Gå til innhold

Er dere redde for å dø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har den siste tiden begynt å komme opp noen tanker jeg lurer på hva dere tenker om, og hva dere selv tenker om døden.

Jeg var alltid redd for å dø som barn, men de siste årene (er nå nå 21 år) har dette endret seg helt. Jeg kjenner ikke lenger på at jeg er redd for å dø, tvert imot - jeg kan til og med kjenne på en form for misunnelse for de som skal dø, og for eksempel har fått kreft og fått en dødsdom. Jeg tenker det må være deilig at man liksom slipper å leve. Jeg synes jo egentlig at livet er fint - jeg har en spennende jobb og er utrolig glad i familien min. Likevel kjenner jeg på at når jeg tenker over det, så er jeg ikke redd for døden i det hele tatt. Nesten tvert om, at jeg tenker det skal bli fint.

Hva tenker dere om dette? Noen som kjenner seg igjen? Etter hva jeg leser og hører overalt ellers virker ikke dette så normalt..

Anonymkode: cfc86...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke redd, men jeg har ikke spesielt lyst til det. Selv om jeg tror på Gud

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvert imot. Skulle helst falle dø om så snart som overhode mulig 

Anonymkode: da884...d83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , jeg er redd for å få alvorlig sykdom som kreft feks. Ja jeg er redd for å dø.

Anonymkode: 10545...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvorfor skal man være redd for å dø? Man møter jo igjen døde slektninger og kjæledyr du har mistet på den andre siden ;)

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å døden. Jeg er redd for å være syk og vite at døden er på gang. Redd for smerter som ikke kan smertestilles. 
Jeg håper å dø øyeblikkelig i feks en ulykke eller når jeg sover.

Skulle jeg få kreft og få masse behandlinger for så å høre at de ikke kan hjelpe meg lenger, så blir jeg nok redd. Da vil jeg nok være redd hele tiden for når døden vil inntreffe. Aldri vite om dagen idag er den siste eller om jeg lever en stund til.

Jeg har fulgt en forelder gjennom kreft og behandlinger. Vi visste kreften var uhelbredelig, men at hn kunne dø med det og ikke nødvendigvis av det. Det siste skjedde og det tok mindre enn ett døgn fra vi fikk vite at hn snart dør til alt var over. Min forelder hadde vært redd for døden i alle år. Allikevel når beskjeden kom, så var hn helt rolig og gruet seg ikke.

Anonymkode: edb45...ceb

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke redd for å dø tror jeg den dagen den er inne. Men har ikke lyst til å dø i dag. Har så mye igjen ugjort i livet mitt. Jeg er i midten av førtiårene og barna flytter snart ut. Fra å jogge opp mot neste 2 mil for bare to år siden og nå klarer jeg nesten ikke å gå opp trappene (covid, influensa, andre viruser, utbrent, helseproblemer osv) har gjort meg utmattet. Flere rundt meg sliter også med sykdommer og ei venninne har fått påvist kreft. 
For første gang i livet, så har skjønt hvor sårbart livet vårt er og jeg har så lyst til å ta en mer del av det enn å bare ligge her på sofaen og håpe at i morgen så har jeg magisk fått energien tilbake og smertene jeg har er borte (driver med opptrening, men har ikke så god tålmodighet).  

Anonymkode: 07cf2...e39

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir godt når alt endelig er stille og fredelig. Tenker jeg sier meg fornøyd ved fylte 70. 

Anonymkode: 9bd28...f98

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke redd for å dø.

De færreste voksne er redd for å dø. I min jobb (samfunnets skyggesider) ser jeg ofte mennesker som er i ferd med å dø. Og ingen viser noen form for frykt. Noen viser tvert i mot tilfredshet. Man ser det øynene deres at de vet de skal dø og aksepterer det og er ikke redd.

Anonymkode: e8fc1...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei er ikke redd for å dø.

De færreste voksne er redd for å dø. I min jobb (samfunnets skyggesider) ser jeg ofte mennesker som er i ferd med å dø. Og ingen viser noen form for frykt. Noen viser tvert i mot tilfredshet. Man ser det øynene deres at de vet de skal dø og aksepterer det og er ikke redd.

Anonymkode: e8fc1...5c9

Du kan lese tanker altså. Herrrlighet

Anonymkode: 52105...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke redd for selve døden - men det å dø en smertefull død er jeg redd for. Skrekken er flystyrt.. det å ha god tid til å kjenne på frykten før flyet treffer bakken

Anonymkode: 60c6a...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for prosessen dagene før døden.. har hørt det er vanlig med hodepine og kvalme. Noe jeg er dårlig på å takle.

Å om jeg registrerer selv at føttene blir marmorisert?

Anonymkode: 6d518...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for døden. Ikke sånn at det plager med i hverdagen. - Men ønsker å se sønnen min vokse opp, og er redd for å bli skilt fra alle jeg er glad i. Liker heller ikke ideen om at MIN kropp skam graves ned i jorda, og fortæres av insekter og mark. Nei. Prøver å fokusere og å være takknemlig for livet ☺️💛

Anonymkode: 7e949...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd før selve døden. Det blir vel ikke noe verre enn det var før jeg ble født, men det er skikkelig skikkelig mye jeg har innmari lyst til å gjøre, oppleve og se, så jeg er helt nødt til å vente temmelig lenge før jeg tar reper’n😅

Anonymkode: 303a1...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke redd for selve døden. Det blir vel ikke noe verre enn det var før jeg ble født, men det er skikkelig skikkelig mye jeg har innmari lyst til å gjøre, oppleve og se, så jeg er helt nødt til å vente temmelig lenge før jeg tar reper’n😅

Anonymkode: 303a1...396

 

Anonymkode: 303a1...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for døden, tror ikke det er noe vondt der. Og jeg er ikke akkurat redd for å dø heller, men jeg vil helst oppleve mer her først. 

Anonymkode: f738f...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men jeg er ikke spesielt begeistret for smerte.

Anonymkode: 640c7...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

tvert imot. Skulle helst falle dø om så snart som overhode mulig 

Anonymkode: da884...d83

Er du suicidal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest redd for å ikke få se hva fremtiden har å by på av teknologi. Reiser vi rundt i verdensrommet? Koloniserer vi andre planeter? Føler ofte jeg er født alt for tidlig.

Anonymkode: 85fb6...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig dødsangst. Vet egentlig ikke hvorfor.  Jeg rekner uansett med å ikke bli gammel, maks 60år. Men tror jeg dør i 40 årene av kreft. 

Anonymkode: 2b427...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...