Brunello Skrevet 17. mai 2023 #21 Del Skrevet 17. mai 2023 T-AA skrev (41 minutter siden): Ja, vi drikker mindre enn franskmenn, men du skal tilbringe mye tid i Frankrike før du ser en person som har råd til å gå på fotballkamp som fremstår tydelig beruset. Tull. Jeg har vært mye i Syd-Europa, og folk blir fulle der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 17. mai 2023 #22 Del Skrevet 17. mai 2023 2 hours ago, Brunello said: Tull. Jeg har vært mye i Syd-Europa, og folk blir fulle der også. Det er notert. Mulig vi omgås forskjellig type folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 17. mai 2023 #23 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 9.27): Hvis det blir øl salg på fotballkamper andre steder enn vip, så er det slutt på sesongkort for meg. Alkohol og barn hører ikke sammen. For det går jo flere familier på kamper, fedre har ofte med seg barn på kamp. Det må ihertfall være kontroll så ingen slipper beruset inn på stadion. I dag må jeg dessverre på kamp, det blir min siste bortekamp heldigvis. Anonymkode: 18427...6d7 Helt enig i et nei til ølsalg. Uavhengig av om det er barn der. Fotball går til hodet på folk og setter sinn i kok. Ølservering gjør definitivt saken verre enn den trenger å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 17. mai 2023 #24 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 9.27): Hvis det blir øl salg på fotballkamper andre steder enn vip, så er det slutt på sesongkort for meg. Alkohol og barn hører ikke sammen. For det går jo flere familier på kamper, fedre har ofte med seg barn på kamp. Det må ihertfall være kontroll så ingen slipper beruset inn på stadion. I dag må jeg dessverre på kamp, det blir min siste bortekamp heldigvis. Anonymkode: 18427...6d7 Har vært på en rekke større idrettsarrangement i Tyskland, Østerike og Sveits. Med ditto alkoholservering, men ingen problemer med fyll eller bråk. Så ser ikke problemet. La folk få kose seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 17. mai 2023 #25 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 17.29): Mulig det ikke er totalforbud i alle idrettsarrangementer. Men flere land hvor det er forbud mot alkohol på fotballkamper selv om alkohol er lovlig vare i landet. Blant annet i England er det forbud på fotballkamper. Anonymkode: f2296...466 Muligens forbudt ute på selve tribunen. Men har vært på kamp i England og inne i tribunen manglet det ikke akkurat på tilbud om å kjøpe øl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #26 Del Skrevet 18. mai 2023 Hadde vært fint å kunne ta en øl på fotball-kamp, men synes det er greit å slippe de som ikke klarer å begrense seg. Det selges øl før kamp på vår stadion, og det er jo en del som bøtter nedpå. Heldigvis kan de ikke opprettholde rusen gjennom kampen. Anonymkode: 45051...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #27 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 9.27): Hvis det blir øl salg på fotballkamper andre steder enn vip, så er det slutt på sesongkort for meg. Alkohol og barn hører ikke sammen. For det går jo flere familier på kamper, fedre har ofte med seg barn på kamp. Det må ihertfall være kontroll så ingen slipper beruset inn på stadion. I dag må jeg dessverre på kamp, det blir min siste bortekamp heldigvis. Anonymkode: 18427...6d7 Det er jo barn med mødre og fedre på vippen også? I noen klubber kan du kjøpe deg vip billett, den koster bare 4 ganger mer enn vanlig billett og er inkludert 2 øl. I praksis har vi i dag bare et klasseskille. Foreldre som ikke klarer og begrense inntaket sitt Er et problem, men sånn sett er problemet større i hjemmet foran TV-en enn på en arena med vakter. så bra tirsdag ble din Anonymkode: a2f46...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #28 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 14.58): Ikke så mye fotball der jeg bor, men icehockey er veldig populært og jeg går på kamp innimellom selv om jeg ikke er spesielt interessert, rett og slett fordi det er show. Å gå på hockeykamp er ofte en helaften, hvor man gjerne tar et måltid på en av hockeyarenaens restauranter før kampstart, og koser seg med snacks og god drikke, med eller uten alkohol, under selve kampen. Ikke bare selges det øl, men også vin og enkle cocktails. Det er alltid fullsatt arena, med alt fra ungdommer til pensjonister og barnefamilier. Har per dags dato aldri sett bråk eller overstadig beruselse på kamp. Alkoholsalg bør reguleres strengt, men lovverket i Norge grenser til det latterlige. Jeg kan komme på et eneste annet land i verden hvor alkohol er lovlig vare, men det er totalforbud mot alkoholsalg under alle idrettsarrangementer. Anonymkode: e548d...a0a Hvor bor du hen? Lillehammer? Anonymkode: a2f46...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #29 Del Skrevet 18. mai 2023 Toppfotball er ikke primært et barnearragement. Men klubbene ønsker å involere barn og barnefamilier slik at de sikrer rekruttering til supportergrupper når barna blir store. Barna er altså et en investering, ikke et mål i seg selv. Det er når de er voksne fans at klubben tjener penger på dem. Klubbene må derfor sørge for at de leverer et produkt voksne vil ha, samtidig som de lager et miljø tilpasset barn. Dette er en vanskelig balansegang. Men de fleste avsetter tribuneseksjoner til barn og barnefamilier. De er derfor avskjermet fra resten av publikum og det bør være nok. Det vil etter min mening gå for langt å skjerme barn mot å se at voksne drikker alkohol på den andre tribunen. Såpass skjerming trenger de ikke. I Norge har stadionene ofte større plass enn det er tilskuere. Man kan derfor uten problemer avsette to og tre tribunesider til barn og familier. Men i utlandet er supportergruppene så store at de fyller alle plasser. Da prioriterer klubbene dem, så finner de andre måter å involvere barn og investere i neste generasjon betalende supportere. Anonymkode: 8b4b0...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #30 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 16.59): Mener det var forbudt under VM i Qatar også, så vi er i godt selskap! Anonymkode: 0c256...89e 🤣🤣 Anonymkode: a2f46...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #31 Del Skrevet 18. mai 2023 Dessverre trumfer alkohol servering det meste da det er en enorm ekstrainntekt for arrangørene. Der har allerede gjort at det er nesten umulig for barn og ungdom får se favoritt bandet sitt på konserter og nå tar det over idretten også. Å drikke er nå dessverre viktigere enn opplevelsen som de har kommet for. Er vel bare snakk om tid før det blir aldersgrense på fotballkamper også. Anonymkode: 5cbba...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #32 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 16.59): Mener det var forbudt under VM i Qatar også, så vi er i godt selskap! Anonymkode: 0c256...89e Godt selskap, faktisk… sammen med et land ingen burde ønske å sammenligne seg med. Kjempegodt! Anonymkode: ab624...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #33 Del Skrevet 18. mai 2023 Er målet at hele landet fra hver strand til fjelltopp skal være tilpasset barnefamilier og deres ømfintlighet? Nordmenn er sære både når det kommer til alkoholen og at alt mulig må være tilpasset barna. Anonymkode: a12a9...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #34 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Godt selskap, faktisk… sammen med et land ingen burde ønske å sammenligne seg med. Kjempegodt! Anonymkode: ab624...08b Var jeg som skrev innlegget over det du siterte også. Jeg er helt for servering på stadion, men ironi er naturligvis en vanskelig kunst. Jeg lar meg provosere av de som får dette til å handle om barn, eventuelt at "idrett og alkohol hører ikke sammen." Det gjør nemlig det i de fleste andre land (og jeg tror det finnes barn i utlandet også). Om vi ønsker publikumsvekst og penger inn i klubbene tror jeg dette er veien å gå. Om det viser seg å bli helt katastrofe kan man alltids trekke tilbake tillatelsen, men jeg orker ikke at enda en arena utelukkende skal handle om barn. Om jeg står på kortsiden og tar meg en øl kan du sikkert se det med kikkert fra familietribunen, at det ikke skal være greit er omtrent like dumt som om at jeg ikke skal kunne ta meg en øl på balkongen hjemme fordi nabobarna kan se det. Anonymkode: 0c256...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #35 Del Skrevet 20. mai 2023 On 5/16/2023 at 9:27 AM, AnonymBruker said: Hvis det blir øl salg på fotballkamper andre steder enn vip, så er det slutt på sesongkort for meg. Alkohol og barn hører ikke sammen. For det går jo flere familier på kamper, fedre har ofte med seg barn på kamp. Det må ihertfall være kontroll så ingen slipper beruset inn på stadion. I dag må jeg dessverre på kamp, det blir min siste bortekamp heldigvis. Anonymkode: 18427...6d7 Er vel ikke noe bedre at de slipper inn berusete personer på kamp selv om det ikke er alkoholservering der? Anonymkode: 9b9cf...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #36 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 9.27): Hvis det blir øl salg på fotballkamper andre steder enn vip, så er det slutt på sesongkort for meg. Alkohol og barn hører ikke sammen. For det går jo flere familier på kamper, fedre har ofte med seg barn på kamp. Det må ihertfall være kontroll så ingen slipper beruset inn på stadion. I dag må jeg dessverre på kamp, det blir min siste bortekamp heldigvis. Anonymkode: 18427...6d7 Rart at dette går greit i andre skandinaviske land? Anonymkode: 86eb2...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå