å sette seg inn i arbeidsoppgavene, hun går også mye for seg selv og jeg synes ikke hun har blitt inkludert noe særlig inn hos oss andre.

Jeg har hatt ganske mange alenevakter med henne så jeg prøver å være grei, tålmodig og svart på alle spm hun har rundt arbeidsoppgaver osv. Men føler hun snakker veldig frekt til meg og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på det. Jeg er ikke veldig pratsom selv, mens hun skravler ganske mye om seg og sitt uten å spørre noe tilbake. Her er eksempler på ting jeg reagerer på: 

vi har pause alle sammen og hun sitter der taus og ingen snakker til henne. Jeg hører henne spørre om avokado kam droppes i retten hun bestilte, og da spørr jeg henne "du er ikke så glad i avokado du heller nei? :)

svar: "Nei når jeg sier at jeg ikke vil ha det så er det vel ganske åpenlyst at jeg ikke er glad i det eller?? "

Rett før jul spurte jeg henne om barnet hennes hadde tatt juleferie fra barnehagen nå. 

svar: "ja selvfølgelig??! 🙄det er jo jul??"

jeg har ikke barn, så jeg aner jo ikke når det er vanlig at barnehagene stenger for julen.

Skulle lære henne å telle opp i kassa, vi har ganske strenge regler når det kommer til korrekt sum både når det kommer til kassa og vekslepenger ved siden av. Vi har fått kjeft av sjefene før om at opplæring av nyansatte er for sløv og resulterer med mye surr og differanse på oppgjørene. Har også hendt at enkelte ansatte har blitt tatt i stjeling. Så jeg gikk da gjennom dette med henne og når jeg skulle vise henne hvor mye penger som skulle være i safen så sa hun noe ala "Nei nå får du gi deg, får være måte på hvor petimeter du skal være 😂"

Dagene etter det når hun hadde ansvar for stenging og opptelling ble det mye kluss på oppgjøret. Jeg hadde heldigvis ikke noek vakter med henne da men jeg vet sjefen tok det opp med henne.

Jeg blir så usikker på sånne type mennesker og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til de. Synes dere noe av det jeg spurte om var teit? Jeg er ikke vant til å bli snakker sånn til og føler meg dum

Anonymkode: 6ae1d...6b4

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som hun har litt problemer med vanlige sosiale former for småprat. Ikke din feil.

Anonymkode: 6f2e2...bd7

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får sånne kvasse og ekle kommentarer a la det med avokadoen og barnehagen, så har jeg begynt å spørre: - Syns du det var en fin måte å svare meg på? Eller: - Er du stolt av den kommentaren?
Enten blir de mer selvreflekterte eller så går de i full tilt. Begge responsene viser hvem de egentlig er, uten at jeg må komme med annen respons enn et smil. Til den som vedgår at de kunne svart bedre kan jeg takke for at de tok fint imot spørsmålet, til den som tilter kan jeg bare smile søtt og gå vekk eller fortsette med mitt. Å trigge en negativ respons kan de bare glemme.

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes dere noe av det jeg spurte om var teit? Jeg er ikke vant til å bli snakker sånn til og føler meg dum

Anonymkode: 6ae1d...6b4

Ja, det hele faktisk. 

Anonymkode: cf277...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det hele faktisk. 

Anonymkode: cf277...14a

😔

Anonymkode: 6ae1d...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har begynt en ny en på jobb som har slitt litt med å sette seg inn i arbeidsoppgavene, hun går også mye for seg selv og jeg synes ikke hun har blitt inkludert noe særlig inn hos oss andre.

Jeg har hatt ganske mange alenevakter med henne så jeg prøver å være grei, tålmodig og svart på alle spm hun har rundt arbeidsoppgaver osv. Men føler hun snakker veldig frekt til meg og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på det. Jeg er ikke veldig pratsom selv, mens hun skravler ganske mye om seg og sitt uten å spørre noe tilbake. Her er eksempler på ting jeg reagerer på: 

vi har pause alle sammen og hun sitter der taus og ingen snakker til henne. Jeg hører henne spørre om avokado kam droppes i retten hun bestilte, og da spørr jeg henne "du er ikke så glad i avokado du heller nei? :)

svar: "Nei når jeg sier at jeg ikke vil ha det så er det vel ganske åpenlyst at jeg ikke er glad i det eller?? "

Rett før jul spurte jeg henne om barnet hennes hadde tatt juleferie fra barnehagen nå. 

svar: "ja selvfølgelig??! 🙄det er jo jul??"

jeg har ikke barn, så jeg aner jo ikke når det er vanlig at barnehagene stenger for julen.

Skulle lære henne å telle opp i kassa, vi har ganske strenge regler når det kommer til korrekt sum både når det kommer til kassa og vekslepenger ved siden av. Vi har fått kjeft av sjefene før om at opplæring av nyansatte er for sløv og resulterer med mye surr og differanse på oppgjørene. Har også hendt at enkelte ansatte har blitt tatt i stjeling. Så jeg gikk da gjennom dette med henne og når jeg skulle vise henne hvor mye penger som skulle være i safen så sa hun noe ala "Nei nå får du gi deg, får være måte på hvor petimeter du skal være 😂"

Dagene etter det når hun hadde ansvar for stenging og opptelling ble det mye kluss på oppgjøret. Jeg hadde heldigvis ikke noek vakter med henne da men jeg vet sjefen tok det opp med henne.

Jeg blir så usikker på sånne type mennesker og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til de. Synes dere noe av det jeg spurte om var teit? Jeg er ikke vant til å bli snakker sånn til og føler meg dum

Anonymkode: 6ae1d...6b4

Problemet ligger mye i at hun er ny på jobben og har fryktelig høyt spenningsnivå. Ting kan gå bedre når hun finner litt ro og trygghet.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel en grunn til at de andre ikke orker å inkludere henne. 

Er ikke verdt det å prøve å bli venn med henne eller inkludere henne. Bare vær normalt høflig og hyggelig og profesjonell. 

Det du spurte om var ikke rart. Kun normal smalltalk. Men hun vil tydeligvis ikke smalltalke så da driver du i det. Du har gjort ditt for å være hyggelig og har alt på det rene.

Anonymkode: a293d...e7e

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det hele faktisk. 

Anonymkode: cf277...14a

Helt uenig. Men du er kanskje den som biter hodet av hyggelige folk som prøver å bli kjent med deg?

Anonymkode: 4dd5c...1d7

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svarte utrolig frekt i de eksemplene du nevnte. Fatter ikke at folk kan få seg til å snakke sånn til sine medmennesker. 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forstår vel ikke hvor aggressiv hun fremstår. Dere får være tålmodige med henne til hun tør litt opp. Men husk og at folk er forskjellige. Og det er ok

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og har en fast kunde som er sånn. Vi er en faghandel som er pålagt å spørre og informere om div, og det er et mareritt. Altså, bare å spørre om hun vil ha pose eller kvittering fører til at hun blir superfrekk og svarer skarpt og høylydt tilbake og får oss til å føle oss helt idiot.

Fant senere ut at hun har en form for diagnose og jobber på vernet bedrift via nav. 

Anonymkode: e399e...ed3

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en voksen kvinne og jobbet på forskjellige arbeidsplasser opp igjennom årene. Jeg trenger ikke veiledning i absolutt alt, men det finnes alltid en person på arbeidsplassen som har et stort behov for å fortelle alt hvordan en gjør ting eller påpeke hva jeg spiser, hva jeg ikke spiser, hvem jeg spiser med (det er som jeg føler personen har øynene på meg hele tiden).
Jeg vet det er bare velment i fra denne personen, men nå irriterer jeg meg grønn av at hun alltid skal passe på meg. Jeg har jobbet her i fire år nå og vet utmerket hvordan ting fungerer.

Så jeg har av og til svart henne litt kort tilbake som kan oppfattes som småfrekt. 

Anonymkode: ebc97...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg hører henne spørre om avokado kam droppes i retten hun bestilte, og da spørr jeg henne "du er ikke så glad i avokado du heller nei? :)

svar: "Nei når jeg sier at jeg ikke vil ha det så er det vel ganske åpenlyst at jeg ikke er glad i det eller?? "

Rett før jul spurte jeg henne om barnet hennes hadde tatt juleferie fra barnehagen nå. 

svar: "ja selvfølgelig??! 🙄det er jo jul??"

Det var ganske dumme spørsmål fra deg, og dumme svar fra henne. 

Anonymkode: 3147b...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelige, men fullstendig normale og høflige spørsmål fra deg.

Frekke svar fra henne. 

Anonymkode: e76c4...75d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekke svar! Tenker det da kanskje er en grunn til at andre ikke inkluderer henne. Etter to sånne svar, så hadde jeg ikke giddet å ta mer intiativ.

Jeg har jo byttet jobb, og også jobbet i bemanningsbyrå som student. Og på nye steder så er man såklart høflig, og tidvis blir det litt kjedelig småprat, men er jo slik man kan bli litt kjent da. Særlig spørsmålet ditt rundt barnehage er det jo super enkelt å bygge en videre samtale på.

Anonymkode: 8d4b9...bb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er hun naturlig frekk, eller så er hun drit lei av at du prøver å lære henne opp/ta kontakt. Ikke godt å si. Men hadde uansett skygga banen. 

Anonymkode: 6a594...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det var ganske dumme spørsmål fra deg, og dumme svar fra henne. 

Anonymkode: 3147b...8cf

Det er jo ikke dumme spørsmål, det er helt vanlige ting man snakker om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 13.42):

Har begynt en ny en på jobb som har slitt litt med å sette seg inn i arbeidsoppgavene, hun går også mye for seg selv og jeg synes ikke hun har blitt inkludert noe særlig inn hos oss andre.

Jeg har hatt ganske mange alenevakter med henne så jeg prøver å være grei, tålmodig og svart på alle spm hun har rundt arbeidsoppgaver osv. Men føler hun snakker veldig frekt til meg og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på det. Jeg er ikke veldig pratsom selv, mens hun skravler ganske mye om seg og sitt uten å spørre noe tilbake. Her er eksempler på ting jeg reagerer på: 

vi har pause alle sammen og hun sitter der taus og ingen snakker til henne. Jeg hører henne spørre om avokado kam droppes i retten hun bestilte, og da spørr jeg henne "du er ikke så glad i avokado du heller nei? :)

svar: "Nei når jeg sier at jeg ikke vil ha det så er det vel ganske åpenlyst at jeg ikke er glad i det eller?? "

Rett før jul spurte jeg henne om barnet hennes hadde tatt juleferie fra barnehagen nå. 

svar: "ja selvfølgelig??! 🙄det er jo jul??"

jeg har ikke barn, så jeg aner jo ikke når det er vanlig at barnehagene stenger for julen.

Skulle lære henne å telle opp i kassa, vi har ganske strenge regler når det kommer til korrekt sum både når det kommer til kassa og vekslepenger ved siden av. Vi har fått kjeft av sjefene før om at opplæring av nyansatte er for sløv og resulterer med mye surr og differanse på oppgjørene. Har også hendt at enkelte ansatte har blitt tatt i stjeling. Så jeg gikk da gjennom dette med henne og når jeg skulle vise henne hvor mye penger som skulle være i safen så sa hun noe ala "Nei nå får du gi deg, får være måte på hvor petimeter du skal være 😂"

Dagene etter det når hun hadde ansvar for stenging og opptelling ble det mye kluss på oppgjøret. Jeg hadde heldigvis ikke noek vakter med henne da men jeg vet sjefen tok det opp med henne.

Jeg blir så usikker på sånne type mennesker og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til de. Synes dere noe av det jeg spurte om var teit? Jeg er ikke vant til å bli snakker sånn til og føler meg dum

Anonymkode: 6ae1d...6b4

Er hun ansatt på tiltak gjennom NAV?

Anonymkode: da2a5...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 15.33):

Ja, det hele faktisk. 

Anonymkode: cf277...14a

Ikke hør på dette TS.

Om du har beskrevet korrekt, så har du ikke gjort noe galt.

Anonymkode: da2a5...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en soleklar grunn for at dama ikke blir inkludert. Hun er jo sosialt ubegavet. Jeg jobber også med en slik, han er mann. Han svarer også på en slik måte. Som for eksempel, da møterommet var booket, så spurte jeg om det var han som satt i møte. Han svarte surt "jeg har møte ja, det har vi jo av og til". Han hørte sikkert ikke hva jeg spurte om, så jeg svarte bare "ok" og så gikk jeg videre. Det finnes mange måter å svare på, og en slik måte er uintelligent synes jeg. 

Jeg velger faktisk å tro at det er han som er den største årsaken til at mange ikke møter til felles-lunsjen lenger. Han kommer med så mange sleng-bemerkninger og frekke svar noen ganger at det ikke ligner noen ting. 

Jeg har valgt å ikke prate noe med han, det samme ser jeg andre også lar være å gjøre. Sånn blir det jo bare. 

Endret av sommerkroppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...