Gå til innhold

Alvorlig hekt. Hvordan komme seg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Føler veldig med deg, vet hvor smertefullt det er. Unnskyld at jeg er krass med deg, jeg bare ser måten du ser dette på, gjennom hjertet og håpet og ønsket om hvordan det kunne blitt. Det er smertefullt. Stor klem

Anonymkode: 036d9...872

Jeg vet. Takk for at du gidder. ❤️ Du kunne jo lett ha valgt å droppe å dele av erfaringene dine, men du gjør det likevel. Klem til deg og. 
Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

NULL kontakt er det enenste som hjelper. Det er ille de første dagene, men så kommer faktisk lettelsen. Man blir mer seg selv. Bare å starte ts! Og dere andre. 

Anonymkode: 53993...bff

Jeg har prøvd det. Så sender han en melding og spør hvordan det går. Skal jeg ignorere han da? Føler det er dårlig gjort liksom. Vi er jo venner…Vi er bestevenner.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har prøvd det. Så sender han en melding og spør hvordan det går. Skal jeg ignorere han da? Føler det er dårlig gjort liksom. Vi er jo venner…Vi er bestevenner.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Null kontakt betyr blokkering. 

Hvis du skal slutte med heroin, har du det da med deg i lomma........? 

For å komme deg ut av dette må du lese deg opp på at du faktisk er avhengig av reaksjonen han skaper i hjernen din. 

Er du en av dem som er veldig glad i likes på Insta og FB også.? Samme greia, spilleavhengighet også, hjernen fyrer opp.

Anonymkode: 7a5b9...eec

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Har det helt jævlig. Forsøker å bryte nå, vi har kranglet mye i det siste men alt i meg higer etter å legge meg flat, ha sex med ham, være super søt og fikse alt igjen. Han er ekstremt varm og kald, hiver deg frem og er søt når jeg holder distansen men når jeg vil ha ham blir han kald igjen. Jeg prøver hver eneste gang å fikse, forklare, være tålmodig. Det ender i katastrofe hver gang, i noe som er ekstremt usunt. 

Hadde jeg klart det jeg ville hadde jeg gjort alt for å få han ekstremt varm for så å stikke - men jeg klarer det jo aldri. 

Jeg har aldri vært i et destruktivt forhold før. Jeg har alltid satt grenser for meg selv men nå sitter jeg her og lengter vil bare legge meg flat igjen, slik jeg alltid gjør. Men jobber med å ikkke ta kontakt. 

Jeg håper noen dager til, og at det verste skal være over. Jeg må bare klare noen dager til. Kan vi være litt sammen her, i det vonde kanskje? Kanskje jeg kan hente litt krefter fra dere?

Anonymkode: 81894...372

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Null kontakt betyr blokkering. 

Hvis du skal slutte med heroin, har du det da med deg i lomma........? 

For å komme deg ut av dette må du lese deg opp på at du faktisk er avhengig av reaksjonen han skaper i hjernen din. 

Er du en av dem som er veldig glad i likes på Insta og FB også.? Samme greia, spilleavhengighet også, hjernen fyrer opp.

Anonymkode: 7a5b9...eec

For meg er det slik st blokkering kan oppheves og jeg er så svak at jeg opphever hver eneste gang. Går bare et døgn eller to, så opphever jeg og alt er tilbake som før. 

Anonymkode: 81894...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hekt på en fyr. Det som hjalp meg var NULL KONTAKT. Blokkering. Har han ikke på noen sosiale medier og møter han aldri heller. Er ikke hekta lengre :) og møt andre gutter/ menn! Det må du, det skal jeg love deg hjelper. Møt andre! Er det jeg har gjort, møtt en fantastisk fyr nå🥰

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klassisk kvinnefelle. Falle for menn de enten ikke kan få eller ikke er attraktiv nok selv til å kunne få. Aldri noen som får hekt på en mann som er helt på deres eget plan 🤣

 

Løsningen er uansett enkel. Møt andre menn. Mange av dem. Ha sex. Opplev nye ting. Nyt livet. 

Anonymkode: bfcb5...45e

Det som er ekstra kjipt i mitt tilfelle er at jeg er langt bedre enn ham, litt yngre, penere, i bedre form, bedre jobb, bedre liv på alle måter. Likevel nedverdiger jeg meg på denne måten. Men jeg kan ikke få ham, jeg kan ikke det og det er jo der hekten ligger. 

Om noen uker skal  jeg reise og tenker jeg skal bruke den ferien på å finne noen å bare ha sex med. Se om sex med noen andre kan få det ut av systemet!!

Anonymkode: 81894...372

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det slik st blokkering kan oppheves og jeg er så svak at jeg opphever hver eneste gang. Går bare et døgn eller to, så opphever jeg og alt er tilbake som før. 

Anonymkode: 81894...372

Du vil ikke altså, du bare snakker om det?

Anonymkode: 7a5b9...eec

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har det på samme måte. Har det helt jævlig. Forsøker å bryte nå, vi har kranglet mye i det siste men alt i meg higer etter å legge meg flat, ha sex med ham, være super søt og fikse alt igjen. Han er ekstremt varm og kald, hiver deg frem og er søt når jeg holder distansen men når jeg vil ha ham blir han kald igjen. Jeg prøver hver eneste gang å fikse, forklare, være tålmodig. Det ender i katastrofe hver gang, i noe som er ekstremt usunt. 

Hadde jeg klart det jeg ville hadde jeg gjort alt for å få han ekstremt varm for så å stikke - men jeg klarer det jo aldri. 

Jeg har aldri vært i et destruktivt forhold før. Jeg har alltid satt grenser for meg selv men nå sitter jeg her og lengter vil bare legge meg flat igjen, slik jeg alltid gjør. Men jobber med å ikkke ta kontakt. 

Jeg håper noen dager til, og at det verste skal være over. Jeg må bare klare noen dager til. Kan vi være litt sammen her, i det vonde kanskje? Kanskje jeg kan hente litt krefter fra dere?

Anonymkode: 81894...372

Ja, la oss bruke denne tråden til å hjelpe hverandre! God ide.

Selv var jeg ett tastetrykk unna å sende han en melding i går kveld, bare høre hvordan det gikk. Jeg sendte den til ei venninne i stedet, fikk en koselig melding tilbake at det var hyggelig jeg tok kontakt, og joda, det gikk fint. Det var jo egentlig et fint utfall.

Ts

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For meg er det slik st blokkering kan oppheves og jeg er så svak at jeg opphever hver eneste gang. Går bare et døgn eller to, så opphever jeg og alt er tilbake som før. 

Anonymkode: 81894...372

Samme her. Og så kommer tankene om at han har det jo litt kjipt selv, han strekker ut en hånd, han vil ha meg i livet sitt, og så svarer jeg.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det eneste som fungerer er å slette alt, null kontakt.

Det er livsviktig, så gå inn for det.🏃‍♂️

Normale mennesker hekter ikke, husk det.🔺

Anonymkode: c7849...345

Hva er egentlig et hekt? Er det et nymotens ord for forelsket. For forelsket det kan alle bli. Og avstandsforelskelse kan vare i mange mange år og det er ikke noe uvanlig. Og ja. Eneste hjelp er å ikke ha kontakt. Eller la det brenne ut

Anonymkode: 6bbc1...20c

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, la oss bruke denne tråden til å hjelpe hverandre! God ide.

Selv var jeg ett tastetrykk unna å sende han en melding i går kveld, bare høre hvordan det gikk. Jeg sendte den til ei venninne i stedet, fikk en koselig melding tilbake at det var hyggelig jeg tok kontakt, og joda, det gikk fint. Det var jo egentlig et fint utfall.

Ts

Samme her. Og så kommer tankene om at han har det jo litt kjipt selv, han strekker ut en hånd, han vil ha meg i livet sitt, og så svarer jeg.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Jeg klarte det også i går, ingen kontakt i hele går. Vet han sitter og venter litt på melding nå, for jeg går jo sjelden lenge uten. Men han er bare fornøyd med mindre drama, tror nok jeg bare har endret meg til rolig og avbalansert. Det han ikke vet er at tid nettopp hjelper med til å skape distanse. Han tror det skaper et positivt savn, men egentlig hjelper det bare meg å lære hvordan jeg skal klare meg uten han. Hadde han tatt kontakt hadde han fått meg umiddelbart, men nå gir han meg muligheten til å lære at jeg klarer meg. Jeg bare håper jeg klarer der. En dag av gangen

Anonymkode: 81894...372

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver er råd jeg fant på nett, om å skrive brev heller enn å ta kontakt. Og å skrive ut så mange brev man trenger for å få ut savner. Bare skrive alt jeg ønsker å si, for å få det ut. 

Det kan også hjelpe å lese tilbake på det selv. Som en påminner for det en faktisk føler, når svakheten blir stor. Får se om det hjelper

Anonymkode: 81894...372

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

veldig nyskjerrig når kvinner kommer med påstander at de ikke kan få menn. bare send han en melding så ser du hvor enkelt alt er

Anonymkode: 3ac79...e25

Få ligge med ja, ha et sunt forhold til nei.

 

 

 

 

Anonymkode: b27cd...cec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er egentlig et hekt? 

Anonymkode: 6bbc1...20c

Hekt er når du får smuler av den andre eller ting er veldig på og av, og du hverken får et reelt forhold eller får gått videre.

https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/

Anonymkode: b27cd...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har prøvd det. Så sender han en melding og spør hvordan det går. Skal jeg ignorere han da? Føler det er dårlig gjort liksom. Vi er jo venner…Vi er bestevenner.

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Her ser det ut som at det har fungert å svare, men ikke svare noe om hvordan jeg har det, bare hva som skjer i livet mitt. Nå er vi der at jeg sendte den siste meldingen mellom oss, han svarte ikke da jeg ikke svarte noe om hva jeg følte.

Anonymkode: d2a72...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har det på samme måte. Har det helt jævlig. Forsøker å bryte nå, vi har kranglet mye i det siste men alt i meg higer etter å legge meg flat, ha sex med ham, være super søt og fikse alt igjen. Han er ekstremt varm og kald, hiver deg frem og er søt når jeg holder distansen men når jeg vil ha ham blir han kald igjen. Jeg prøver hver eneste gang å fikse, forklare, være tålmodig. Det ender i katastrofe hver gang, i noe som er ekstremt usunt. 

Hadde jeg klart det jeg ville hadde jeg gjort alt for å få han ekstremt varm for så å stikke - men jeg klarer det jo aldri. 

Jeg har aldri vært i et destruktivt forhold før. Jeg har alltid satt grenser for meg selv men nå sitter jeg her og lengter vil bare legge meg flat igjen, slik jeg alltid gjør. Men jobber med å ikkke ta kontakt. 

Jeg håper noen dager til, og at det verste skal være over. Jeg må bare klare noen dager til. Kan vi være litt sammen her, i det vonde kanskje? Kanskje jeg kan hente litt krefter fra dere?

Anonymkode: 81894...372

Du minner om denne tråden.. les her og se.. ts der har også en trang til å gi mer dess mindre han gir henne. 

 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarte det også i går, ingen kontakt i hele går. Vet han sitter og venter litt på melding nå, for jeg går jo sjelden lenge uten. Men han er bare fornøyd med mindre drama, tror nok jeg bare har endret meg til rolig og avbalansert. Det han ikke vet er at tid nettopp hjelper med til å skape distanse. Han tror det skaper et positivt savn, men egentlig hjelper det bare meg å lære hvordan jeg skal klare meg uten han. Hadde han tatt kontakt hadde han fått meg umiddelbart, men nå gir han meg muligheten til å lære at jeg klarer meg. Jeg bare håper jeg klarer der. En dag av gangen

Anonymkode: 81894...372

Husk en ting, har du et tilbakefall, svarer og kommer i samme mønster igjen, og våkner opp og kommer ut igjen, så er det HELT I ORDEN. det er helt ok å snuble på veien. Du må se på deg selv nesten som en rusmisbruker som har sluttet med noe, feks alkohol, plutselig tar du deg en halvliter og angrer, men alt er ikke bortkastet for det om. Børst det av deg og kjemp på videre. 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selvskad dere med udugelige menn. De lever livet og ligger mrd alt de ser og dere vil ha disse mennene??? Stå opp for dere selv og bli sterk. Tren, jogg, dra på fest. IKKE gi kjærestefordeler til menn som ikke vil ha dere.

Anonymkode: 07bab...a25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har prøvd det. Så sender han en melding og spør hvordan det går. Skal jeg ignorere han da? 

Ts

Anonymkode: 66691...76d

Ja. Det er det som er null kontakt. 

Anonymkode: b27cd...cec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv var jeg ett tastetrykk unna å sende han en melding i går kveld, bare høre hvordan det gikk. Jeg sendte den til ei venninne i stedet, fikk en koselig melding tilbake at det var hyggelig jeg tok kontakt, og joda, det gikk fint. Det var jo egentlig et fint utfall.

Ts

Jeg vil bare applaudere dette noe så sinnsykt, ikke bare brøt du mønsteret ditt og gjorde noe annerledes, men belønningen var stor også, energien du la i den meldingen gikk til å bygge på en relasjon som faktisk har grunnlag til å gi deg noe resten av livet, du investerte i noe du fikk noe igjen av med en gang. Selv om dette kan virke som bare en liten ting, så er det et stort skritt på veien til å bryte dette av! 

Anonymkode: 036d9...872

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...