Gå til innhold

En venninne har adoptert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant ut at en venninne jeg trodde jeg kjente nettopp har adoptert et barn fra et u land. Vil ikke si for mye detaljer, men har mistenkt at mannen ikke ønsket barn og de giftet seg nylig. Nå truer hun med at hvis han forlater henne så vil hun kreve barnebidrag? 

Anonymkode: 5fe28...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de har adoptert sammen så gjelder vanlige regler for bidrag og alt annet. 

Anonymkode: 60b7a...29b

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så? Er det din business? Helt normalt å betale barnebidrag om forholdene tar slutt.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke en "trussel", de har adoptert sammen på lik linje som de som velger å få barn sammen; da må man evt betale bidrag hvis det blir en slik fordeling etter evt brudd. Ikke skap deg.

Anonymkode: 02bf3...f37

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er det ditt problem?

Anonymkode: 7995d...caa

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Det er helt normalt å måtte betale barnebidrag om man går fra hverandre. Lager du alltid drama på andres vegne?

Anonymkode: 82c46...fcc

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stikker du nesa di i dette? 

Anonymkode: ca3b7...436

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må han jo uansett når de har fått barn, adoptert eller ikke. Jeg vil si det er mannen som har gjort noe skikkelig uklokt om han gikk med på å adoptere uten å ville ha barnet. Ikke er det noe som skjer kjapt, uten tid til å tenke igjennom det eller ombestemme seg heller. 

Anonymkode: e8e82...f02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt bare tull og tøys

Anonymkode: 5642c...a30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant ut at en venninne jeg trodde jeg kjente nettopp har adoptert et barn fra et u land. Vil ikke si for mye detaljer, men har mistenkt at mannen ikke ønsket barn og de giftet seg nylig. Nå truer hun med at hvis han forlater henne så vil hun kreve barnebidrag? 

Anonymkode: 5fe28...efd

Dette kan ikke vi svare på, men om hun skulle gjøre det, er det vel helt normalt?
Hvorfor bryr du deg, egentlig?

Anonymkode: 075f6...ff5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette behøver ikke du bry deg med. De har adoptert sammen og det vil selvsagt være begge foreldrene som må sørge for at barnet får det som trengs i årene som kommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke helt på at det er så lett å adoptere at man til og med greier det mot sin vilje.

Anonymkode: 9ac36...6ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette var uforståelig. Har hun adoptert uten hans viten eller har han vært med uvillig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønner vel at om hun kan kreve bidrag fra han, så har han adoptert sammen med henne? 

Uansett, det er ei venninne av deg, så det har jo ingen betydning for deg og ditt liv om hva venninna di og mannen hennes blir enig om.

Anonymkode: 63d37...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...