Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Vi har en slik langpanne med kurv og dumme meg satte inn hele greia og tok ikke av kurven før jeg satte den inn. Trenger vel ikke si at det satte fyr :roll:

Det der har jeg også gjort...

Tok ikke fyr, heldigvis. Men kurven ble godt sprøstekt, og siden den var lakkert satte den en intens lakksmak på min hjemmelagede lasagne... :rodme:  Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

Denne har jeg gjort også.. Hadde akkurat truffet en gutt, skulle lage lasagne hjemme hos hans foreldre...

Gjett om de lo da de hørte hva som hadde skjedd. Moren var egentlig ganske fornøyd for hun syns ikke kurven på den panna sto i stil med resten. Men etter at jeg stekte den le den mørkere og sto dremed i stil ;)

Regner med å få høre den historien i bryluppet mitt og andre festlige anledninger!!!

Har forresten også lagd potetmos med fire SS isteden for ts..

Ingen suksess det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

så morsom tråd :ler:

Jeg kokte risengrysgrøt i min spede ungdom, og brukte slat i stedet for sukker. Problemet var at jeg hadde hatt salt i gryta også, dere skulle sett trynet på hunden som fikk den grøten servert......... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har gjort mange, men den morsomste var da jeg skulle lage karamellpudding førsta gangen. mamma maste veldig i telefonen om at jeg matte passe temperaturen . Så jeg stilte den veldig nøye inn, ble litt paff da jeg etter ca 2 timer skulle sjekke om den var ferdig med baksiden av en skje og den sank til bunns. Hadde vært så nøye med å stille inn termostaten at jeg hadde glemt å slå på ovnen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, jeg ler så jeg :grine: !!! Vanvittig morsom tråd!

Har nok gjort mine ting jeg også, men ikke noe à la det dere har prestert!

Men mens jeg står her, skal jeg lage suppe til gjestene mine (på jobb, så jeg lager tre liter i gangen), og presterer å svi den! Ferdig suppepasta som bare skal røres ut i kokende vann!!! Jøje meg, jeg skulle jo bare lese litt til på denne tråden her mens jeg venta på at det skulle koke opp..... Må visst begynne på nytt, ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent hadde invitert 12 stk på pinnekjøtt, og vestlending som han er skulle jo det være plankekjøring. Det var bare en hake, han hadde aldri gjort det før.

Dagen han skulle tilberede maten kom og han skulle bare ta en siste sjekk med sin mor og forsikre seg om hvor mye vann, grader osv, da moren hans tilfeldigvis spør: "Du har vel husket å vanne ut kjøttet?"

Han: "Vanne ut kjøttet?"

Mor: "Ja, det må jo vannes ut over natten, ellers blir det altfor salt."

Dette hadde selvfølgelig ikke fått med seg tidligere og tok kjøttet med ut og prøvde å høytrykkspyle det.

Og til alle som nå lurer på om det funka. så glem det. Det gikk elendig! Han endte opp med å nesten kjøpe opp en restaurant og få pinnekjøtt derfra. :ler:

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er min samboers;

skulle ha lutefisk til middag før jul en gang, og lagde tilbehør og gledet oss til fisken var ferdig.

da han tok ut langpanna og løfta folien...lå det ingenting der, bare noen skinnfiller!

vi lo så vi nesten grein, ble bare tilbehør på oss.

Akkurat det samme har jeg opplevd, og vi hadde invitert gjester!

Gjestene tok det heldigvis med humør ;) . Ble mye tilbehør, øl og akevitt den kvelden :grine2: !

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle lage sirupskake en gang, til jul. I oppskriften sto det 1 1/4 dl sirup, noe jeg fikk til å bli 1.4 liter...mattekunnskapen er ikke helt på topp her. Sto der og tømte oppi sirupsboks etter sirupsbok og tenkte at det var jo veldig så mye sirup da..

Kaken ble knallhard og så søt at tennene krakkelerte ved direkte kontakt med kaken :)

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på en plate på max varme for at jeg skulle lage middag, gikk inn på stua for å se til min lille, og da jeg kom inn igjen såg jeg at jeg hadde satt på den plata som vannkokeren sto på.. den hadde smeltet ut over hele komfyren... :tristbla:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Faren min hadde en periode da han eksperimenterte med brøddeiger, og disse skulle være så grove som overhodet mulig.

Resultatet ble stadig vekk noe vi kalte "sjaktbrød," fordi de gikk i søppelsjakta alle sammen. Når de traff søppelkassa nederst, smalt det så det ga gjenklang i hele blokka.

Broren min mente at de "var så kompakte at de hadde sitt eget gravitasjonsfelt, slik at ting begynte å gå i bane rundt dem..."

:ler: Ha, ha, ha! Virker som en skikkelig morsom familie du har der, Emera! Artig!

Jeg kokkelerer ikke så mye, men har hatt en "nær-døden-opplevelse" med brødristeren. Hadde akkurat flyttet for meg selv, og skulle en dag riste loff. En stor smule av skiva satt seg fast og jeg klarte ikke å få pirket den ut uten hjelp av en kniv. I min iver tenkte jeg ikke på å ta ut stikkontakten før jeg gikk løs på f...skapen med kniven...jeg kunne nesten høre at hovedsikringen ble blåst ut av sikringskapet ute i oppgangen, og jeg trenger vel nesten ikke fortelle at jeg fikk

meg en skikkelig karamell og flott fall i håret! :ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydderkaken til Cinnamon blir ikke som den skal med 1 t-skje natron.

Best å bruke 1 spiseskje som det står i oppskriften fikk jeg erfare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet inn i den første leiligheten min og hadde veldig lyst til å bake noen julemenn til jul. Jeg fikk oppskrift av mor og satte optimistisk i gang. Dessverre var det en av disse oppskriftene med "mel til passe deig", så først var deigen ei suppe. Hadde bare en halv kilo mel i skapet, så jeg måtte stikke på butikken.. Tilslutt var deigen ferdig... en kjempestor deig. Neste dag skulle jeg bake ut deigen. Jeg kjevlet og kjevlet og hadde bakepapir overalt i det lille krypinnet mitt med små kaker. Endelig var jeg ferdig og begynte å steke kakene. Etter et par brett røyk ovnen, og jeg sto fortvilet med fem bakepapir fulle av kaker som jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med. Enden på visa ble at jeg ringte på hos naboen (som jeg bare hadde sett et par ganger) og ba om å få steke resten der. Stakkar, tror hun fikk jokk da ammoniakklukta spredde seg utover kjøkkenet hennes (det er ganske mye hornsalt i den oppskrifta, og det hadde hun aldri brukt før..), men kakene ble stekt til slutt.

Men hva mor tenkte på da hun ga (den gang) enslige meg oppskrifta som bestemor hadde brukt (hun hadde ti barn!!), aner jeg fortsatt ikke.

Naboen ble jeg forresten godt kjent med etterhvert! Hvert år før jul ler vi oss skakke over bakelysten min.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent hadde invitert 12 stk på pinnekjøtt, og vestlending som han er skulle jo det være plankekjøring. Det var bare en hake, han hadde aldri gjort det før.

Dagen han skulle tilberede maten kom og han skulle bare ta en siste sjekk med sin mor og forsikre seg om hvor mye vann, grader osv, da moren hans tilfeldigvis spør: "Du har vel husket å vanne ut kjøttet?"

Han: "Vanne ut kjøttet?"

Mor: "Ja, det må jo vannes ut over natten, ellers blir det altfor salt."

Dette hadde selvfølgelig ikke fått med seg tidligere og tok kjøttet med ut og prøvde å høytrykkspyle det. 

Og til alle som nå lurer på om det funka. så glem det. Det gikk elendig! Han endte opp med å nesten kjøpe opp en restaurant og få pinnekjøtt derfra.  :ler:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, morsom tråd! :hoho:

For en stund siden skulle jeg lage Oreo kake til familien min som skulle komme på besøk. Dagen før hadde jeg vært på fylla og overnattet hos typen. Jeg fikk sjokk da jeg så hva klokken var, og hev meg inn i en taxi siden det var bare en time til de skulle komme.

Jeg skulle være sååå lur og spare masse tid, så jeg brukte en ferdig sjokoladepudding fra Tine. Det var altså IKKE lurt, for etter kremmen skulle være på toppen, så kaken min rett og slett motbydelig ut!! :overrasket: Sjokoladepuddingen var omtrent flytende ut og rant ut over alt. :grine:

Jeg kan ikke glemme blikkene fra familien min da jeg satt kaken på bordet. Det så rett og slett ut som en rar ehh kremt hundeskit.... :kvalm:

Min far sa at kaken så lite appetitelig ut, men han skulle nå prøve den.... :sjenert:

Selv om kaken så lite god ut, så ble den nesten spist opp, så det var jo bra! :tommelsmil:

Jeg skrapte resten av kaken ( les, flytende gørr) oppi en Tupperware boks som de skulle gi til farmoren min. Min farmor hadde sett rart på min bror da hun åpnet boksen med kaken og lurte på hva det var, min bror sa at min mor hadde kjørt litt for fort over en fartsdump så kaken hadde blitt most..... :sjenert::ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på noe annet en tørre kalkuner og risgrøt som la seg i bunnen av kjelen. Men mannen min har et par fine:

Vi fikk blender i bryllupspresang, og et par uker etterpå skulle vi innvin den med å lage milkshake. Joda muggen fra blenderen ble satt på bordet, full av iskald sjokolademilkshake, men før han serverte skulle mannen min bare vise broren sin en kul ting med muggen.

Nemlig at man kan ta av bunnen på muggen slik at den er lett å rengjøre.

Ansiktsuttrykket på en mann som får en liter siskald drikke i fanget, i det samme øyeblikket som han innser at han har gjort noe langt over gjennomsnittet dumt, er rett og slett ubetalelig.

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer ikke på noe annet en tørre kalkuner og risgrøt som la seg i bunnen av kjelen. Men mannen min har et par fine:

Vi fikk blender i bryllupspresang, og et par uker etterpå skulle vi innvin den med å lage milkshake. Joda muggen fra blenderen ble satt på bordet, full av iskald sjokolademilkshake, men før han serverte skulle mannen min bare vise broren sin en kul ting med muggen.

Nemlig at man kan ta av bunnen på muggen slik at den er lett å rengjøre.

Ansiktsuttrykket på en mann som får en liter siskald drikke i fanget, i det samme øyeblikket som han innser at han har gjort noe langt over gjennomsnittet dumt, er rett og slett ubetalelig.

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet denne tråden er litt gammel, men må likevel dra den opp igjen og fortelle om min kamerat som har gjort et par kjøkkentabber :)

Han skulle lage kremboller, boller fylt med pisket krem altså. Så han lager bollene han, fyller på med pisket krem og setter de i ovnen :ler: Unødvendig å si at kremen smeltet og fløyt utover alt?

Dessuten skulle han lage jordbærpai. Og alle paier stekes og har ost på toppen, eller hva? Får frysninger bare jeg tenker på kombinasjonen varme jordbær, søtt paiskall og smeltet ost :forvirret:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vel, jeg skulle ikke akkurat lage et gourmetmåltid, men varme morsmelkserstatning i mikroen til vår førstefødte. Jeg var dypt inni ammetåka og satte flaska inn med smokken på. Plutselig ser jeg smokken står som en ballong. Jeg får reddet alt ut og tenker "dumme meg, nå er jeg i tåka her", for å være virkelig flink setter jeg på skiva og skrur igjen (tett lokk altså) (jeg presiserer:ammetåke!). Så går jeg ut i stua, plutselig hører jeg et brak, flyr ut på kjøkkenet og der står mikroovnsdøra på vidt gap, flaska har eksplodert og det er melk overalt! :babyjente: Dere kan godt si jeg var en trett, uerfaren førstegangsmor! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...