Gå til innhold

Alvorlig hekt. Hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forsøker meg nå på å blokkere. Burde finnes en funksjon hvor du fikk mulighet til å fraskrive deg retten til å heve blokkeringen. Burde vært mulig å sette seg selv under frivillig tvang!! 

Han jobbet nattevakt og i de sene nattetimer kom meldinger, og forespørsler om å møtes når han er på mine trakter i kveld. Så ble det selvsagt stille igjen, og ingen planer om å møtes likevel. Tror han bare ville ha meg til å vente på ham, hele dagen. Så da fikk jeg i alle fall sinnet tilbake!!! 

Anonymkode: 81894...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg får veldig vondt av deg ts Og det smerter meg å være så «streng» mot deg. Du skriver så mye om han, hva han ønsker, hvordan han har det osv. hva med deg? Hva ønsker du? Jeg er redd du bare kaster bort tiden din på en fyr som sikkert er en fin fyr han, men ikke nå og ikke får deg. Om det virkelig er ment å være dere to så må du uansett jobbe med deg selv og det må han å. Du kan ikke redde han. Du må redde deg selv, komme deg ut av denne myren du sitter fast i. 

Anonymkode: c9171...178

Jeg vet. Og takk for at du bryr deg. ❤️

Jeg vet ikke lenger hva jeg ønsker for meg selv. I to år har jeg lagt opp livet mitt til at det skulle passe med hans. Nå som det ikke skjer, vet jeg ikke hva jeg ønsker. Jeg har heldigvis barn, så jeg holder meg opptatt. Jeg har påtatt meg verv i forbindelse med deres fritidsaktiviteter, så jeg er litt busy der, i tillegg til at jeg jobber mye mer enn før. Jeg har fått mer ansvar på jobben fordi jeg viser engasjement, så lønna har gått godt opp. Jeg går mye tur langs vannet og i skogen og prøver å tenke på andre ting, men der ender jeg opp med å dagdrømme om han, så jeg vet ikke hvor lurt det egentlig er.

Jeg må nok bare ta tiden til hjelp. Klisje, men det er nok sant.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet. Og takk for at du bryr deg. ❤️

Jeg vet ikke lenger hva jeg ønsker for meg selv. I to år har jeg lagt opp livet mitt til at det skulle passe med hans. Nå som det ikke skjer, vet jeg ikke hva jeg ønsker. Jeg har heldigvis barn, så jeg holder meg opptatt. Jeg har påtatt meg verv i forbindelse med deres fritidsaktiviteter, så jeg er litt busy der, i tillegg til at jeg jobber mye mer enn før. Jeg har fått mer ansvar på jobben fordi jeg viser engasjement, så lønna har gått godt opp. Jeg går mye tur langs vannet og i skogen og prøver å tenke på andre ting, men der ender jeg opp med å dagdrømme om han, så jeg vet ikke hvor lurt det egentlig er.

Jeg må nok bare ta tiden til hjelp. Klisje, men det er nok sant.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Du har så mye gående for deg. Virkelig! 
 

har vært i en liggende situasjon selv og vil virkelig anbefale deg å gå i terapi, finne ut hvorfor du ønsker så veldig å redde han og hvorfor du tolker ting så veldig. Det virker nesten som en flukt fra noe. Bruk mer energi på å ta vare på deg selv. Du er den viktigste i ditt liv! Du må faktisk ta vare på deg selv får å være tilstede for barna dine også. Det er ingenting egoistisk med å ta vare på seg selv (om du tenker det da). 
 

gå på cafe alene og spør deg selv hvordan du har det. Høres klisje ut men spør deg selv hver enste dag «hvordan har jeg det og hva ønsker jeg?». Det virker som du har mistet litt kontakten med hva DU vil og hvordan du har det. 

Anonymkode: c9171...178

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har så mye gående for deg. Virkelig! 
 

har vært i en liggende situasjon selv og vil virkelig anbefale deg å gå i terapi, finne ut hvorfor du ønsker så veldig å redde han og hvorfor du tolker ting så veldig. Det virker nesten som en flukt fra noe. Bruk mer energi på å ta vare på deg selv. Du er den viktigste i ditt liv! Du må faktisk ta vare på deg selv får å være tilstede for barna dine også. Det er ingenting egoistisk med å ta vare på seg selv (om du tenker det da). 
 

gå på cafe alene og spør deg selv hvordan du har det. Høres klisje ut men spør deg selv hver enste dag «hvordan har jeg det og hva ønsker jeg?». Det virker som du har mistet litt kontakten med hva DU vil og hvordan du har det. 

Anonymkode: c9171...178

Jeg driver og planlegger en lengre ferietur med mamma og barna mine. Det skal bli fint tenker jeg. 🌴🌺

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg driver og planlegger en lengre ferietur med mamma og barna mine. Det skal bli fint tenker jeg. 🌴🌺

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Det høres ut som en god plan. 

Jeg traff hektet mitt i går på kjøpesentret , så ikke så veldig romantisk, men ja alltid like hyggelig å se han. Og han har nå hinta i det siste om det er noe sjans for han virker det som. Men i går sa jeg det til han at jeg syns vi har møttes så lite og da føler jeg ikke for å ha noe mer sex. Han sa han forsto og at ja han var veldig opptatt stort sett så virka ikke som det var noe han kunne gjøre noe med så da blir det jo sånn da, men ja har ikke noe i mot å ta en kopp kaffe og prate tull da. 

Men det er bestandig en seksuell undertone og litt flørt ute å går da, klarer ikke å la være. Og når jeg sammen ligner hvordan kroppen min er i nærheten av hektet kontra han som liker meg og er snill mot meg... så syns jeg livet er urettferdig. Med hektet kjennes det som om kroppen sitrer, jeg blir rød i toppen og keitete, velter kopper og står i... men med han jeg burde satse på føler jeg ingenting. Hadde jeg følt det samme for han nye hadde dette problemet vært løst for lenge siden. Så det syns jeg er blodig urettferdig. 

Men føltes godt å få sagt hvordan jeg ser det da. Kanskje han holder seg litt mer unna. Er så himla svak for han kunna ha ombestemt meg på flekken men klarte å holde meg litt hard for en gangs skyld. 

Jaggu er det tungt dette her. 

Jeg og skal ut å reise i 3 uker, men har innsett uansett hvor lenge jeg holder meg unna så vil følesene for han alltid være der. Aner ikke om de noen gang kommer til å forsvinne.  Når jeg møter han må jeg ta meg ett minutt eller to og puste rolig og gjøre meg mentalt klar til å møte han... ser som regel bilen først så da får jeg litt tid til å hente meg inn. 

Men herregud for en energi en får av å få noen doser oppmerksomhet fra dem. Har så mye energi når jeg har møtt han at jeg kunna ha klatra opp mount everest. Men når det går litt tid så er den energien borte i igjen. Hvorfor er det sånn? Er en digg følelse å føle seg full av energi for en gang skyld. h a ha ha

Anonymkode: 3f56f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med hektet kjennes det som om kroppen sitrer, jeg blir rød i toppen og keitete, velter kopper og står i... men med han jeg burde satse på føler jeg ingenting.

Dessverre.

Gjenkjennbart. Atferden min med han gjorde jo også at jeg ikke helt fikk vært meg selv med han. 

Anonymkode: e5792...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som en god plan. 

Jeg traff hektet mitt i går på kjøpesentret , så ikke så veldig romantisk, men ja alltid like hyggelig å se han. Og han har nå hinta i det siste om det er noe sjans for han virker det som. Men i går sa jeg det til han at jeg syns vi har møttes så lite og da føler jeg ikke for å ha noe mer sex. Han sa han forsto og at ja han var veldig opptatt stort sett så virka ikke som det var noe han kunne gjøre noe med så da blir det jo sånn da, men ja har ikke noe i mot å ta en kopp kaffe og prate tull da. 

Men det er bestandig en seksuell undertone og litt flørt ute å går da, klarer ikke å la være. Og når jeg sammen ligner hvordan kroppen min er i nærheten av hektet kontra han som liker meg og er snill mot meg... så syns jeg livet er urettferdig. Med hektet kjennes det som om kroppen sitrer, jeg blir rød i toppen og keitete, velter kopper og står i... men med han jeg burde satse på føler jeg ingenting. Hadde jeg følt det samme for han nye hadde dette problemet vært løst for lenge siden. Så det syns jeg er blodig urettferdig. 

Men føltes godt å få sagt hvordan jeg ser det da. Kanskje han holder seg litt mer unna. Er så himla svak for han kunna ha ombestemt meg på flekken men klarte å holde meg litt hard for en gangs skyld. 

Jaggu er det tungt dette her. 

Jeg og skal ut å reise i 3 uker, men har innsett uansett hvor lenge jeg holder meg unna så vil følesene for han alltid være der. Aner ikke om de noen gang kommer til å forsvinne.  Når jeg møter han må jeg ta meg ett minutt eller to og puste rolig og gjøre meg mentalt klar til å møte han... ser som regel bilen først så da får jeg litt tid til å hente meg inn. 

Men herregud for en energi en får av å få noen doser oppmerksomhet fra dem. Har så mye energi når jeg har møtt han at jeg kunna ha klatra opp mount everest. Men når det går litt tid så er den energien borte i igjen. Hvorfor er det sånn? Er en digg følelse å føle seg full av energi for en gang skyld. h a ha ha

Anonymkode: 3f56f...530

Det med energi, jepp, kjenner meg igjen. Det er helt absurd. Man kan takle ALT. Det er nok endorfinene og alle de andre hormonene, for meg er det helt klart en rus. Jeg vet det, når det kommer til ham er jeg narkoman, og han er dopet mitt. Derfor får jeg så ekstremt abstinenser og, når jeg ikke hører fra han.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det med energi, jepp, kjenner meg igjen. Det er helt absurd. Man kan takle ALT. Det er nok endorfinene og alle de andre hormonene, for meg er det helt klart en rus. Jeg vet det, når det kommer til ham er jeg narkoman, og han er dopet mitt. Derfor får jeg så ekstremt abstinenser og, når jeg ikke hører fra han.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

sånn er det her og ha ha ha... trenger det dopet der. 

Anonymkode: 3f56f...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest de fleste innleggene her. På meg virker det som at det dere kvinner kaller hekt er for mannen en vanlig/sterk forelskelse. En mann som er skikkelig forelsket, gjennomgår det samme. Det er hverdagen for en forelsket mann. Menn har mye lettere for å bli helt avhengige enn kvinner i forelskelsen. Kvinner holder hodet kaldt i de fleste sammenhenger, det er ikke like vanlig hos en mann som er forelsket.

Anonymkode: e179d...4d0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

har ikke noe i mot å ta en kopp kaffe og prate tull da. 

Men det er bestandig en seksuell undertone og litt flørt ute å går da, klarer ikke å la være.

Min hekt må jeg omgås profesjonelt på møter noen ganger i året. Han har respektert mitt ønske om å ikke gjøre forsøk på å kontakte meg privat, men jeg tror det kun er fordi han vet at jeg ville lagd en sak av det dersom han tråkka over. Jeg direkte misliker ham, men kjenner likevel den seksuelle undertonen fortsatt, når vi blir sittende i pauser, ved måltider osv, og han spiller naturligvis på det. Derfor er jeg ikke åpen for kaffe og tull. Det skaper bare ambivalens, og jeg unner ham på ingen måte å nå inn. Han er ikke velkommen inn i følelseslivet mitt, og det vennskapet vi hadde før vi innleda "noe mer", det er avslutta.
 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest de fleste innleggene her. På meg virker det som at det dere kvinner kaller hekt er for mannen en vanlig/sterk forelskelse. En mann som er skikkelig forelsket, gjennomgår det samme.

Hekt har elementer av forelskelse, men det er ikke det samme. En forelskelse er en ren følelse, og ikke noe negativt i seg selv.
Et hekt er å få dilla på noen du vet at du ikke kan få, og i majoriteten av tilfellene skyldes det en bevisst manipulering av følelsene dine fra hekterens side. F.eks. fordi hekteren har narsissistiske trekk, og nyter å plage deg, ha deg i reserve, men markere at du ikke er trygg, ikke har noen plass - men likevel klarer de å bevare et falskt håp om kjærlighet et hekt. Andre hektere er bare umodne eller har av andre grunner en ustabil tilknytningsstil.
Et hekt har mer til felles med rusmiddelavhengighet eller andre former for mani enn det har med forelskelse å gjøre.

Jeg er forelsket i elskeren min, men han er ikke et hekt. Jeg vet 100% sikkert hvor jeg har ham, og han har aldri gitt meg tvil om hva jeg betyr, eller hvilken rolle jeg har i livet hans. Vi forholder oss til realitetene, og de er helt stabile. Jeg er trygg og glad. Ingen usikkerhet. Ingen falske løfter, hint eller håp.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det med energi, jepp, kjenner meg igjen. Det er helt absurd. Man kan takle ALT. Det er nok endorfinene og alle de andre hormonene, for meg er det helt klart en rus. Jeg vet det, når det kommer til ham er jeg narkoman, og han er dopet mitt. Derfor får jeg så ekstremt abstinenser og, når jeg ikke hører fra han.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Ja, abstinenser er det rette ordet. Så usunt er det, eksakt som en avhengighet. Jeg prøver virkelig å bryte nå. Har jo prøvd mange ganger de siste månedene, men aldri så bestemt som nå. Han skuffet meg så sist, og jeg har øvd så mange ganger at det ikke kjennes ut som at jeg holder på å dø lenger. Jeg klarer å puste. I alle fall enn så lenge.

Helt til jeg er alene en kveld. Da kommer det til å komme. Men hver dag, hvert minutt uten at det kjennes ut som at jeg ikke får puste hjelper. 

Anonymkode: 81894...372

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (41 minutter siden):

Min hekt må jeg omgås profesjonelt på møter noen ganger i året. Han har respektert mitt ønske om å ikke gjøre forsøk på å kontakte meg privat, men jeg tror det kun er fordi han vet at jeg ville lagd en sak av det dersom han tråkka over. Jeg direkte misliker ham, men kjenner likevel den seksuelle undertonen fortsatt, når vi blir sittende i pauser, ved måltider osv, og han spiller naturligvis på det. Derfor er jeg ikke åpen for kaffe og tull. Det skaper bare ambivalens, og jeg unner ham på ingen måte å nå inn. Han er ikke velkommen inn i følelseslivet mitt, og det vennskapet vi hadde før vi innleda "noe mer", det er avslutta.
 

Hekt har elementer av forelskelse, men det er ikke det samme. En forelskelse er en ren følelse, og ikke noe negativt i seg selv.
Et hekt er å få dilla på noen du vet at du ikke kan få, og i majoriteten av tilfellene skyldes det en bevisst manipulering av følelsene dine fra hekterens side. F.eks. fordi hekteren har narsissistiske trekk, og nyter å plage deg, ha deg i reserve, men markere at du ikke er trygg, ikke har noen plass - men likevel klarer de å bevare et falskt håp om kjærlighet et hekt. Andre hektere er bare umodne eller har av andre grunner en ustabil tilknytningsstil.
Et hekt har mer til felles med rusmiddelavhengighet eller andre former for mani enn det har med forelskelse å gjøre.

Jeg er forelsket i elskeren min, men han er ikke et hekt. Jeg vet 100% sikkert hvor jeg har ham, og han har aldri gitt meg tvil om hva jeg betyr, eller hvilken rolle jeg har i livet hans. Vi forholder oss til realitetene, og de er helt stabile. Jeg er trygg og glad. Ingen usikkerhet. Ingen falske løfter, hint eller håp.

der tar du litt feil du kan fortsatt havne i ett hekt selv om du vet du aldri kan få dem og de har og sagt i fra at de ikke kan gi så mye mer enn det du får. Alikevel klarer man altså ikke å rive seg løs. Hadde de enda bare holdt seg unna og sagt takk for seg for lenge siden hadde man ikke sittet her. Men de tar kontakt enten det er 3 dager eller halvår. Før eller senere kommer det en melding ut av det blå. 

Anonymkode: 3f56f...530

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, abstinenser er det rette ordet. Så usunt er det, eksakt som en avhengighet. Jeg prøver virkelig å bryte nå. Har jo prøvd mange ganger de siste månedene, men aldri så bestemt som nå. Han skuffet meg så sist, og jeg har øvd så mange ganger at det ikke kjennes ut som at jeg holder på å dø lenger. Jeg klarer å puste. I alle fall enn så lenge.

Helt til jeg er alene en kveld. Da kommer det til å komme. Men hver dag, hvert minutt uten at det kjennes ut som at jeg ikke får puste hjelper. 

Anonymkode: 81894...372

Går bra når en kan jobbe eller være med på ting da tenker en ikke på det, men så kommer de dagene man sitter alene og kanskje føler seg alene. Det er da det er vanskeligst å ikke tenke på dem. Og gjøre noe dumt som å sende en melding. 

Anonymkode: 3f56f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

der tar du litt feil du kan fortsatt havne i ett hekt selv om du vet du aldri kan få dem og de har og sagt i fra at de ikke kan gi så mye mer enn det du får. Alikevel klarer man altså ikke å rive seg løs. Hadde de enda bare holdt seg unna og sagt takk for seg for lenge siden hadde man ikke sittet her. Men de tar kontakt enten det er 3 dager eller halvår. Før eller senere kommer det en melding ut av det blå. 

Anonymkode: 3f56f...530

Tror ikke vi er så uenige egentlig. De kan si at du ikke kan få dem, men de kan opptre som om de er glad i deg. Når ord og gjerning ikke stemmer overens blir man manipulert, og min påstand er at de vet hva de gjør når de skaper dette hektet ved å stadig plukke deg opp igjen, for så å fordufte og slik sett opptre som forventet. Og det er den av-og-på-greia som trigger hektet, også om man ser at det skjer. Eneste reelle utvei er total kutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (44 minutter siden):

Tror ikke vi er så uenige egentlig. De kan si at du ikke kan få dem, men de kan opptre som om de er glad i deg. Når ord og gjerning ikke stemmer overens blir man manipulert, og min påstand er at de vet hva de gjør når de skaper dette hektet ved å stadig plukke deg opp igjen, for så å fordufte og slik sett opptre som forventet. Og det er den av-og-på-greia som trigger hektet, også om man ser at det skjer. Eneste reelle utvei er total kutt.

Jeg er ganske sikker på at min vet hva han gjør, om ikke bevisst så er det enn et spill som spilles, og biten for å holde meg varm, hekte meg inn igjen er veldig bevisst. Han sier også at han bevisst noen ganger velger sine negdtive ord, for å vekke en sterk følelsesmessig reaksjon i meg, for å minne meg om at jeg elsker ham, for å gjøre med sjalu. Så han vet, mye hva han gjør.

Han henter seg alltid inn, blir varm når jeg blir kald for så å totalt avvise. Som tidligere i uka når han etter å ha vært stille en stund plutselig savner meg og vil komme, for så å få meg til å vente og så blir han stille igjen. Det kjipe er jo at jeg er smartere enn dette, jeg har jo sett mønsteret lenge! Men likevel er det gode så godt, at man er villig til å kaste all verdighet til siden. For så å sitte igjen som et tomt skall, totalt uten verdighet, nummen av deres fravær. Tidligere vet jeg at de tre første dagene har vært verst, så jeg håper det skal bli bedre OG at jeg klarer å bryte helt denne gangen. 

Anonymkode: 81894...372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Han sier også at han bevisst noen ganger velger sine negdtive ord, for å vekke en sterk følelsesmessig reaksjon i meg, for å minne meg om at jeg elsker ham, for å gjøre med sjalu. Så han vet, mye hva han gjør.

Såpass ja. Da har du en vaskekte psykopat av noe slag faktisk, og du er i fare.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andro skrev (20 minutter siden):

Såpass ja. Da har du en vaskekte psykopat av noe slag faktisk, og du er i fare.

Nei, en psykopat annerkjenner ikke følelser. Min har en masse masse følelser og kan snakke om egen usikkerhet.  For han sier og vet at det kommer av egen usikkerhet, at han trenger en såpass sterk reaksjon fra meg for å kunne kjenne at jeg elsker ham, noen ganger. Særlig i periodene hvor vi har hatt mer avstand. Sunt er det ikke, absoludtt ikke!! Men det er noe annet enn en psykopat. Han har også innrømmet å ha det godt når jeg savner meg syk etter ham. Han trenger slike ekstreme bekreftelser på at jeg elsker ham. Men at han bruker meg for bekreftelse det er sikkert! Og at det er ekstremt usunt, det er også sikkert.

Han var i et ti år langt forhold tidligere, og jeg skulle så gjerne snakket med henne. For at noen har levd tett på dette i ti år strever jeg med å forstå 

Anonymkode: 81894...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han var i et ti år langt forhold tidligere, og jeg skulle så gjerne snakket med henne. For at noen har levd tett på dette i ti år strever jeg med å forstå 

Anonymkode: 81894...372

Det kan umulig ha vært lett, hun må ha vært ganske avslått følelsesmessig for å holde ut. Det tror jeg man må med slike mennesker. 

Anonymkode: 036d9...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for den tunge og dype fortvilelsen da hektet pågikk, må jeg si at jeg savner den jeg var. Godt trent, tynnere og med noen vanvittige energikick da det var kontakt. 

Anonymkode: e5792...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min har en masse masse følelser og kan snakke om egen usikkerhet. 

Han er en skuespiller, som sier det som vekker din empati. Han er bare ute etter oppmerksomhet, og vet ingenting om kjærlighet. Han har ikke engang et stabilt jeg. Folk med slike narsissistiske trekk har svak personlighet, tilpasser seg dem de vil trekke til seg, og snur kapp etter vinden. Og du har gått på kroken.

Det er veldig viktig framover at du ikke viser noen form for følelser, later som han ikke når følelsene dine, og ikke gir noen form for positiv bekreftelse. Må du uttrykke desperasjon, skuffelse eller begjær, fortell det til andre enn ham.
Alle tegn til at han når inn til deg tenner han på, også når du har det vondt, savner, lurer eller blir skuffet.Det må du ikke finne på å røpe.

Jeg gjentar: Du er i fare!

Anbefaling: Følg "Bonshea making light of the dark" på fb eller insta

Endret av Andro
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...