Gå til innhold

Hva skjer om en random anmelder for å kjøre fort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører kanskje ikke hjemme her, men spør likevel. 
La oss si at jeg kjører langs en vei i en 40-sone, jeg kjører kanskje 3-5km/t for fort, men muligens ikke. Jeg snur der veien slutter og det står en bil på tvers i veien for å sperre meg når jeg returnerer. Det kommer ut en Karen som blant annet tull hevder at jeg har grisekjøtt forbi i 100 og hun har politiet på tråden. Jeg svarer at jeg ikke har kjørt fort og ber henne flytte seg fordi hun sperrer veien. Politiet ber henne mest sannsynlig om å flytte seg, for plutselig går hun til bilen og kjører så jeg kan passere. 
Dersom situasjonen ble anmeldt av Karen, er dette noe politiet bruker ressurser på? 

Anonymkode: 9576e...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det blir påstand mot påstand. Hun har ikke målt deg, er ikke politi og saken blir henlagt.

De er sikkert drittlei dama hos det lokale politiet, sikkert ikke første gangen hun holder på sånn.

Anonymkode: 2aef5...2b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert min mor du traff på. Hun er slik. Hun tror at alle kjøretøy som bråker litt kjører kjempefort. Til og med en traktor som fysisk ikke klarer høyere fart enn 40-50 presterte hun å anmelde for grisekjøring i 50-sonen. 

Anonymkode: b32b6...508

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hører kanskje ikke hjemme her, men spør likevel. 
La oss si at jeg kjører langs en vei i en 40-sone, jeg kjører kanskje 3-5km/t for fort, men muligens ikke. Jeg snur der veien slutter og det står en bil på tvers i veien for å sperre meg når jeg returnerer. Det kommer ut en Karen som blant annet tull hevder at jeg har grisekjøtt forbi i 100 og hun har politiet på tråden. Jeg svarer at jeg ikke har kjørt fort og ber henne flytte seg fordi hun sperrer veien. Politiet ber henne mest sannsynlig om å flytte seg, for plutselig går hun til bilen og kjører så jeg kan passere. 
Dersom situasjonen ble anmeldt av Karen, er dette noe politiet bruker ressurser på? 

Nei det er det ikke, politiet har ingen bevis på at du har kjørt for fort og det blir anmeldt umiddelbart

Anonymkode: 1dd8c...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, politiet sitter uten bevis. Ingenting vil bli gjort. 

Anonymkode: 0ca69...8f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var sikkert min mor du traff på. Hun er slik. Hun tror at alle kjøretøy som bråker litt kjører kjempefort. Til og med en traktor som fysisk ikke klarer høyere fart enn 40-50 presterte hun å anmelde for grisekjøring i 50-sonen. 

Hmja. Var ikke meg dette handlet om, men en slekt/ungdom som er rolig og edruelig, står på som lærling og kjører pent fordi hun er redd for å miste lappen, for da kan hun ikke fullføre lærlingtiden. Hun har ikke råd til nyere bil, så kjører en veldig gammel veteran som sikkert kan oppfattes som litt «bråkete». Hun var svært bekymra for denne hendelsen så jeg måtte sjekke. Kan berolige henne nå. Takk for svar 😊 TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grisekjøring innebærer jo ikke bare det å kjøre for fort. 

uansett ...

Pass deg for de som har dashcam i bilen. 

Schmuhu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Besteforeldrene mine mente at det var så mange som kjørte altfor fort utenfor blokka deres. Vel, problemet var bare en 50-sone med en svær fartsdemper som var rett utenfor den, så det var umulig å holde mer enn 40 over den. De de nok hørte, og tok som at folk kjørte fort, var lyden fra pådraget etter å ha passert demperen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...