Kittykat Skrevet 25. mai #1 Del Skrevet 25. mai (endret) Jeg pleier å ha den i en brødpose i kjøleskapet, men leste at å ha den pakket inn i matpapir/bakepapir var best 🤔 Pga fuktighet osv. Vi har osteklokke, men den tar mye plass i kjøleskapet og vi har gjerne flere oster. Så - hvordan oppbevarer dere hvitost? Hvilken måte er den aller beste? Vi er litt uenige i gården her 😅 Endret 25. mai av Kittykat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkego Skrevet 25. mai #2 Del Skrevet 25. mai Her er det også i brødpose i kjøleskapet. Osteklokke er veldig praktisk, men opplever at osten kan bli tørr i kantene (mulig vi bare har hatt dårlige osteklokker?). Har vært fornøyd med brødpose, så har liksom ikke tenkt på å finne en ny løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Del Skrevet 25. mai Matpapir Anonymkode: 7b3ba...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 25. mai #4 Del Skrevet 25. mai Her er det høy omløpshastighet på ostene, så de har det fint i plastpose eller originalemballasje. Og skulle en ost mot formodning bli liggende en stund slik at det er fare for mugg, raspes eller smuldres den og fryses. Greit å ha noe på lur til pizza, pai, ostesauser o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Del Skrevet 26. mai Brødpose, eller cheese it (er det det den heter? ). Vi spiser mye ost, så det er sjelden ting får tid til å mugne. Anonymkode: b1c8f...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Del Skrevet 26. mai Vi bruker easycheese. Osten holder seg kjempefint i den hos oss 🤌🏻 Anonymkode: 046b8...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Del Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bruker easycheese. Osten holder seg kjempefint i den hos oss 🤌🏻 Anonymkode: 046b8...977 Jaa, det var det det het, det er det vi også har. Men den er ikke noe bedre enn en plastpose mtp å holde osten fin. Det er jo åkke som plast. Eneste fordelen jeg ser er at det er lettere å bare ta av lokket, enn å bakse osten ut av en pose. Anonymkode: b1c8f...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Del Skrevet 27. mai Jeg bruker den minste ziplock-posen til Rema, setter kilos-Norvegia på høykant oppi i originalemballasjen. Det er akkurat plass. Da bare drar jeg ned posen og bretter til side osteplasten så slipper jeg fingerfett over hele osteblokka i tillegg. Anonymkode: ee123...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Del Skrevet 27. mai Har alltid brukt brødpose og syns det fungerer bra, men lurer på å kjøpe easycheese fordi det ser praktisk ut. Anonymkode: b6bfb...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Del Skrevet 27. mai Om det er best vet jeg ikke, men jeg har alltid hatt ost i pose - fryse- eller brødpose. Parmesan o.l. har jeg i matpapir som jeg igjen har i et kjøkkenhåndkle e.l. Anonymkode: 80f79...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå