Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Piper
Skulle lage sirupskake en gang, til jul. I oppskriften sto det  1 1/4 dl sirup, noe jeg fikk til å bli 1.4 liter...mattekunnskapen er ikke helt på topp her. Sto der og tømte oppi sirupsboks etter sirupsbok og tenkte at det var jo veldig så mye sirup da..

Kaken ble knallhard og så søt at tennene krakkelerte ved direkte kontakt med kaken :)

:hoho:

Denne skal jeg bruke til elevene, når de lurer på hvorfor de behøver å lære matematikk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg har nok gjort en del tabber på kjøkkenet, men det er to episoder som sitter godt i.

Som 12 åring skulle jeg steke pannekaker til middag, jeg satte stekepannen på platen og skrudde på varmen. Jeg aner egentlig ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men jeg skulle kjenne etter når pannen var varm nok, så jeg stakk tungen bort i kanten på stekepannen :roll:

Jeg trenger vel egentlig ikke å fortelle at jeg lespet kraftig i flere dager etterpå :ler:

Den andre tabben min skjedde for ikke så mange år siden, jeg hadde laget brøddeig, og satte kjøkkenmaskinen på full styrke. Kjøkkenbenken var nyvasket og glatt. Jeg snudde ryggen til og vasket opp, det gikk ikke mange minuttene før hele kjøkkenmaskinen "hoppet" ned av benken og rett i gulvet...

Utrolig nok ble ikke noe annet enn deigen ødelagt! :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kald høstkveld hadde jeg invitert en gjeng gode venner på grønnsakssuppe.

Min venninde og jeg skulle stå for kutting og koking tidligere på dagen.

Av en eller merkelig grunn fant vi begge ut at kjøttsuppe trengte å koke lenge for og bli mør og god, så derfor lot vi suppa stå og koke godt over 1 time mens vi satt og snakket og hygget oss.

Når gjestene kom og vi skulle sette oss til bords så vi kjapt at alt var kokt til tykk grøt. Og var utrolig usmakelig å se på.

Jeg har ingen kokkegener i kroppen og blir mobbet den dag i dag med resultatet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæresten min har lltid hevdet at jeg alt jeg lager smaker fortreffelig, men for noen uker siden fant jeg en oppskrift på havregrynsvafler med potetmel på Internett. Sunn som jeg hadde lyst til å være den dagen, satt jeg i gang. De satt fast i vaffeljernet og for å få dem ut ble jeg nødt til å steke dem godt og lenge for å få dem ut. De ble ganske mørkebrune (kjæresten min hevder svarte :ler::ler::ler: ) jeg liker ikke å kaste mat, så jeg la de fineste på en tallerken til kjæresten min før jeg gikk på jobb, og spiste de verste selv med masse syltetøy.

Nå mobber han meg med kullvaflene mine... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som var typen min og broren skulle være hjemme 3 uker alene og mor hadde fylt opp frysen med masse "halverdig mat" blant annet koteletter som var stekt, men som måtte varmes i ovnen.

Gutta var på jobb og jeg skulle lage digg mat til de kom hjem. Varmet ,som "mor" hadde skrevet på lappen, kotelettene i ovnen.

Middagen var god den :-) På kvelden var det på ny ned i frysen og finne deilige oste-horn som mor hadde bakt. 10 min. etter at disse var kommet i ovnen kjente vi en merkelig lukt i stuen.

Komfyren sto i full fyr!!! Jeg hadde lagt kotelettene på en rist og kotelett fettet hadde rent ned i bunnen av ovnen.... :forvirret:

20 dager alene hjemme uten komfyr = uten Granis = ikke to fornøyde gutter- forholdet mellom oss ble også kjapt avsluttet ...... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

:ler: Mange morsomme historier her.

Jeg skulle lage "verdens beste pizza" etter oppskrift fra Andreas Viestad,og presterte å bruke sardiner i stedet for ansjosfileter...ble en god del fisk i den pizzaen,ja,og jeg kan huske at jeg tenkte for meg selv mens jeg satt og moste sardiner (de skulle være i tomatsausen...): "TO av disse digre sildegreiene?Jaja,når han sier det,så..." Trenger jeg å nevne at pizzaen smakte helt forjævlig? :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

enkelt og greit.

ta en stavmikser, sett på visp, knekk 4 egg i en høy smal beholder og sett mikseren på maks styrke, så får man et eggeinnsauset kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansiktsuttrykket på en mann som får en liter siskald drikke i fanget, i det samme øyeblikket som han innser at han har gjort noe langt over gjennomsnittet dumt, er rett og slett ubetalelig.

:hoho: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år jeg var i utlendighet der jeg ikke var helt stødig i språket skulle jeg imponere familien jeg bodde hos med å lage tradisjonell norsk mat. Jeg bestemte meg for å lage får-i-kål siden dette skulle være tilnærmet idiotsikkert. Moren i huset prøvde å hjelpe meg ved å fortelle meg hva lammekjøtt het, desverre var ikke hun helt stødig i språket hun heller. Jeg endte opp med å kjøpe storfekjøtt, jeg lurer på om det ikke var filet også. Ung og dum som jeg var statte jeg i gang med å lage får-i-kål for første gang i mitt liv. Resultatet ble ikke helt som jeg hadde forventet, ku-i-kål er ikke spesielt godt. Det skal sies at alle fikk seg en god latter, og det var siste gang jeg lagde middag i det huset.

Endret av hilli
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten alle mennekser i alle land vil forstå hva slags kjøtt man vil ha om man sier "BÆÆÆÆ" høyt og tydelig. Men så er det å få seg til å gjøre det i butikk full av folk da :)

Endret av skrue
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første året på hybel.......skulle lage meg lutefisk, styra og stelte, gleda meg fælt da jeg satte meg ned......store kuleøyne da jeg skjønte jeg hadde brukt sukker istedet for salt......ble pizza den dagen gitt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skullelage kjøttkaker i et fremmed land, og endte opp med å kjøpe salamifasre istedenfor kjøttdeig. Og sukkerkuløren til den brune sausen viste seg å være karamellsaus.

Smakte fint lite godt!!! (M;en familien spiste og nikket fint over den nyyyydelige norske maten)

Ellers er det jo klassisk mht å sile av saus, å tømme den i vasken, uten beholder til å ha under.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde fått Jamie Olivers kokebok til hus, og skulle prøve å bake honning- og bananrundstykker. Tenkte vi skulle bruke opp et spann(!) med honning vi hadde fått i gave...

Denne var hysterisk!! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stekte popcorn på stekepanna en gang. Det gikk dårlig :ler:

Jeg får noen rimelig festlige bilder i hodet av den der.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kommer ikke på noe annet en tørre kalkuner og risgrøt som la seg i bunnen av kjelen. Men mannen min har et par fine:

Vi fikk blender i bryllupspresang, og et par uker etterpå skulle vi innvin den med å lage milkshake. Joda muggen fra blenderen ble satt på bordet, full av iskald sjokolademilkshake, men før han serverte skulle mannen min bare vise broren sin en kul ting med muggen.

Nemlig at man kan ta av bunnen på muggen slik at den er lett å rengjøre.

Ansiktsuttrykket på en mann som får en liter siskald drikke i fanget, i det samme øyeblikket som han innser at han har gjort noe langt over gjennomsnittet dumt, er rett og slett ubetalelig.

Denne er bare hysterik bra! Sr han klsrt og tydelig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Min kjære skulle overraske meg med romantisk middag på 1-års dagen vår. Han hadde fikset meny og kjøpt inn det han trengte. Jeg forlot huset og han satte igang med oppgaven,

Da jeg kom hjem ble jeg servert deilige kyllingwraps, men desserten ble det ikke noe av....

Han skulle lage sjokolademousse fra bunnen og hadde lest 1/4 dl fløte som 1,4 liter fløte :overrasket::ler:

Han hadde brukt det han fant av ulike fløtetyper, vanlig fløte og matfløte, men skjønte ikke hvorfor sjokolademoussen aldri ble stiv...

:ler::ler::ler:

Det stod en diger bolle med en brun sausaktig guffe på benken, og en slukøret gutt måtte innse at han hadde driti seg skikkelig ut mens jeg stod ved siden av og lo godt.

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...