Gå til innhold

Gabriel Fernandez saken på Netflix.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat sett denne miniserien på Netflix. Det er en historie om en gutt, Gabriel, som blir torturert, mishandlet og drept av sin stefar og mor - bare 8 år gammel.

Gabriel var en skjønn liten gutt som hadde mye godt i seg, og han ville bare bli elsket, men ble istedenfor torturert på værste vis. Kan bare ramse opp, han hadde mange brennmerker etter sigaretter på kroppen, moren slo ut fortennene hans med balltre, han ble regelmessig slått av stefar og mor, han ble holdt innelukket i en boks/ lite skap, både dag og natt, der han fikk på håndjern, bind for øyne og munn, og noen ganger puttet de en sokk i munnen hans for at han ikke skulle rope. Han måtte spise kattesand - som kattene hadde gjort fra seg i. Det var bare helt for jævlig det Gabriel ble utsatt for, og jeg skjønner ikke hvordan noen kan gjøre sånne ting moet andre - spesielt barn. Helt ufattelig.

Er det noen andre som har sett denne serien? 

Anonymkode: b2870...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer det ikke, bare det du beskriver her gjør at jeg vil gå og gi barnet mitt en klem:( Det er så ondt at jeg ikke kan forestille meg hva, hvem og hvordan. Jeg håper disse råtne menneskene får lide alle sine dager, og så lukt til helvete og brenne der i evighet- at det går an å gjøre slikt. Jeg får vondt i magen av det.

Har hørt om denne saken via twitter, men må nok hoppe over serien. Huff.

Anonymkode: 0f8be...92b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg klarer det ikke, bare det du beskriver her gjør at jeg vil gå og gi barnet mitt en klem:( Det er så ondt at jeg ikke kan forestille meg hva, hvem og hvordan. Jeg håper disse råtne menneskene får lide alle sine dager, og så lukt til helvete og brenne der i evighet- at det går an å gjøre slikt. Jeg får vondt i magen av det.

Har hørt om denne saken via twitter, men må nok hoppe over serien. Huff.

Anonymkode: 0f8be...92b

Det var tungt å se på serien. Jeg er vanligvis ingen griner, men her klarte jeg ikke å holde tårene unna. Det er bare så ufattelig at noen klarer og gjøre sånt mot barn. Jeg begynte også å tenke på Christoffer saken - som var ganske lik denne. I Gabriel saken så sviktet også alle rundt han, skolen, barnevernet osv. Ingen ville ta grep å få gutten bort fra hjemmet. 

Stefar fikk dødsdom og mor fikk livstid i fengsel uten mulighet for prøveløslatelse. 

Anonymkode: b2870...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg HÅPER det finnes et helvete når jeg hører om slike «mennesker» som gjør sånt mot andre (spesielt barn). Måtte de lide resten av sine miserable liv! 

Anonymkode: 67831...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se sånne serier nå. Jobber med barn og unge, og har barn selv. Grusomt! 

Det er mye som ikke er bra med Usa, men fengsel, straff og dødsdom er i sånne saker helt fantastisk.

Anonymkode: a8643...b3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var tungt å se på serien. Jeg er vanligvis ingen griner, men her klarte jeg ikke å holde tårene unna. Det er bare så ufattelig at noen klarer og gjøre sånt mot barn. Jeg begynte også å tenke på Christoffer saken - som var ganske lik denne. I Gabriel saken så sviktet også alle rundt han, skolen, barnevernet osv. Ingen ville ta grep å få gutten bort fra hjemmet. 

Stefar fikk dødsdom og mor fikk livstid i fengsel uten mulighet for prøveløslatelse. 

Anonymkode: b2870...453

Det sviktet jo rundt Christoffer og. Skolen så det, bestemoren til og med. Ingen grep in. To veldig like saker,bare at straffen i Norge er latterlig lav.

Anonymkode: 3bcb5...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har akkurat sett denne miniserien på Netflix. Det er en historie om en gutt, Gabriel, som blir torturert, mishandlet og drept av sin stefar og mor - bare 8 år gammel.

Gabriel var en skjønn liten gutt som hadde mye godt i seg, og han ville bare bli elsket, men ble istedenfor torturert på værste vis. Kan bare ramse opp, han hadde mange brennmerker etter sigaretter på kroppen, moren slo ut fortennene hans med balltre, han ble regelmessig slått av stefar og mor, han ble holdt innelukket i en boks/ lite skap, både dag og natt, der han fikk på håndjern, bind for øyne og munn, og noen ganger puttet de en sokk i munnen hans for at han ikke skulle rope. Han måtte spise kattesand - som kattene hadde gjort fra seg i. Det var bare helt for jævlig det Gabriel ble utsatt for, og jeg skjønner ikke hvordan noen kan gjøre sånne ting moet andre - spesielt barn. Helt ufattelig.

Er det noen andre som har sett denne serien? 

Anonymkode: b2870...453

Ja, jeg så denne for et par år siden. Jeg måtte stoppe flere ganger underveis fordi det gjorde så massivt inntrykk. Og hylgråt hver gang. 

Vanskelig å ta inn over seg at menneskelig atferd kan være så fryktelig av og til. Og han var så god den gutten også. Jeg hadde også mye medfølelse for advokaten som tok på seg den saken. Han virket som en utrolig empatisk mann. 

Huff. Får vondt i magen av å tenke tilbake på den serien. 

Anonymkode: a33cd...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den for noen år siden jeg også, den er så trist. Det er helt horribelt at noen kan være så stygge mot et barn, eller et annet menneske. Blir nesten uvel bare av å tenke på den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har akkurat sett denne miniserien på Netflix. Det er en historie om en gutt, Gabriel, som blir torturert, mishandlet og drept av sin stefar og mor - bare 8 år gammel.

Gabriel var en skjønn liten gutt som hadde mye godt i seg, og han ville bare bli elsket, men ble istedenfor torturert på værste vis. Kan bare ramse opp, han hadde mange brennmerker etter sigaretter på kroppen, moren slo ut fortennene hans med balltre, han ble regelmessig slått av stefar og mor, han ble holdt innelukket i en boks/ lite skap, både dag og natt, der han fikk på håndjern, bind for øyne og munn, og noen ganger puttet de en sokk i munnen hans for at han ikke skulle rope. Han måtte spise kattesand - som kattene hadde gjort fra seg i. Det var bare helt for jævlig det Gabriel ble utsatt for, og jeg skjønner ikke hvordan noen kan gjøre sånne ting moet andre - spesielt barn. Helt ufattelig.

Er det noen andre som har sett denne serien? 

Anonymkode: b2870...453

ja, den er grusom. 

Gjør at man blir sittende helt nummen tilbake og ikke klare å forstå hva som driver enkelte "mennesker". 

Slik folk er ondskap personifisert.

Syntes nesten det er verste var læreren, som så denne gutten komme i klassen, verre stilt hver gang, med sår, hårtuster som var revet ut av hodet osv, og gjorde så lite ut av det som hun gjorde.

Hun må leve med det resten av sitt liv, at hun ikke beveget  himmel og jord for å redde denne gutten.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig sak. Jeg tåler ganske mye, men denne gav meg mareritt i flere uker etterpå. Stakkars gutt. 

Anonymkode: e7328...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne har jeg ikke sett, men jeg kjenner at jeg må se den etter å ha lest dette, selv om jeg er en sånn supergriner når det er ting som går ut over barn. Da tar jeg til tårene for alt, det er så forferdelig når noe vondt skjer med barn.

Før jeg gir meg i kast med serien, er det noen som vet hvorfor Gabriel Fernandez mor ikke fikk dødsdom, men "bare" livstid i fengsel? Var det partneren hennes (ikke Gabriels biologiske far) som utførte selve handlingen, selv om hun også sto bak, og derfor kun han fikk dødsdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...