Gå til innhold

Hvilken måte er best for å oppbevare hvitost?


Kittykat

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å ha den i en brødpose i kjøleskapet, men leste at å ha den pakket inn i matpapir/bakepapir var best 🤔 Pga fuktighet osv.

Vi har osteklokke, men den tar mye plass i kjøleskapet og vi har gjerne flere oster.

Så - hvordan oppbevarer dere hvitost? Hvilken måte er den aller beste? Vi er litt uenige i gården her 😅

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det også i brødpose i kjøleskapet. Osteklokke er veldig praktisk, men opplever at osten kan bli tørr i kantene (mulig vi bare har hatt dårlige osteklokker?). Har vært fornøyd med brødpose, så har liksom ikke tenkt på å finne en ny løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det høy omløpshastighet på ostene, så de har det fint i plastpose eller originalemballasje. Og skulle en ost mot formodning bli liggende en stund slik at det er fare for mugg, raspes eller smuldres den og fryses. Greit å ha noe på lur til pizza, pai, ostesauser o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødpose, eller cheese it (er det det den heter? ). Vi spiser mye ost, så det er sjelden ting får tid til å mugne. 

Anonymkode: b1c8f...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker easycheese. Osten holder seg kjempefint i den hos oss 🤌🏻

Anonymkode: 046b8...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bruker easycheese. Osten holder seg kjempefint i den hos oss 🤌🏻

Anonymkode: 046b8...977

Jaa, det var det det het, det er det vi også har. Men den er ikke noe bedre enn en plastpose mtp å holde osten fin. Det er jo åkke som plast. Eneste fordelen jeg ser er at det er lettere å bare ta av lokket, enn å bakse osten ut av en pose. 

Anonymkode: b1c8f...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den minste ziplock-posen til Rema, setter kilos-Norvegia på høykant oppi i originalemballasjen. Det er akkurat plass. Da bare drar jeg ned posen og bretter til side osteplasten så slipper jeg fingerfett over hele osteblokka i tillegg.

Anonymkode: ee123...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt brødpose og syns det fungerer bra, men lurer på å kjøpe easycheese fordi det ser praktisk ut.

Anonymkode: b6bfb...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er best vet jeg ikke, men jeg har alltid hatt ost i pose - fryse- eller brødpose.

Parmesan o.l. har jeg i matpapir som jeg igjen har i et kjøkkenhåndkle e.l.

Anonymkode: 80f79...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...