AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #21 Del Skrevet 28. november 2024 PS og til hovedspørsmålet i tråden vil jeg svare på det også, i tilfellet noen søker etter svar på akkurat dette med søkk her en gang: Ja, et søkk i brystet KAN bety kreft, men det må ikke det heller.. Jeg hadde søkk som eneste symptom, hverken jeg eller legen kjente noen kuler, men jeg ble henvist for ordens skyld til mammo. Det viste seg at jeg hadde to kuler på mellom 1,5 og 2,5 cm i ene brystet... Så vil bare oppfordre alle til å gå til legen om de finner en eller annen forandring i brystet, også om det er søkk i huden uten følbar kul inni.. 💔Pass på dere selv.. Anonymkode: 9d9b4...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #22 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 19.33): Tusen takk for svar ❤️ Jeg ble henvist til mammografi time i går, vet ikke hvor lang det tar å få time? Jeg ble så satt ut av alt at jeg glemte å spørre legen. Hvordan foregikk prosessen for deg, fikk du raskt time og avklaring? Fant du en kul eller et søkk i brystet? TS Anonymkode: 637ea...16c Jeg fikk time ila en uke. Fant ikke noe galt. Anonymkode: 0d5e1...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lympho.dance Skrevet 29. november 2024 #23 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Anonym over her, du ser sikkert ikke dette da tråden er eldre, men ville bare si takk for at du beroliget meg litt i kveld.. Jeg hadde kreftceller i alle de 5 lymfeknutene som ble operert ut nylig, og skal nå fjerne resten av knutene. Dette har gjort meg så engstelig og fra meg, så redd det skal være i flere og at det er et dårlig tegn. så derfor godt å lese at det gikk bra med det tross mye i lymfene og trippel-negativ. ❤️ tusen takk! Hvordan gikk det med deg da, lympho.dance? håper virkelig ikke det var mer spredning enn til lymfene.. ♥️ Anonymkode: 9d9b4...270 Hei 😊 Kreften var oppdaget ved biopsi av en lymfeknute (trippel negativ), vet ikke hvor mange lymfeknuter hadde kreft inni seg før operasjon, egentlig. Hvordan har du det ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #24 Del Skrevet 29. november 2024 lympho.dance skrev (3 timer siden): Hei 😊 Kreften var oppdaget ved biopsi av en lymfeknute (trippel negativ), vet ikke hvor mange lymfeknuter hadde kreft inni seg før operasjon, egentlig. Hvordan har du det ellers? Ok skjønner.. men fjernet du alle lymfeknutene? Har det gått greit? Jeg skal inn nå snart og ta flere 😢 gruer meg.. 💔 man er jo redd for hva mer de kan finne der.. men jeg har ikke trippel negativ type så det skal liksom være positivt, har jeg skjønt. Så blir det vel cellegift. Har du vært gjennom det…? Grusomt å måtte forholde seg til alt dette her, vil bare ha tilbake livet mitt 😢 Anonymkode: 9d9b4...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lympho.dance Skrevet 29. november 2024 #25 Del Skrevet 29. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok skjønner.. men fjernet du alle lymfeknutene? Har det gått greit? Jeg skal inn nå snart og ta flere 😢 gruer meg.. 💔 man er jo redd for hva mer de kan finne der.. men jeg har ikke trippel negativ type så det skal liksom være positivt, har jeg skjønt. Så blir det vel cellegift. Har du vært gjennom det…? Grusomt å måtte forholde seg til alt dette her, vil bare ha tilbake livet mitt 😢 Anonymkode: 9d9b4...270 Nei, ikke alle, de har gått for sentinel node (vaktpostlymfeknute), siden lymfeknutene så normale ut ved MR før operasjon (6 måneder etter cellegift behandling)... det ble fjernet 3 lymfeknuter hos meg (+ dobbelt mastektomi). Du har hatt operasjon først? Og nå skal det gjøres aksilledisseksjon eller? Dette kommer til å gå bra, ikke ta sorgene på forskudd 🤞🏻 Endret 29. november 2024 av lympho.dance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #26 Del Skrevet 29. november 2024 lympho.dance skrev (På 4.4.2024 den 19.56): Jeg har det same (med maange lymfeknuter (inkludert begge aksiler), tror at det er metastasis og, men det må jo sjekkes). Hvordan gikk det? lympho.dance skrev (5 minutter siden): Nei, ikke alle, de har gått for sentinel node (vaktpostlymfeknute), siden lymfeknutene så normale ut ved MR før operasjon (6 måneder etter cellegift behandling)... det ble fjernet 3 lymfeknuter hos meg (+ dobbelt mastektomi). Du har hatt operasjon først? Og nå skal det gjøres aksilledisseksjon eller? Dette kommer til å gå bra, ikke ta sorgene på forskudd 🤞🏻 Aha skjønner... Siden du skrev i første innlegget jeg siterte over her at det var mange lymfeknuter/begge aksiller involvert, så oppfatta jeg deg som at du måtte ta aksilledisseksjon på begge sider pga affiserte lymfer. Ja, sukk.. jeg ble operert først, og trodde jo jeg skulle være ferdig kirurgisk da.. men akk, det var funnet kreftceller i de lymfeknutene som ble tatt ut på ene siden. derfor ville de fjerne de resterende lymfeknutene på den siden ;( Skummelt. så dermed blir det enda en runde og så den forferdelige ventetiden etterpå, før man liksom har alle svarene. Hvordan har du reagert på cellegiften..? Du skrev også at det nok var metastaser, altså spredning andre steder...? var det det? Håper i alle fall det beste for deg ❤️ Anonymkode: 9d9b4...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lympho.dance Skrevet 30. november 2024 #27 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Aha skjønner... Siden du skrev i første innlegget jeg siterte over her at det var mange lymfeknuter/begge aksiller involvert, så oppfatta jeg deg som at du måtte ta aksilledisseksjon på begge sider pga affiserte lymfer. Ja, sukk.. jeg ble operert først, og trodde jo jeg skulle være ferdig kirurgisk da.. men akk, det var funnet kreftceller i de lymfeknutene som ble tatt ut på ene siden. derfor ville de fjerne de resterende lymfeknutene på den siden ;( Skummelt. så dermed blir det enda en runde og så den forferdelige ventetiden etterpå, før man liksom har alle svarene. Hvordan har du reagert på cellegiften..? Du skrev også at det nok var metastaser, altså spredning andre steder...? var det det? Håper i alle fall det beste for deg ❤️ Anonymkode: 9d9b4...270 Ja, ultralyd viste flere lymfeknuter som var ,,irregulære", men kun en av dem ble testet, sikkert den største. Det var metastaser til lymfeknuter, ingen fjernmetastaser (foreløpig). Jeg hadde cellegift i ca 6 måneder, og det har gått bra. Litt problemer med magen i begynnelsen (løs mage), og vondt i bein og muskler i ca 2 dager etter ziextenzo sprøyte ellers var jeg oppegående... har gått tur nesten hver dag gjennom behandlingen, og det var jeg veldig glad for. Ikke tenk så mye, ta en dag om gangen, og sett innsatsen på max., på alt du kan. 💪🏻 Burde du ikke ha noe ytterligere behandling etter operasjon, om lymfeknutene var negative? Endret 30. november 2024 av lympho.dance 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #28 Del Skrevet 30. november 2024 lympho.dance skrev (10 timer siden): Ja, ultralyd viste flere lymfeknuter som var ,,irregulære", men kun en av dem ble testet, sikkert den største. Det var metastaser til lymfeknuter, ingen fjernmetastaser (foreløpig). Jeg hadde cellegift i ca 6 måneder, og det har gått bra. Litt problemer med magen i begynnelsen (løs mage), og vondt i bein og muskler i ca 2 dager etter ziextenzo sprøyte ellers var jeg oppegående... har gått tur nesten hver dag gjennom behandlingen, og det var jeg veldig glad for. Ikke tenk så mye, ta en dag om gangen, og sett innsatsen på max., på alt du kan. 💪🏻 Burde du ikke ha noe ytterligere behandling etter operasjon, om lymfeknutene var negative? Joda.. jeg skal ha cellegift 💔🥺 og stråling, OG hormonbehandling. Full pakke 😢cellegift er det som har vært usikkert, men siden de fant noe i lymfeknutene så ble det visst det og. Men må bli ferdig kirurgisk først da, fjerne flere knuter. Derfor aksilledisseksjon nå. Regner m du også hadde det om det var spredning til lymfene. Har det gått greit mtp risk for Lymfødem og sånt? veldig godt å høre at du har vært i grei form under behandlingen..!😌🩷 håper det fortsetter slik! For både deg og meg.. 🍀 Anonymkode: 9d9b4...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lympho.dance Skrevet 1. desember 2024 #29 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Joda.. jeg skal ha cellegift 💔🥺 og stråling, OG hormonbehandling. Full pakke 😢cellegift er det som har vært usikkert, men siden de fant noe i lymfeknutene så ble det visst det og. Men må bli ferdig kirurgisk først da, fjerne flere knuter. Derfor aksilledisseksjon nå. Regner m du også hadde det om det var spredning til lymfene. Har det gått greit mtp risk for Lymfødem og sånt? veldig godt å høre at du har vært i grei form under behandlingen..!😌🩷 håper det fortsetter slik! For både deg og meg.. 🍀 Anonymkode: 9d9b4...270 Det er bra at du får både cellegift og stråling etter operasjon, de skal drepe resten av kreftceller og minske sjansen for tilbakefall (med stråling) 💪🏻 Hos meg har lymfeknutene reagert godt på behandlingen, og de ville gått for sentinel (vaktpostlymfeknute)... det ble fjernet kun 3 lymfeknuter, de sier at det holder med 3, da det ikke var påvist noe kreftceller ved operasjonstidspunktet. Siden du skal ha aksilledisseksjon, de burde henvise deg til en fysio som er spes. for lymfødem, så får du flere øvelser som skal gjøres osv. Vet du hvilken cellegift/protokol skal du få? Jeg har også gått gjennom cellegift, operasjon og stråling, nå er det immunterapi for meg... Det er bare å spørre om alt du lurer på 💪🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå