Gå til innhold

Tror dere det er tilfeldig hvilken familie man blir født inn i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan da ikke være sånn at man «velger» sine foreldre før man blir født? Noen klarsynte som har noen tanker om dette? 

Anonymkode: a6d3c...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det helt «koko» å tenke denne tanken? Jeg er jo åpen for at det ikke finnes noe mer enn denne verden vi ser og lever i.

Men dere som har evner, hva tenker dere? Hvordan blir en sjel valgt ut til akkurat en bestemt livmor? For de som tror på sjelen da..

Jeg er jo åpen for at denne tankegangen ikke stemmer, vet jo ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tilfelldig.

Anonymkode: 8eafb...168

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er helt tilfelldig.

Anonymkode: 8eafb...168

OK. Det var interessant! Da vet jeg hvordan ståa er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ikke være tilfeldig?

Anonymkode: 8ae2d...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fornemmelse om "famile"valg, som familiens sorte får. ( Trives kjempegodt) har jeg funnet min familie over alt. 

Så hva er livet? 

Tror ikke på dagens modell ihvertfall.

Anonymkode: 4b09b...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er klarsynte: Tror dere sjelen blir til når barnet utvikler seg i magen? Er på en måte hjernen vår sjelen vår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet noen ting om dette? Ikke aktuelt for klarsynte å lure på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2023 den 10.01):

Det kan da ikke være sånn at man «velger» sine foreldre før man blir født? Noen klarsynte som har noen tanker om dette? 

Jo, ein kan velge sine eigne foreldre eller sine eigne utfordringar i dette livet :)

Anonymkode: 1c7a5...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du?

På KG ser det ut til at du og jeg er den samme, vi har samme brukernavn i alle fall.

Og siden vi kan snakke samme språk, og utveksle komplekse tanker og ideer som kan overføres over internett og deretter oppstå som avanserte strukturer i hverandres hjerner, er vi i det minste en del av et felles informasjonssystem.

Og dette informasjonssystemet er det samme systemet som vi bruker for å ta valg og avgjørelser.

Og informasjonssystemet strekker seg åpenbart over mange generasjoner, ettersom de fleste ordene vi bruker i denne tråden er mange hundre år gamle, og med et meningsinnhold som er skapt av mange mennesker som er døde for lengst. Samme informasjonssystem, fremdeles oss.

Informasjonssystemet vi lever i er så klart ikke begrenset til det norske språket, ja ikke en gang til alle verdens språk, nei naturen, ja, hele universet er er vevd sammen i et informasjonssystem du er en helt uløselig del av.

Dette er systemet som har plassert deg i familien din.

For å vite om det var ditt valg, må vi først vite

Hvem er du?

Anonymkode: 4f1af...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(se oppover i tråden, alt er deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvem er du?

På KG ser det ut til at du og jeg er den samme, vi har samme brukernavn i alle fall.

Og siden vi kan snakke samme språk, og utveksle komplekse tanker og ideer som kan overføres over internett og deretter oppstå som avanserte strukturer i hverandres hjerner, er vi i det minste en del av et felles informasjonssystem.

Og dette informasjonssystemet er det samme systemet som vi bruker for å ta valg og avgjørelser.

Og informasjonssystemet strekker seg åpenbart over mange generasjoner, ettersom de fleste ordene vi bruker i denne tråden er mange hundre år gamle, og med et meningsinnhold som er skapt av mange mennesker som er døde for lengst. Samme informasjonssystem, fremdeles oss.

Informasjonssystemet vi lever i er så klart ikke begrenset til det norske språket, ja ikke en gang til alle verdens språk, nei naturen, ja, hele universet er er vevd sammen i et informasjonssystem du er en helt uløselig del av.

Hvem er du?

Hæ? Skjønte ikke et kvekk, jeg. Begynte nesten å lure på hva du har røyka 🙈 Ikke frekt ment. Er ei dame i 30-åra fra Romerike. Ganske vanlig og kjedelig person, men filosoferer litt av og til 🤷‍♀️. Er en sjelden gang litt kreativ og kunstnerisk (liker å male). 

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo dna fra moren og faren vår så er ikke akkurat særlig tilfeldig. 

Anonymkode: cea32...fdb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har jo dna fra moren og faren vår så er ikke akkurat særlig tilfeldig. 

Anonymkode: cea32...fdb

Jo, men jeg lurte på om sjelen (de som tror man har sjel) velger sine foreldre, eller om dette utelukkende har med biologi å gjøre. Dersom det er biologisk er jo dette helt tilfeldig hvilke foreldre man får.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, men jeg lurte på om sjelen (de som tror man har sjel) velger sine foreldre, eller om dette utelukkende har med biologi å gjøre. Dersom det er biologisk er jo dette helt tilfeldig hvilke foreldre man får.

Ja ❤️ 

Anonymkode: 1c7a5...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at enkelte foreldre er direkte jævlige (barnemishandling) kan jeg ikke godta en teori om at «noen sjeler har valgt sine foreldre».

Vi blir født med en kombinasjon av foreldres gener og miljøpåvirkning. Derfra gjør vi så godt vi kan.

Anonymkode: 4c4d5...c4c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Med tanke på at enkelte foreldre er direkte jævlige (barnemishandling) kan jeg ikke godta en teori om at «noen sjeler har valgt sine foreldre».

Vi blir født med en kombinasjon av foreldres gener og miljøpåvirkning. Derfra gjør vi så godt vi kan.

Anonymkode: 4c4d5...c4c

Gener er DNA som er biologi så vidt vi vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var en veldig fin familie er bare pappa og meg igjen av denne familien nå da 🙁🙁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2023 den 4.08):

Hvem er du?

Hvem er du?

Jeg er.

Anonymkode: 311f5...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Ja var en veldig fin familie er bare pappa og meg igjen av denne familien nå da 🙁🙁

Som er annen her skriver: De som har hatt en vond barndom med vold/ annet vondt tror nok ikke på dette at man velger familien sin. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...