Gå til innhold

Ville gjøre noe fint for venninnes begravelse, men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Venninnen min skal ha begravelse snart og i forbindelse med begravelsen spurte jeg sønnen ( som har hovedansvar for begravelsen ) og søsteren om jeg kunne få en sanger til å synge en sang i begravelsen, det sa de ja til og syntes var veldig koselig. Dette var selvfølgelig noe jeg skulle betale selv ( 2500 kr. Pris vet ikke de. ). 
Ikveld fikk jeg en telefon av søsteren til venninnen min om at nå hadde moren blitt forbanna, hun syntes det var frekt av meg som venninne og blande seg sånn, hun hadde også sagt at «meg hadde hun hørt mye om» og at venninnen min hadde sagt litt av hvert om meg. Det sistnevnte vet jeg med sikkerhet ikke stemmer, venninnen min snakket ikke stygt om noen og vi hadde et godt vennskap, det kan søsteren også bekrefte med hva venninnen pleide å si om meg. Søsteren var sjokkert over moren og jeg skjønner jo at dette er en del av sorgen, men nå føler jeg meg så ille at jeg ikke en gang vet om jeg burde dra i begravelsen. Vet ikke om jeg tør å bestille blomster med hilsen fra meg en gang. Men samtidig blir det for ille å droppe begravelsen pga dette overfor venninnen min. Jeg ville gjøre noe fint for venninnen min, men så ble dette snudd helt om og jeg føler heller at jeg har gjort noe galt. 

Anonymkode: 61872...ac3

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det føles kjipt! Ulekker oppførsel av mor her.

Gå i begravelsen, kjøp blomst og behold sangeren hvis det er noe du føler deg trygg på at du ønsker, eller hvis venninnen                                                           din ville satt pris på det (eller andre nærstående til henne).

Anonymkode: 05dbb...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skjønner at det føles kjipt! Ulekker oppførsel av mor her.

Gå i begravelsen, kjøp blomst og behold sangeren hvis det er noe du føler deg trygg på at du ønsker, eller hvis venninnen                                                           din ville satt pris på det (eller andre nærstående til henne).

Anonymkode: 05dbb...82d

Takk for svar. :hjerte: 

Dessverre måtte jeg avlyse sangeren, før begravelsen så avtales alt av begravelsens program over sanger og taler som skrives ned i bevegravelse brosjyren som deles ut når man går inn i kirken, så jeg kan ikke ta med meg sangeren og få han til å synge. Da hadde det nok  blitt bråk med moren også, hvis jeg nå skulle kommet med sangeren uansett. 
Har sett på blomster nå og er det slik at ting som skrives på kort ikke leses høyt av presten? At det kun leses høyt fra sløyfene? 


Ts

Anonymkode: 61872...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar selvfølgelig i begravelsen, men står over å bestille en sanger. 

Anonymkode: be814...4d4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff for en kjip mor venninnen din hadde selvfølgelig kan du sende en båre bukett/hjerte eller noe i den duren du skal ikke bry deg om moren i en sånn stund du  skal  tenke på hva venninnen din hadde syntes det er avdødes ønske som teller i en begravelse ikke hva familien synes likte venninnen din  deg skal du delta i i begravelsen skulle mor skjelle deg ut vil de andre titte rart på henne og tenke sitt  om henne kondolerer forresten ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med venninnen din❤️

Du har kanskje ikke vært i så mange begravelser før, for da hadde du visst dette med sanger. Når det er sagt, så synes jeg moren oppførte seg ugreit mot deg. Å bli så fornærmet at hun følte for å dikte opp ting for å såre, det er ikke greit, selv om man er i sorg. Synes forøvrig det var veldig spesielt av søsteren å videreformidle dette også, så lenge hun vet at det er løgn. Hvorfor gjorde hun det? Det er jo bare egnet til å få deg til å føle deg usikker! Merkelig familie!

Jeg hadde bare bestilt en ordinær blomst med en standardfrase på kort/sløyfe (de leser begge deler). Venninnen din er ikke der og hører det uansett ikke. Og så ville jeg heller brukt 2500 på en organisasjon som betydde noe for venninnen din.

Anonymkode: 926d7...623

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg synes du gikk frem på en fin måte og ikke har gjort noe galt. Du snakket med sønnen og søsteren på forhånd og de sa det var greit. Etterpå viste det seg at det ikke var greit for moren likevel (kanskje søsknene burde snakket med moren før de sa ja), men det kunne jo ikke du vite.

Det jeg synes var ugreit gjort her var at søsteren ringte deg og fortalte alt dette om moren som var blitt forbanna. Hun burde ikke sagt dette på den måten og hun burde spart deg for detaljene og drittpraten.

Jeg synes du skal gå i begravelsen og kjøpe blomster og bare late som du ikke vet om dette med moren. Vet at det er vanskelig, men prøv. Begravelsen er til for at alle som kjente personen skal få si farvel. Venninnen din ville nok ønsket at du var der også.

Kondolerer. ❤️

Anonymkode: ae05d...71c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 10.35):

Hei.

Jeg synes du gikk frem på en fin måte og ikke har gjort noe galt. Du snakket med sønnen og søsteren på forhånd og de sa det var greit. Etterpå viste det seg at det ikke var greit for moren likevel (kanskje søsknene burde snakket med moren før de sa ja), men det kunne jo ikke du vite.

Det jeg synes var ugreit gjort her var at søsteren ringte deg og fortalte alt dette om moren som var blitt forbanna. Hun burde ikke sagt dette på den måten og hun burde spart deg for detaljene og drittpraten.

Jeg synes du skal gå i begravelsen og kjøpe blomster og bare late som du ikke vet om dette med moren. Vet at det er vanskelig, men prøv. Begravelsen er til for at alle som kjente personen skal få si farvel. Venninnen din ville nok ønsket at du var der også.

Kondolerer. ❤️

Anonymkode: ae05d...71c

Enig. Fatter ikke hva det er med de som absolutt må bringe videre alt de hører, særlig når det er ting som er veldig sårende. 

Anonymkode: 16c02...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Ts. I min familie ble min mor akkurat på samme måte da min bror døde. Hun ble helt rasende dersom noen av oss prøvde å foreslå nye annet for begravelsen enn det hun ville. Hun ble rett og slett helt urimelig, stygg og ustabil. 

Jeg vet ikke hvorfor sorgen gjorde det med henne, men det høres ut som at din venninnes mor har en lignende sorgreaksjon. Ikke ta det personlig, det handler nok om at denne moren trenger å sørge på sin egen måte og ikke klarer å romme andres sorg og andres behov akkurat nå.

Anonymkode: 66589...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...