Gå til innhold

Ibsen bare gjør det: setter av 250 dager for å komme inn i tralten!


ibsen

Anbefalte innlegg

Inspirert av Bright Line living, og av bunaden som med nød og neppe gikk igjen på 17 mai starter jeg denne livsstilsdagboken.

Jeg er normalvektig (tror jeg), men 10kg+ har kommet på i løpet av de siste 10årene. Jeg har spist når jeg har vært glad, spist for kos, spist for sorg og for trøst, når jeg har vært stresset og når jeg har vært i underskudd på søvn.

Planen fremover er å snu skuta. Gjøre noe grep for å komme inn i en bærekraftig livsstil. Så nå setter jeg av 250 dager - hvor målet er å gjøre minst 1 ting som er bra for helsen, fysisk eller psykisk hver dag. 

Planen er i utgangspunktet moderat: 

- 3 gode proteinrike måltider i dagen

- 1 time trening i uken

- gå tur i et lystbetont omfang 

- vann som tørstedrikk 

Jeg er inspirert av Bright Line living prinsippene og hører på podcasten "spis deg fri". Utover dette er jeg usikker på strategien videre. Jeg vil ned i vekt og jeg vil føle meg bra i min egen kropp. 

I morgen vil jeg veie meg (og måle meg hvis jeg finner målebånd 🤞) så blir det utgangspunktet. Mye av vekten som er kommet på er lagt seg rundt magen og gjør at jeg føler meg veldig ubekvem i egen kropp. I tillegg til at det gjør med bekymret for helsen min. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 250:

Kveldsvekt: 65,5 

Helseboost:

- kort kveldstur etter legging av barn

- mage/ryggøvelser for bedre holdning/mindre svai rygg

- ingen snacks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Amatariel said:

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :duskedame:

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 249:

3 måltider, ingen snacks. Men 1/2 bolle til dessert. Pizza til middag. Burde hatt salat/grønnsaker ved siden av. 

Helseboost:

Leste bok istedenfor å se tv på kvelden.

Dag 248:

3 måltider. 1 kjeks til kaffen🙈

Helseboost:

13 000 skritt fordelt på 2 turer. 27 av 22 aktive minutter ✔️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit og gratulerer med å være i gang med livsstilsendring. Jeg liker prinsippet ditt med å gi deg selv 250 dager på å komme i gang, blir spennende å følge deg videre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...