Gå til innhold

Din tabbe på kjøkkenet


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Vi har alle gjort våre tabber på kjøkkenet som vi ALDRI kommer til å gjøre igjen ;)

Her er en av mine:

Jeg skulle få besøk og for en gang skyld så prøvde jeg kakemixen fra Toro: Brownies.

Kaka var god den, men jeg måtte bruke ostehøvelen å spa den opp med. Det er nemlig forskjell på en stor og en liten langpanne.

Hva er din(e) tabbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stekte ribbe for første gang, og leste i oppskrifta at jeg skulle heve temperaturen mot slutten (egentlig sto det senke), men vi klarte å redde ribba før den ble svart.

snakk om sprø svor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage kjøttkaker for første gang. Stekte dem først i panna, trodde alt var i orden og putta dem opp i sausen for å gi det et lite oppkok. Prøvde en kjøttkake etter en liten stund, men den var litt rød inni. Tenkte at ja ja, jeg får vel koke dem litt til da. Kokte søren meg i over en halvtime i sausen, men kjøttkakene forble fortsatt like røde inni.

Det endte med at jeg og sambo spiste poteter med brun saus og grønnsaker den kvelden..

Skjønner fortsatt ikke at det er mulig.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik langpanne med kurv og dumme meg satte inn hele greia og tok ikke av kurven før jeg satte den inn. Trenger vel ikke si at det satte fyr :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skulle koke egg tok jeg tida fra jeg skrudde på plata. Tok opp eggene etter 3 minutt. :sjenert:

Endret av Fru Fomle
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Må vel bli den gangen jeg bestemte meg for å prøve soyaburgere fra helsekosten i pulverform. :overrasket: Det var som en suppepose og skulle blandes med andre flytende produkter. Husker ikke helt, det er sikkert 20 år siden. Deigen som etter hvert ble til skulle formes og stekes. Litt klønete var det jo, men det gikk. Så jeg stekte karbonader og får dropp in besøk av min søster og hennes daværende (kokken). Karbonadene kom på tallerkenen og nærmest løste seg opp ved første berøring. I tillegg til den fantastisk smaken av papp. Det eneste som var vellykket med den middagen var min "svoger's" humoristiske sans. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel ikke direkte en tabbe, men vi hadde glemt igjen brød i kjøkkenskapet etter en ferie og det var muggent da vi kom hjem, kastet det selvsagt. Det jeg ikke hadde fått med meg var at muggen hadde satt smak på mel og andre tørrvarer som lå i samme skap. Jeg bakte en kake den dagen som ble servert (til gjester) og det var veldig stille rundt bordet før jeg selv påpekte at det smakte litt mugg, og alle andre nikket ivrig og hadde ikke turt å si noe først.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Vi har hatt noe pai dager i det siste.

I over i går hadde vi kjøpt en sånn ”pose bunn”, bare å helle opp i vann, og en, to, tre ferdig! Det er var bare det at det ikke skulle være en halv liter vann, slik som vi helte oppi. Det skulle være litt over en dl :sur:

Så ble det omelett den dagen.

I går gjorde vi nok et forsøk, jeg lagde deig fra bunnen av og den ble kjempe fin. Alt gikk bra, nesten. Vi hadde et veske problem denne gangen også. Nå hadde vi hatt for mye melk i ”sausen/røra”. Vi spiste den jo, men den var blaut og rar. Spiste nok litt på trass tror jeg :)

Men i dag gikk alt bra! Jeg er mett og god etter alt for mye pai ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

Jeg laget brownies med Toro-mix en gang. Hva som gikk galt, vet jeg ikke, men kaken måtte brytes løs fra formen (som var behørig smurt) på nokså brutalt vis. Den var fullt spiselig, men altså ikke mulig å få løs helt uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kalkun på godt over 7 kg og en ganske gammel, liten og slitt stekoven. For det første måtte jeg omtrent hoppe på beistet for å få den flat nok til å gå inn i ovnen. Men jeg tok heller ikke helt høyde for hvor lang tid det faktisk tar å steke så mye goble-goble. Rå kalkun er ikke godt, bare så det er sagt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik langpanne med kurv og dumme meg satte inn hele greia og tok ikke av kurven før jeg satte den inn. Trenger vel ikke si at det satte fyr :roll:

Det der har jeg også gjort...

Tok ikke fyr, heldigvis. Men kurven ble godt sprøstekt, og siden den var lakkert satte den en intens lakksmak på min hjemmelagede lasagne... :rodme: Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der har jeg også gjort...

Tok ikke fyr, heldigvis. Men kurven ble godt sprøstekt, og siden den var lakkert satte den en intens lakksmak på min hjemmelagede lasagne... :rodme:  Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

Godt jeg ikke er den eneste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har faktisk laget saltbrød da meningen var å lage sukkerbrød. Heldigvis prøvesmaker jeg alltid før noe går i ovnen så da ble det bare å sette i gang på nytt.

Jeg får fortsatt gysninger når jeg tenker på hvordan den smakte. Det var spesielt ille siden jeg var uforberedt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg skulle bake brød. Midt i stekinga kom jeg på at jeg hadde glemt å smøre den ene forma. Brødet var jo klin umulig å få ut av forma igjen(helt), så det ble mange glade småpipper ute den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Jeg skulle imponere daværende kjæreste med å lage hjemmelagde kjøttkaker. Luktet godt, men med 2 dl potetmel i stedet for 2 ss så ble det mer tennisballer enn kjøttkaker. :rodme:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Jeg kom på en tabbe til. Ungarsk hønseragu. Første og siste gangen jeg tok i en høne. Jeg hadde virkelig ingen anelse om at de tynne kjøttslintrene jeg endte opp med kunne bli så utrolig seige. Er det mulig å koke den for lenge kanskje? Også denne gangen hadde jeg kokkesvoger på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Vel det er ikke så lenge siden faktisk ;)

Jeg skulle prøve arkanas brownies i desember og satte den inn i ovnen. Da det nærmet seg stekeslutt røyk det noe vanvittig, og røra var fremdeles flytende men helt sort!! :overrasket:

Vel, den smakte rimelig svidd kan man si :ler: (jeg kastet den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Mine første hjemmebakte brød var kompakte saker som til slutt ble brukt som opptenningsved.

Prøvde en mikro-sjokoladekake sammen med en venninne. Den fikk jo aldri skorpe, vi satte på lenger og lenger tid. Til slutt ble den svidd inni.

Har hatt både karri og paprikapulver på grøten til ungene.

Og fremdeles kan jeg få brekningsfornemmelser når jeg tenker på blåbærpaien som så fin ut, men var aldeles rå inni. Den rennende eggestanden var mer enn gravide jeg kunne tåle synet av. Spiste ikke blåbær på flere år etterpå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...