Gå til innhold

selskap og bordplassering - hva ville du foretrukket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

IKKE splitt par. Selv om dere kjenner de fleste er det ikke sikkert dere vet alt om alle... For noen er slike selskap vanskelig nok å gå i fra før om man plutselig ikke skal få sitte sammen med noen man er trygg på. Kan være man ikke klarer å slappe av/kose seg i samme grad om man blir splittet. Ja ,er noen som sliter med sosial angst etc. Jeg hadde ikke likt å bli splittet...

Anonymkode: 33050...b4a

Og for en enslig kan det være enda tøffere. 

Møte opp i et selskap alene, tross stor usikkerhet. Og så havne blant lykkelige par som har støtte i hverandre. 

Anonymkode: ef934...eb3

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man splitter ikke par og man setter dem sammen med noen de kjenner. Dette gjør at gjestene slapper av og koser seg og man får en fest med god stemning!
 

Vi hadde nylig 40-årsdag med 60 gjester og fikk høre fra gjester etterpå at de vanligvis ikke var glad i slike fester og sitte og «tvangsprate» med folk de ikke kjenner, men at de hadde storkost seg på vår fest. Det var utrolig gledelig å høre. 

Anonymkode: 16fc5...542

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og for en enslig kan det være enda tøffere. 

Møte opp i et selskap alene, tross stor usikkerhet. Og så havne blant lykkelige par som har støtte i hverandre. 

Anonymkode: ef934...eb3

Man setter enslige sammen med vennene deres,  helst med andre enslige de kjenner godt. 

Anonymkode: 16fc5...542

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er åpenbart for lenge siden flesteparten i tråden har vært i selskap (eller har dere bare glemt god takt og tone?).

Skikk og bruk er at par ikke sitter sammen (med unntak for forlovede/nye par). Man blander gjestene, og plasserer utifra hvem som kan ha felles interesserer å diskutere. Fordél de pratsomme, og de stille, slik at det blir god balanse.

En av grunnene til at man går i selskap er for å øve seg i konversasjon og få nye bekjentskaper. Dette oppnår man ikke om man plasseres mellom sin ektefelle og sin egen søster. La folk få bli kjent, men du som vertinne må heller ikke glemme å gjøre jobben din når du introduserer gjestene for hverandre. 

Anonymkode: 040a6...062

Nei nei nei. Bare nei. 

Anonymkode: 16fc5...542

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er åpenbart for lenge siden flesteparten i tråden har vært i selskap (eller har dere bare glemt god takt og tone?).

Skikk og bruk er at par ikke sitter sammen (med unntak for forlovede/nye par). Man blander gjestene, og plasserer utifra hvem som kan ha felles interesserer å diskutere. Fordél de pratsomme, og de stille, slik at det blir god balanse.

En av grunnene til at man går i selskap er for å øve seg i konversasjon og få nye bekjentskaper. Dette oppnår man ikke om man plasseres mellom sin ektefelle og sin egen søster. La folk få bli kjent, men du som vertinne må heller ikke glemme å gjøre jobben din når du introduserer gjestene for hverandre. 

Anonymkode: 040a6...062

Du har så rett. 

Anonymkode: 354ff...f6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Loddtrekning.

Det er gøy.

 

Anonymkode: 44451...c46

Det er faktisk ikke gøy. 🥴

Jeg opplevde dette en gang på en damefest. Jeg kom sammen med 3 venninner. De trakk lodd SAMMEN og jeg havnet et annet sted. Jeg fikk ingen foran meg  (noen var syke/kom ikke). Fikk da kun en på hver side - hu til venstre kjente godt de som satt rundt henne og snakket ikke med meg. Hu til høyre snakket veldig dårlig norsk. Følte meg så lost og hatet at jeg i det hele tatt dro på den festen. Så når jeg lagde fest selv hadde jeg STORT fokus på at ALLE gjestene skulle STORKOSE seg! 

Anonymkode: 16fc5...542

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man tvang sosialiseres, ved bordplassering tar jeg set langt for at noen sitter siden av noen de kjenner, mye hyggeligere for andre. Og hadde noen splittet meg og mannen hadde jeg dratt hjem. Noe så teit å skal tvinge meg å snakke med fremmed, gir meg ingen glede. Hvorfor gleder det verten? 

Anonymkode: a400a...0c2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er åpenbart for lenge siden flesteparten i tråden har vært i selskap (eller har dere bare glemt god takt og tone?).

Skikk og bruk er at par ikke sitter sammen (med unntak for forlovede/nye par). Man blander gjestene, og plasserer utifra hvem som kan ha felles interesserer å diskutere. Fordél de pratsomme, og de stille, slik at det blir god balanse.

En av grunnene til at man går i selskap er for å øve seg i konversasjon og få nye bekjentskaper. Dette oppnår man ikke om man plasseres mellom sin ektefelle og sin egen søster. La folk få bli kjent, men du som vertinne må heller ikke glemme å gjøre jobben din når du introduserer gjestene for hverandre. 

Anonymkode: 040a6...062

Øve seg på konversasjon? Få nye venner? Du glemte ironiflagget😂😂😂

Anonymkode: 883a7...8f1

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er åpenbart for lenge siden flesteparten i tråden har vært i selskap (eller har dere bare glemt god takt og tone?).

Skikk og bruk er at par ikke sitter sammen (med unntak for forlovede/nye par). Man blander gjestene, og plasserer utifra hvem som kan ha felles interesserer å diskutere. Fordél de pratsomme, og de stille, slik at det blir god balanse.

En av grunnene til at man går i selskap er for å øve seg i konversasjon og få nye bekjentskaper. Dette oppnår man ikke om man plasseres mellom sin ektefelle og sin egen søster. La folk få bli kjent, men du som vertinne må heller ikke glemme å gjøre jobben din når du introduserer gjestene for hverandre. 

Anonymkode: 040a6...062

Jeg drar da vitterlig ikke i selskap for å ØVE meg på konversasjon! De fleste drar i selskap for å kose seg og ha det gøy. For mange er det ikke forenelig med å sitte sammen med ukjente folk

Anonymkode: 6aab5...c04

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er åpenbart for lenge siden flesteparten i tråden har vært i selskap (eller har dere bare glemt god takt og tone?).

Skikk og bruk er at par ikke sitter sammen (med unntak for forlovede/nye par). Man blander gjestene, og plasserer utifra hvem som kan ha felles interesserer å diskutere. Fordél de pratsomme, og de stille, slik at det blir god balanse.

En av grunnene til at man går i selskap er for å øve seg i konversasjon og få nye bekjentskaper. Dette oppnår man ikke om man plasseres mellom sin ektefelle og sin egen søster. La folk få bli kjent, men du som vertinne må heller ikke glemme å gjøre jobben din når du introduserer gjestene for hverandre. 

Anonymkode: 040a6...062

Jeg trenger ikke å øve meg, har mer enn nok venner og trenger ikke fler. Men er jeg ute på noe sosialt har jeg lyst å ha det hyggelig og jeg orker ikke sånn tung samtale da. Så selv om jeg har vært på mye selskaper i livet så tenker jeg at sånne skikk og bruk er avleggs i 2023

Anonymkode: a400a...0c2

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener at man helt klart kan og bør splitte par i festligheter. Unntaket er bryllup, der bør par sitte sammen. 

Men alle bør sitte med folk de kjenner. 

Anonymkode: fcad1...8c7

«Helt klart kan og bør»….? Jaha. Gi meg én god grunn til at par ikke kan sitte sammen?

Anonymkode: 16fc5...542

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Parsplitting er en uting. Jeg har da ikke ordnet barnevakt, antrekk og gave for å sitte sammen med noen andre enn min partner. Dersom jeg vet om parsplitting på forhånd, vurderer jeg å ikke dra..
 

Bland gjerne vennekretser på bordene, nye folk er gøy, men ikke splitt par. 

Anonymkode: 08e2e...be3

Sånn at par får sitte sammen og single må sitte med ukjente. 
Skal man blande bør par også splittes. Voksne folk klarer seg en liten stund uten partner. 
 

MEN: Jeg ville likt best at par ikke ble splittet og at alle satt på bord med sin vennekrets. Tvangssoaialisering, om man er singel eller par, er bare nitrist. La folk frivillig finne tonen etterhvert 

Anonymkode: 8bf40...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Parsplitting er en uting. Jeg har da ikke ordnet barnevakt, antrekk og gave for å sitte sammen med noen andre enn min partner. Dersom jeg vet om parsplitting på forhånd, vurderer jeg å ikke dra..
 

Bland gjerne vennekretser på bordene, nye folk er gøy, men ikke splitt par. 

Anonymkode: 08e2e...be3

Jeg ble faktisk kontaktet av ett par mannfolk før festen vi hadde. De lurte på dette med bordplassering og sa rett ut at de slet med angst og antagelig ikke kom om de ble sittende med noen de ikke kjente veldig godt eller som trigget angsten. En sa han måtte sitte sånn at han kom seg lett ut på toalettet eller for å trekke frisk luft uten at andre måtte flytte seg. Jeg tok selvsagt hensyn og de sa etterpå at det hadde storkost seg. 😊❤️

Anonymkode: 16fc5...542

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle MÅ få sitte med folk de kjenner. Og vet du at alle +1 kjenner andre enn partneren sin? Om det er god akustikk i rommet og ikke høy musikk, så kan man følge med på samtalen som er rundt bordet, men hvis ikke er det helt pyton. Sitter og nikker og smiler og aner ikke hva som blir sagt.

Anonymkode: 2ea37...a5c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Man splitter ikke par» - eh jo det er nettopp det man gjør. Har dere aldri vært utenfor døra eller bygda før? Par har ikke hverandre til bords, trodde alle visste det.

Anonymkode: e8bd0...797

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke splitt par! Det hadde ødelagt kvelden for meg å måtte sitte med fremmede. 

Anonymkode: fe069...70a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil helst sitte med folk jeg kjenner! 

Kan godt splittes fra mannen med mindre han er den eneste jeg kjenner. Men hater å bli plassert med fremmede.

Anonymkode: c84d4...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«Man splitter ikke par» - eh jo det er nettopp det man gjør. Har dere aldri vært utenfor døra eller bygda før? Par har ikke hverandre til bords, trodde alle visste det.

Anonymkode: e8bd0...797

Etikette fra gamle dager er null verdt i dag.

Anonymkode: 6aab5...c04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et nok av de som synes etablerte par bør skilles. Alle i selskapet er ikke par, og det er svært ekskluderende å sitte mellom par.

Vi pleier å legge til rette for at alle kjenner noen nærheten, personer fra samme gruppe plasseres slik at de sitter på skrå for hverandre. Fint å blande ulike grupperinger, alder og familie. Det pleier å gi mer inkluderende samtaler.

Jeg leser at noen ikke vil komme hvis de ikke får sitte ved siden av partner. Andre vil ikke komne dersom de måsitte mellom par.

Anonymkode: f5400...e60

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...