Gå til innhold

Blødning før menstrasjon hver måned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er prøver og er i 5PP. Etter å ha begynt med prøvingen og fulgt nøye med på syklusen min har jeg blitt veldig opptatt av at jeg blør/spotter 5-6 dager før menstrasjonen hver måned. 

Har lest om flere her inne som har progesteronmangel i lutealfasen og har problemer med å bli gravid eller utvikle en graviditet pga dette. Dette har skapt store bekymringer for meg. 

Jeg var hos en privat gynekolog i mars hvor jeg forklarte dette problemet. Tok celleprøve og innvendig ultralyd. Han merket at jeg ikke klarte å legge dette med progesteron bak meg, selv om han var fast bestemt på at disse blødningene var helt normale og at progesteronmangel var svært unormalt. Jeg tok da en blodprøve på dag 6 i syklusen, som var normale i følge gynekologen. I ettertid leser jeg at dette er helt feil tidspunkt å ta testen på.

Jeg klarte ikke å legge fra meg dette og tok med mannen på fertilitetsutredning hos medicus for en ukes tid tilbake, for å kunne slå meg mer til ro med at alle ting er normalt hos oss begge. Alt så normalt ut og gynekologen der var også veldig bestemt på at dette med progesteronmangel ikke var noe å teste og at progesteronstøtte kun gies når det er snakk om IVF. Han mente også at jeg bare måtte slappe av og at disse mellomblødningene var normale. 

Spørsmålet mitt er: er det flere som opplever disse blødningene før menstrasjon og har blitt gravide? Føler at alle jeg leser om her inne har fått peogesteronstøtte og slitt med å bli gravide når de har hatt disse blødningene…. 

Anonymkode: 248af...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hatt det, men jeg bruker vitex og har etter jeg begynte på den fått en veldig stabil syklus der alt er som det skal. De mener at vitex kan regulere kjønnshormonene. Tenker at det kan vel ikke skade å prøve?

Anonymkode: 49697...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...