Gå til innhold

Blør hver gang etter samleie/penetrering av objekter - hatt det slik lenge, noen andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke vært seksuelt aktivt på endel år av ymse grunner, men etter mitt forrige lange forhold sluttet så har jeg blødd hver gang jeg har vært til gynekolog eller har penetrert med små objekter (ikke ved finger/fingre).

Slik har jeg hatt det i mange år, og sist jeg var hos gynekolog som er mange år siden (minst 10 år) så sa hun at jeg antagelig har en overfølsom livmorhalstapp. Fikk ikke tatt celleprøve pga alt blodet, og har ikke giddet å gå tilbake for å gjøre det fordi det er alltid et svare styr pga det blodet.

Men altså, dere som også har det slik - gikk det noen gang over? Eller hva gjorde dere med det? 

Bruker ppiller og mistenker vel kanskje at jeg noen polypper som også kan være årsaken til blødningen.

Jeg tror heller ikke det kan være kreft, da burde jeg isåfall hatt kreft med spredning etter så mange år (har ingen andre symptomer som vondt i underlivet/unormale blødninger eller andre symptomer som man får med underlivskreft etc) 

Anonymkode: b49ab...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bør du ta opp med legen din.

Anonymkode: eb8d2...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette bør du ta opp med legen din.

Anonymkode: eb8d2...dd3

Og du leste ikke hva jeg skrev som gynekologen sa? 

Anonymkode: b49ab...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du leste ikke hva jeg skrev som gynekologen sa? 

Anonymkode: b49ab...d33

Hvis det er ti år siden sist ville jeg dratt til lege/gynekolog igjen. Skjønner at her ligger det en historie bak, men du fortjener bedre enn å leve med fysiske manifesteringer.

Anonymkode: f0323...fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært på understellskontroll på ti år er det absolutt tid for en nå. Uansett hva den forrige sa.

Anonymkode: f9b1e...2ea

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gynekologen ikke tørr å ha en mening, bør du passe deg for meningene til et forum med ukjente med null medisinsk utdanning. Jeg håper at gynekologen ville tatt en utredning hvis han/hun var bekymret. Du kan jo eventuelt ta det opp med fastlegen. Ment som et vennlig råd altså. Jeg forstår jo at det ikke er noe greit å ha det sånn.

Anonymkode: ea4e4...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og du leste ikke hva jeg skrev som gynekologen sa? 

Anonymkode: b49ab...d33

For ti år siden? Joda, jeg leste det. Mener likevel du bør snakke med legen din, siden du opplever mye blødninger. En ti år gammel uttalelse kan være ganske utdatert nå. 

Anonymkode: eb8d2...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For ti år siden? Joda, jeg leste det. Mener likevel du bør snakke med legen din, siden du opplever mye blødninger. En ti år gammel uttalelse kan være ganske utdatert nå. 

Anonymkode: eb8d2...dd3

Og bare for å følge opp meg selv: har selv nylig opplevd blødninger, både «ut av ingenting» og i forbindelse med celleprøve. Fått påvist celleforandringer grad 2-3 (uten noen andre symptomer) og skal til konisering om noen måneder. Så at jeg ber deg snakke med legen din er et råd jeg gir i beste mening.

Anonymkode: eb8d2...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For ti år siden? Joda, jeg leste det. Mener likevel du bør snakke med legen din, siden du opplever mye blødninger. En ti år gammel uttalelse kan være ganske utdatert nå. 

Anonymkode: eb8d2...dd3

Jeg opplever ikke MYE blødninger, jeg opplever det en gang imellom hvis jeg bruker eks noe under masturbering. Ikke fingre.

(og såklart ved gyn undersøkelser).

Anonymkode: b49ab...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og bare for å følge opp meg selv: har selv nylig opplevd blødninger, både «ut av ingenting» og i forbindelse med celleprøve. Fått påvist celleforandringer grad 2-3 (uten noen andre symptomer) og skal til konisering om noen måneder. Så at jeg ber deg snakke med legen din er et råd jeg gir i beste mening.

Anonymkode: eb8d2...dd3

For å si det slik, hvis det var kreft jeg hadde så ville jeg vel vært død nå, eller i det minste hatt seriøse problemer med kroppen (10+ med dette).

Anonymkode: b49ab...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har ikke vært seksuelt aktivt på endel år av ymse grunner, men etter mitt forrige lange forhold sluttet så har jeg blødd hver gang jeg har vært til gynekolog eller har penetrert med små objekter (ikke ved finger/fingre).

Slik har jeg hatt det i mange år, og sist jeg var hos gynekolog som er mange år siden (minst 10 år) så sa hun at jeg antagelig har en overfølsom livmorhalstapp. Fikk ikke tatt celleprøve pga alt blodet, og har ikke giddet å gå tilbake for å gjøre det fordi det er alltid et svare styr pga det blodet.

Men altså, dere som også har det slik - gikk det noen gang over? Eller hva gjorde dere med det? 

Bruker ppiller og mistenker vel kanskje at jeg noen polypper som også kan være årsaken til blødningen.

Jeg tror heller ikke det kan være kreft, da burde jeg isåfall hatt kreft med spredning etter så mange år (har ingen andre symptomer som vondt i underlivet/unormale blødninger eller andre symptomer som man får med underlivskreft etc) 

Anonymkode: b49ab...d33

Du blør ikke hele tiden, ergo burde du tatt celleprøve for lengst. Regner med at du er i den alderen hvor du bør ta det jevnlig. Jævlig dumt å ikke gjøre det. Har en venninne som ligger for døden nå, og hun tok celleprøve etter boka. 

Anonymkode: 0a12b...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du blør ikke hele tiden, ergo burde du tatt celleprøve for lengst. Regner med at du er i den alderen hvor du bør ta det jevnlig. Jævlig dumt å ikke gjøre det. Har en venninne som ligger for døden nå, og hun tok celleprøve etter boka. 

Anonymkode: 0a12b...8d6

Hvis det var kreft så burde jo den kreften ha tatt meg ut etter 10 + år, eller hva? Jeg er helt fin i formen ellers. Jeg er i 40årene.

Anonymkode: b49ab...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å si det slik, hvis det var kreft jeg hadde så ville jeg vel vært død nå, eller i det minste hatt seriøse problemer med kroppen (10+ med dette).

Anonymkode: b49ab...d33

IMG_0117.thumb.png.341b49cd1cb72ffe95ff8a90e7a22ef9.png

Anonymkode: eb8d2...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lettblødelig livmorhalstapp og blør innimellom etter samleie, men jeg har hatt fast partner og samleie deretter de siste 5 årene. Selv om jeg har lettblødelig livmorhalstapp følger jeg screeningprogrammet for livmorhalskreft. 10 år er lenge å gå med usjekket livmor.

Første gangen jeg tok celleprøve måtte de inn og ta prøvemateriale to ganger og de klarte ikke å tyde prøvene skikkelig. De konkluderte med at det med stor sannsynlighet var normalt. Dette ble gjort hos fastlegen min. Når det nå var tid for ny runde tok jeg prøven hos en jordmor og ga beskjed på forhånd om at jeg blør lett og at de slet med å tyde prøvene sist. Her var det ingen problemer med hverken prøvetaking eller tyding av prøve. Så det kan jo hende at du har vært uheldig med hvem som har tatt prøvene dine, uansett burde du komme deg til en lege så snart som mulig.

Endret av t0nje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må komme deg til gynekolog! Dette er ikke normalt, og du må få en skikkelig undersøkelse med ultralyd.
Det kan skyldes alt fra skjøre slimhinner av hormonelle årsaker til diverse sykdommer og i verste fall kreft.
Krefttyper i underlivet tar i snitt ti år fra eksponering for noe kreftframkallende (som hpv-virus) til du har en fullutviklet kreftsykdom, så du kan ikke avskrive det.
Enten det skyldes en bagatell eller er noe alvorlig så må du finne det ut og få det behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "fra skjøre slimhinner av hormonelle årsaker "

Tipper det er dette eller polypp. Hvis ikke hadde jo gynekologen sist tatt grep vil jeg tro og sagt noen alvorsord.

Jeg spør her for å høre om andre har det slik, ikke for å få masse skremselspropaganda, for å måtte dra til legen bare for å sjekke noe jeg i grunnen ikke tror er kreft. Da ville det ha manifestert seg på andre måter også, type smerter i bekkenet/livet, blodig utflod osv osv. Jeg har ingenting slikt.

Anonymkode: b49ab...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

 "fra skjøre slimhinner av hormonelle årsaker "

Tipper det er dette eller polypp. Hvis ikke hadde jo gynekologen sist tatt grep vil jeg tro og sagt noen alvorsord.

Jeg spør her for å høre om andre har det slik, ikke for å få masse skremselspropaganda, for å måtte dra til legen bare for å sjekke noe jeg i grunnen ikke tror er kreft. Da ville det ha manifestert seg på andre måter også, type smerter i bekkenet/livet, blodig utflod osv osv. Jeg har ingenting slikt.

Anonymkode: b49ab...d33

Jeg hadde ikke smerter, blodig utflod eller noenting av andre symptomer osv osv. Jeg har kreft likevel, ble oppdaget ved rutinekontroll.

Anonymkode: f9b1e...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ALLTID kreft ved følsom livmorhalstapp da? Virker som dere mener det ikke kan være noe annet, syntes alle er så hysteriske her på KG hver gang man spør om noe så MÅ det være kreft liksom.

Anonymkode: b49ab...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...