2002_Kristian Skrevet 27. september 2023 #81 Skrevet 27. september 2023 Jeg går samfunnsfag lektor utdanning og er 21 år. Ved Stortingsvalget i 2025 står jeg mellom INP og FRP. 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 27. september 2023 #82 Skrevet 27. september 2023 Rogadame skrev (5 timer siden): Det jeg kommer på: - røyker/ el - sigg - kjører dieselbil.( hater elbiler) - liker å harryhandle. - frp- konen har " tacky" interiørstil. ( mahognygulv/ lysekrone og " pompøs" bling stil ala perfect home) -negativ til innvandring selvfølgelig og gjerne ufør/ gått livets harde skole sjøl. -" mannen i huset" som stemmer frp eier eget selskap og er imot formueskatt og fagforeninger . Er dette typisk en Frp velger?
Gjest paprikaskrue Skrevet 27. september 2023 #83 Skrevet 27. september 2023 Er anti-woke og forstår ikke begreper som rasisme og diskriminering
Rogadame Skrevet 28. september 2023 #84 Skrevet 28. september 2023 Anonyme-meg skrev (9 timer siden): Er dette typisk en Frp velger? De jeg kjenner som stemmer frp har noe av dette til felles ja .
Pilleville Skrevet 28. september 2023 #85 Skrevet 28. september 2023 Gjest UføreKaren62 skrev (På 20.5.2023 den 13.59): Naver, jobber som vikar, lav eller ingen utdanning. Spiser mye ultraprossesert mat, drikker sukkerfri brus og alkohol. Røyker kanskje. Aktiv i innvandringsdebatten, ønsker mindre innvandrere og mener "Norge er for normenn" samtidig som mennene tyr til Thailandske eller Filippinske koner etter flere år i ensomheten. Fordommer mot homofile som stifter familie eller de som er født i feil kropp. Mener barn skal oppdras av skole og barnehage. Mener barn ikke skal lære om andre kulturer eller ulike familiesammensetninger i skole og barnehage for det gjør de usikker. Hater folk med elbil og ønsker de vondt. He, he. Eg stemmer FRP. Høgskoleutdanning, kjøyrer hybrid, fast 100 prosent jobb. Ingenting imot skeive. oppdratt barna mine selv. 4 barn , ikkje brukt sfo. Tykte det var så dumt når Mohammed og min sønn sluttet å vere så mye sammen at eg ba han over fleire ganger for vi hadde så fin kontakt. 1
Isambard Skrevet 28. september 2023 #86 Skrevet 28. september 2023 Det motsatte av en hipster. Frp er regnet som ukult blant alle andre. Å være langt ute på venstresiden innebærer like mye kjeft og idiotforklaring, men det er mye mer hipt. Det hadde ikke vært like kult om John Lennon var høyreradiakal..... 1
Commander Skrevet 28. september 2023 #87 Skrevet 28. september 2023 Brunello skrev (På 18.5.2023 den 17.46): Det er ikke fordommer. Det er profilen på FrP velgere basert på seriøs forskning. FrP-velgere har lavest utdanningsnivå og tjener dårligst sammenlignet med alle andre partier. Du avviker ekstremt fra det som er vanlig hos FrP-velgere. Og dette er nok årsaken til at mange er innvandringsmotstandere og stemmer FRP Kjenner flere og dømmer dem ikke. Er du lastebilsjåfør , maler, tømrer, murer, truckfører så er de deres jobb og lønninger som er under press. Det er de som stadig blir utkonkurrert i lavtlønnsyrker og stadig flere får mindre lønn mer usikker jobb og tynes stadig hardere for mindre. For den etablerte (øvre?) middelklassen er høy arbeidsinnvandring en fordel på kort sikt. Skal man ha kjørt et flyttelass, malt huset, bygget på garasjen, asfaltert gårdsplassen, byttet tak, få tilkjørt varer?? https://www.nettavisen.no/nyheter/store-malte-huset-til-halv-pris/s/12-95-3422773667 Våpr egen statsminister bruker deres tjenester til polske priser nordmenn ikke kan leve av. Det er etablert en masse firmaer som gjør dette og bruker innleid arbeidskraft, venner og famille, østeuropeere som jobber døgnet rundt i 3 mnd og bor på brakke før de reiser hjem. Dette skal en nordmann konkurrere mot og samtidig forsøke å tjene nok til å forsørge familien. En nordmann som driver med transportfirma (Selveier) må stå på Alnabru og by på fraktoppdrag mot litauiske firma som kjører kabotasje med utrangerte gamle biler og filippinske sjåfører som lever i bilen. Akademikere i offentlig sektor rammes ikke, men de kritisere lett dem som rammes. 4 1 1
Spitzy Skrevet 28. september 2023 #88 Skrevet 28. september 2023 Mr X skrev (21 timer siden): Hvordan kom f eks balterne og polakkene til Norge? Med fly, bil eller buss? 1
senior Skrevet 28. september 2023 #89 Skrevet 28. september 2023 Her var det stigmatisering så det holder . . Jeg kjenner en del som stemmer Frp, og de er stort sett ganske forskjellige. Det eneste jeg kan nevne som kjennertegner dem er at de stemmer Frp . .
Kokeplate Skrevet 28. september 2023 #90 Skrevet 28. september 2023 Spitzy skrev (På 27.9.2023 den 11.57): Bakgrunnen for at jeg stiller spørsmålet er mangel på arbeidskraft i Norge . Trodde det var åpenbart. Hvem skal pleie deg når du blir gammel om vi ikke tar inn arbeidsinnvandrere i årene fremover? Dette forklarer ikke bakgrunnen for at du stiller meg spørsmålet.
Drizzt Skrevet 28. september 2023 #91 Skrevet 28. september 2023 Gjest Belinda B skrev (På 17.5.2023 den 22.50): Hva kjennetegner FRP-velgere basert på deres erfaringer/synspunkter? Jeg kjenner noen. 4 kvinner og 2 menn. Alle har høyere utdanning og lønn i millionklassen, men likevel jordnære og helt normale. Småbarn- og tenåringsforeldre. Noen av dem er innvandrere, andre er norske. Alle er gode mennesker, omsorgsfulle, engasjerte. Det er gode samtaler og diskusjoner med dem fordi de er kunnskapsrike. De er ikke enige i alt Frp står for og vil, men trekker frem innvandringspolitikk, eldreomsorg, skole og skatter og avgifter som viktigste saker. Andre jeg kjenner som ikke stemmer Frp blir noen ganger overrasket akkurat disse menneskene stemmer Frp, men det er fordi deres egne fordommer mot Frp velgere krasjer med realiteten. Jeg er selv veldig enig med Frp i innvandringspolitikken og en god del annet, men også uenig med dem i en god del, så har ikke stemt på dem før. Med tanke på det som skjer i Sverige nå for tiden, tenker jeg at Frp kan bli enda mer aktuelle for mange å stemme på. 1
Drizzt Skrevet 28. september 2023 #92 Skrevet 28. september 2023 (endret) Rogadame skrev (På 27.9.2023 den 16.59): Det jeg kommer på: - røyker/ el - sigg - kjører dieselbil. - liker å harryhandle. - frp- konen har " tacky" interiørstil. ( mahognygulv/ lysekrone og " pompøs" bling stil ala perfect home) . Der har du SV-velgeren, ja! Endret 28. september 2023 av Drizzt 1
Callisto83 Skrevet 28. september 2023 #93 Skrevet 28. september 2023 Rogadame skrev (På 27.9.2023 den 16.59): Det jeg kommer på: - røyker/ el - sigg - kjører dieselbil.( hater elbiler) - liker å harryhandle. - frp- konen har " tacky" interiørstil. ( mahognygulv/ lysekrone og " pompøs" bling stil ala perfect home) -negativ til innvandring selvfølgelig og gjerne ufør/ gått livets harde skole sjøl. -" mannen i huset" som stemmer frp eier eget selskap og er imot formueskatt og fagforeninger . Heller alt dette, enn tilstandene i nabolandet Sverige. 1 1 2
Spitzy Skrevet 28. september 2023 #95 Skrevet 28. september 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Dette forklarer ikke bakgrunnen for at du stiller meg spørsmålet. Nei… da skjønner jeg ikke hva du skal fram til.
Linnea27 Skrevet 28. september 2023 #96 Skrevet 28. september 2023 Det er vel ingenting å krangle om når man har fasiten? https://www.samfunnsforskning.no/aktuelt/valg-2021/hvem-stemmer-pa-frp.html 1
Drizzt Skrevet 28. september 2023 #97 Skrevet 28. september 2023 Spitzy skrev (På 19.5.2023 den 11.46): Sverigetilstander 😅 er så morsomt når Sylvi listaug, som sannsynligvis aldri har vært i groruddalen uttaler seg om tilstandene i groruddalen. Som hvit kvinne tør jeg visst ikke gå ut etter klokken 21, fordi jeg er redd for og bli ranet, knivstukket osv. bodd her i 48 år, og aldri opplevd noe rør her og er ute etter klokken 21 minst 5 dager i uken. Det er bare jug og skremsel. Folk på bygda biter på. Det er nettopp slik tankegang som er basert på ren uvitenhet som gjør Frp mer og mer populære. Det er bare å lukke øynene for hva som skjer i områdene i Oslo øst med flest innvandrere. Dårligste skoler, høyest kriminalitet, størst selvsegregering, parallelle samfunn, kulturelle konflikter, o.l. Da løser problemet seg av seg selv bare vi ikke snakker om det, ikke sant? Hva med å lese litt seriøs forskning og SSB data om ''white flight'' fra bl.a. Groruddalen? Om hvorfor tusenvis av nordmenn flytter ut derfra og bosetter seg i ''hvitere'' områder med mindre innvandring? Det må være fordi det er så trygt og fint å være norsk i Groruddalen kanskje. Foreldre tar ut barna fra skoler med overvekt av innvandrere og søker dem på skoler med mer blandet sammensetning. Men det er nok Frp sin feil og Listhaug sin feil, det også. De som advarte mot dette gang på gang og ble kalt for rasister blir nå beskyldt for å være skyldige i at det skjer. 1 1 3
Kipling Skrevet 28. september 2023 #98 Skrevet 28. september 2023 Av de jeg kjenner så er det høy iq, vanligvis (men ikke alltid) høy utdannelse, maskuline og tradisjonelle verdier. Interesse for økonomi. 2
LiseTV Skrevet 28. september 2023 #99 Skrevet 28. september 2023 Veldig naiv uten kunnskaper om livet i landet. 1
Kokeplate Skrevet 28. september 2023 #100 Skrevet 28. september 2023 Spitzy skrev (3 timer siden): Nei… da skjønner jeg ikke hva du skal fram til. Ikke engang på 4 - fire - måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå