Gå til innhold

Barn nr 2, PCOS og Letrozol-bivirkninger

OnskerBarn2

Anbefalte innlegg

Hei alle dere..
Et lite hjertesukk og noen spørsmål om erfaringer fra meg. Vi prøver nå på barn 2 (straks pp7). Barn 1 kom til etter pp4 (/hvor pp2 var en MA). Hen er snart 3år og frustrasjonen for at det fortsatt ikke blitt noen ny graviditet begynner å bli stor og sår :(

Hadde en privat GU, fikk påvist PCOS. Jeg er 38år, så vet det spiller inn. Men har jevn mens hver mnd (28-31 dagerssyklus) og trolig også eggløsning. Men prøver allikevel første runde med Letrozol nå (tok piller fra dag 3-7 på mens, enkeldose). Fikk litt blødninger på dag 5 (og dagene etter), litt lyserosa på papiret og litt slimklumper med blod i do flere runder. Har litt mensaktig-følelse i magen også. Noen som opplevd lignende? Leser at vaginalblødning er vanlig bivirkning..

Vi har bestilt videre sjekking hos privat klinikk i juni. Men skulle så ønske at dette bare ordnet seg uten noe mer. Føles så rart å skulle gå til IVF også! Noen som har noen gode ord rundt prøve at å på nr 2 tar tid selv om nr 1 gikk bra..? Eller bare andre trøstende ord..? Dette føles så altoppslukende i hodet om dagen :(

Endret av OnskerBarn2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Tok du letzerol på dag 5 av mens?

Tok fra dag 3-7 som gynekolog anbefalte :) Ble litt klønete skrevet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du forsatt blør litt .mens stopper ikke opp når du tar letzerol. Eggløsning kan komme dag 10-25 etter siste pille 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk barn nr1 på 1pp, prøvde et år på nr 2😬 Nr2 kom i pp4 med Letrozol, og jeg kan definitivt kjenne meg igjen i at det både er frustrerende og sårt! Men det gikk, og jeg krysser fingrene for deg🤞🏼 Håper dere lykkes🤞🏼❤️

Anonymkode: 38a5a...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi fikk barn nr1 på 1pp, prøvde et år på nr 2😬 Nr2 kom i pp4 med Letrozol, og jeg kan definitivt kjenne meg igjen i at det både er frustrerende og sårt! Men det gikk, og jeg krysser fingrene for deg🤞🏼 Håper dere lykkes🤞🏼❤️

Anonymkode: 38a5a...c18

Åh så bra å høre!! Kjenner bare på så mange ufattelig dumme og unødvendige tanker som jo ikke hjelper noe, typ «burde begynt tidligere», «alle andre har 2, hvorfor får ikke vi det til», «det kommer aldri til å gå» osv.. Så slitsomt og frustrerende 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 1 brukte jeg 8 runder med letzerol før vi gikk til iui.

Med nr 2 9 mnd med letzerol før hun satt.

Hva med å prøve iui først? Mye billigere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (13 minutter siden):

Nr 1 brukte jeg 8 runder med letzerol før vi gikk til iui.

Med nr 2 9 mnd med letzerol før hun satt.

Hva med å prøve iui først? Mye billigere 

Veldig fint å høre at Letzerol funket på deg ☺️🤞🏼 Håper og tror at litt blødning og murring bare betyr at det er riktige hormoner som gjør susen.

Kan godt være vi prøver IUI før IVF. Har som jeg skrev allerede bestilt en time på privat klinikk i juni tilfelle det ikke skulle gå nå for utredning og høre om mulighetene for evnt hjelp.. Men hadde jo vært aller best uten! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom nr. 1 som en overraskelse mens vi brukte prevensjon. Det var derfor veldig frustrerende da vi ønsket nr.2 og den lot vente på seg. Måned etter måned med prøving... Viste seg at jeg hadde PCOS.
Lang historie kort: jeg har nå 4 barn tross diagnosen, siste kom da jeg var 37 år. Det som var mirakelkuren og løsningen for meg var først metformin, og etter hvert letrozol. Ville ikke hatt barna mine uten disse medisinene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...