Gå til innhold

Er det noen her som har valgt å ikke jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det gjelder å slutte med jobb frivillig og bidrag gjennom skatt, så er det viktig å merke seg en ting. Den dagen jeg forhåpentligvis når målet om å kunne førtidspensjonere meg, vil jeg mest sannsynlig bidra med mer skatt enn mange som jobber. Betaler vesentlig med formuesskatt og skatt på avkastning allerede, så jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet den dagen jeg går av.  

Anonymkode: 5a92e...799

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her er vi hjemme begge to da vi er uføre begge to. Trives veldig godt hjemme. 😊

Anonymkode: 6c0f4...c66

Kan ikke tenke meg noe verre enn hvis mannen min også skulle gått hjemme hver dag😅 greit nok at han har hjemmekontor av og til, men jeg hadde klikka om vi gikk oppå hverandre 24/7

Anonymkode: 45e4c...3d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å ikke jobbe. Det er jo drit kjedelig å gå hjemme. Mulig det er bedre om man har nok penger til å reise hvor man vil når man vil og har god helse. 

Jeg hadde aldri valgt vekk jobb, om jeg ikke hadde blitt syk. 

Anonymkode: 1adec...d8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å ikke jobbe. Det er jo drit kjedelig å gå hjemme. Mulig det er bedre om man har nok penger til å reise hvor man vil når man vil og har god helse. 

Jeg hadde aldri valgt vekk jobb, om jeg ikke hadde blitt syk. 

Anonymkode: 1adec...d8d

Man trenger jo ikke "gå hjemme" fordi om man ikke jobber. Virker som enkelte bare ser de to mulighetene, enten jobbe full tid eller sitte hjemme og sture. 

Anonymkode: 5a92e...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 Det er en tråd om alle mulige måter å velge å ikke jobbe på.

TS.

Anonymkode: 8178d...234

Du spør om noen har valgt å ikke jobbe. Å være for syk til å jobbe er ikke et valg.

Anonymkode: 837c5...15c

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du spør om noen har valgt å ikke jobbe. Å være for syk til å jobbe er ikke et valg.

Anonymkode: 837c5...15c

Derfor spør jeg hvordan folk har valgt å ikke jobbe. Sykdom er ikke med her.

Anonymkode: 8178d...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å ikke jobbe. Det er jo drit kjedelig å gå hjemme. Mulig det er bedre om man har nok penger til å reise hvor man vil når man vil og har god helse. 

Jeg hadde aldri valgt vekk jobb, om jeg ikke hadde blitt syk. 

Anonymkode: 1adec...d8d

Jeg antar at mange av de som gjør det har små barn. I utgangspunktet skulle jeg gjerne vært hjemme til barnet fylte 3 år. Ser egentlig ikke noe poeng i å begynne i barnehage noe tidligere enn det, og hadde nok valgt det om jeg hadde hatt råd til det. Går man hjemme med små barn så er det ikke kjedelig, men ja uten barn så hadde jeg nok gått på veggen av det. Hadde ikke barn under pandemien f eks, og trodde jeg skulle bli gal av å gå hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tjener for to personer, så jeg er heldig og kan våre hjemme med de små. Har 3 barn under 5. Foreløpig trives jeg godt med å være hjemme hvor jeg har mer enn nok å gjøre 😅

Når ungene er eldre vurderer jeg å finne meg en 50% stilling hvis jeg ser at jeg trenger å gjøre noe annet. Men foreløpig trives jeg. 

Det er ikke kjedelig å gå hjemme med små barn. Det er virkelig en fulltidsjobb og vel så det. Så får vi se hva tiden bringer. 

Anonymkode: d270f...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne tanken! Dessverre er jeg selv nå på AAP og er derfor noe ufrivillig uten jobb, men jeg vil bli bedre og jobbe noe. Ser for meg at noen dager i uken er perfekt.

Hadde jeg ikke vært syk ville jeg nok ikke jobbet hver dag for det. For glad til å bruke tiden på meg og mitt også. Bare synd jeg nå blir "tvunget" til å bruke den på egen helse istedet.

Anonymkode: b5e52...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mannen tjener for to personer, så jeg er heldig og kan våre hjemme med de små. Har 3 barn under 5. Foreløpig trives jeg godt med å være hjemme hvor jeg har mer enn nok å gjøre 😅

Når ungene er eldre vurderer jeg å finne meg en 50% stilling hvis jeg ser at jeg trenger å gjøre noe annet. Men foreløpig trives jeg. 

Det er ikke kjedelig å gå hjemme med små barn. Det er virkelig en fulltidsjobb og vel så det. Så får vi se hva tiden bringer. 

Anonymkode: d270f...d34

Jeg hadde 4 barn under 5, men det kunne ikke falt meg inn å stå utenfor arbeidslivet av den grunn. Legger mannen din vekk penger til din pensjonsopptjening slik at du ikke blir pensjonstaper om dere skulle bli skilt?

Å gå hjemme med små barn er mer krevende enn å dra på jobb, enig med deg i det.

Anonymkode: 837c5...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (11 timer siden):

Ah. Nei, hvem trenger vel infrastruktur. Eller velferdsordninger som helse- og omsorgstjenester, utdanningsinstitusjoner eller barnehager. Eller sykepenger, uføretrygd og alderspensjon.

Regner med du ikke har tenkt til å benytte deg av noen av godene dette samfunnet og systemet gir, da?

De fleste som pensjonerer seg "tidlig" har gjerne vært i arbeidslivet i 2-3 tiår minst. Og så har de investert/arvet/bygd seg opp nok til at det de har jobbet opp til nå, er nok til å "førtidspensjonere seg" et tiår eller to før man formelt sett går av med pensjon. 

Anonymkode: 9c57d...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde 4 barn under 5, men det kunne ikke falt meg inn å stå utenfor arbeidslivet av den grunn. Legger mannen din vekk penger til din pensjonsopptjening slik at du ikke blir pensjonstaper om dere skulle bli skilt?

Å gå hjemme med små barn er mer krevende enn å dra på jobb, enig med deg i det.

Anonymkode: 837c5...15c

Man (den som mottar barnetrygd) får omsorgsopptjening for omsorg for barn under 6 år. 

IMG_3521.thumb.png.6bbfb9c3f23590facdd1d14794ec30aa.png

Anonymkode: 07112...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man (den som mottar barnetrygd) får omsorgsopptjening for omsorg for barn under 6 år. 

IMG_3521.thumb.png.6bbfb9c3f23590facdd1d14794ec30aa.png

Anonymkode: 07112...575

Man har gjerne barn lenger enn til de fyller 6, samt at man hadde tjent mere penger og altså fått mer pensjonsopptjening hvis man var i jobb.

Anonymkode: 837c5...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å ikke jobbe. Det er jo drit kjedelig å gå hjemme. Mulig det er bedre om man har nok penger til å reise hvor man vil når man vil og har god helse. 

Jeg hadde aldri valgt vekk jobb, om jeg ikke hadde blitt syk. 

Anonymkode: 1adec...d8d

Og jeg skjønner ikke folk som tenker som deg. Vi er forskjellige. Jobb er sløsing av tid.

Anonymkode: 8f0a7...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å ikke jobbe. Det er jo drit kjedelig å gå hjemme. Mulig det er bedre om man har nok penger til å reise hvor man vil når man vil og har god helse. 

Jeg hadde aldri valgt vekk jobb, om jeg ikke hadde blitt syk. 

Anonymkode: 1adec...d8d

Jeg er snart 44, ufør og trives med å være hjemmeværende 😊 Kjeder meg så og si aldri 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en drøm om å gå ned til 80% stilling når økonomien tillater det, og jobbe 4 av 5 dager. Det blir som en langhelg hver helg, og man får mer utav helgene. En vanlig helg blir litt for kort til å få noe særlig ut av den. Man har knapt nok fått pakket kofferten, reist og åpnet den opp, før man må tenke på å pakke den sammen igjen og komme seg hjem. Et ekstra døgn vil gjøre veldig mye bra for helgeturene.

Anonymkode: 4a12c...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (20 minutter siden):

Jeg er snart 44, ufør og trives med å være hjemmeværende 😊 Kjeder meg så og si aldri 😊

Litt annerledes å være hjemme når man er ufør ?

Anonymkode: 82b0c...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ikke jobbe i perioder, penger er ikke noe problem her. Jobber deltid nå.

Anonymkode: 389b9...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt annerledes å være hjemme når man er ufør ?

Anonymkode: 82b0c...b88

Synes ikke nødvendigvis det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...