Gå til innhold

MA - råd?


HB005

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ta MA. Ikke klar for det og vil ikke i det hele tatt, men det er en annen historie. 
 

Jeg har fått mifegyne jeg skal ta på lørdag, også skal jeg legges inn på sykehuset for å gjøre resten på mandag. Hvordan er prosessen? Må jeg ha med noe? Må jeg ha med bind selv? Truse? Hva skal jeg ha på av klær? 
Kom gjerne med råd og erfaringer 🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir gjerne en del venting, så ta med noe å lese. Myk tørkepapir (blir grining uansett), bind (de som de har på sykehuset er veldig store og tykke), snacks, lader til mobilen din, leppebalm og ansiktskrem (huden blir tørr av grining). Headset. Behagelige klær. Lykke til. 

Anonymkode: 9b96a...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør du det hvis du absolutt ikke vil? Det finnes steder å få hjelp

Anonymkode: c4be1...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gjør du det hvis du absolutt ikke vil? Det finnes steder å få hjelp

Anonymkode: c4be1...051

Vet du hva MA er? 

Anonymkode: 94940...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du hva MA er? 

Anonymkode: 94940...b9f

Tenkte i utgansgpunktet Missed Abortion, men det høres ut som medisinsk abort, dvs provosert

Anonymkode: c4be1...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du skal ta medisinsk abort eller har du hatt en missed abortion?

Uansett hva du skal så er vel prosedyren egentlig det samme. Jeg hadde en MA (missed abortion) og måtte dermed ta medisinsk abort. Ble ikke lagt inn på sykehuset, fikk heller ikke tilbud om det. Regner med du får bind/bleier på sykehuset. Vil anbefale deg og ha på behagelig klær som ikke strammer, da aborten vil gjøre vondt. Ta også med deg noe snacks du liker, mobillader og noe du kan drive med. Ta gjerne med deg en støtteperson. Lykke til 💕

Anonymkode: 3f99f...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medisinsk abort? 

Jeg ble sendt hjem og måtte la naturen får gjøre jobben sin, ifølge dem.  Naturen var ikke enig, ble hentet i ambulanse fra jobb og måtte skrapes. 

Anonymkode: 45e78...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om det ble misforståelser ! Det er medisinsk abort jeg skal ta.. Har drøftet dilemmaet her tidligere, men kort fortalt er jeg gravid, og samboer vil ikke ha barn nå. Selv om jeg trodde vi var ish enige. Så etter mange tårer, krangler, slengte dører og klemmer, blir det abort. Fordi jeg ikke klarer eller vil være alenemamma nå.. men om jeg fortsetter å bo med han, det har jeg ikke bestemt meg for enda.. Gruer meg ekstremt til mandag. Usikker på om jeg i det hele tatt vil ha han med ..

Takk for tips og råd! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir gjerne en del venting, så ta med noe å lese. Myk tørkepapir (blir grining uansett), bind (de som de har på sykehuset er veldig store og tykke), snacks, lader til mobilen din, leppebalm og ansiktskrem (huden blir tørr av grining). Headset. Behagelige klær. Lykke til. 

Anonymkode: 9b96a...044

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor gjør du det hvis du absolutt ikke vil? Det finnes steder å få hjelp

 

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mener du at du skal ta medisinsk abort eller har du hatt en missed abortion?

 

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Medisinsk abort? 

 

Ja, beklager misforståelse. er desverre en medisinsk abort, som jeg IKKE er klar for. Men er ikke klar for å beholde alene heller.. Var på sykehuset idag, og fikk bekreftet at alt så bra ut. Det gjør det enda vondere ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjære deg, dette må være forferdelig vondt. Ønsker deg masse lykke til og vil anbefale deg at du får noen å snakke med om dette. Abort er en stor psykisk påkjenning, og iallfall når man overhodet ikke vil dette. Ta vare på deg selv 💕

Anonymkode: 3f99f...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 10.19):

Huff, kjære deg, dette må være forferdelig vondt. Ønsker deg masse lykke til og vil anbefale deg at du får noen å snakke med om dette. Abort er en stor psykisk påkjenning, og iallfall når man overhodet ikke vil dette. Ta vare på deg selv 💕

Anonymkode: 3f99f...0cd

Tusen takk 🥺😞 🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HB005 skrev (59 minutter siden):

Tusen takk 🥺😞 🫶🏻

Hvordan går det?💕

Anonymkode: 3f99f...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan går det?💕

Anonymkode: 3f99f...0cd

Takk som spør 🫶🏻 det er helt jævlig. Tok den første pillen idag, og er nå kvalm, og veldig nedfor. Og samboeren min, som har lovet å stå med meg og støtte meg gjennom dette - han sa han plutselig trengte space, og dro på byen. Og lot meg sitte alene hjemme med magekramper og jævlig lei meg pga dette. Så. Jeg har pakka bagen og er hos mine foreldre. Ganske langt nede kan du si 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HB005 skrev (3 minutter siden):

Takk som spør 🫶🏻 det er helt jævlig. Tok den første pillen idag, og er nå kvalm, og veldig nedfor. Og samboeren min, som har lovet å stå med meg og støtte meg gjennom dette - han sa han plutselig trengte space, og dro på byen. Og lot meg sitte alene hjemme med magekramper og jævlig lei meg pga dette. Så. Jeg har pakka bagen og er hos mine foreldre. Ganske langt nede kan du si 🙃

Hææ nei fyfff😤 så utrolig dårlig gjort av han. Håper du får god støtte av foreldrene dine 💕 sender deg masse kjærlighet og varme tanker. Det du går gjennom er helt grusomt, og det var skikkelig vondt å høre om hvordan samboeren din takler dette…

Anonymkode: 3f99f...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HB005 skrev (6 minutter siden):

Takk som spør 🫶🏻 det er helt jævlig. Tok den første pillen idag, og er nå kvalm, og veldig nedfor. Og samboeren min, som har lovet å stå med meg og støtte meg gjennom dette - han sa han plutselig trengte space, og dro på byen. Og lot meg sitte alene hjemme med magekramper og jævlig lei meg pga dette. Så. Jeg har pakka bagen og er hos mine foreldre. Ganske langt nede kan du si 🙃

Høres ut som en "mann" du ikke bør beholde! Ønsker deg masse lykke til❤️

Anonymkode: 2ab84...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HB005 skrev (11 minutter siden):

Takk som spør 🫶🏻 det er helt jævlig. Tok den første pillen idag, og er nå kvalm, og veldig nedfor. Og samboeren min, som har lovet å stå med meg og støtte meg gjennom dette - han sa han plutselig trengte space, og dro på byen. Og lot meg sitte alene hjemme med magekramper og jævlig lei meg pga dette. Så. Jeg har pakka bagen og er hos mine foreldre. Ganske langt nede kan du si 🙃

Wow… det er sjeldent jeg blir påvirket av noe på kg, men den mannen den fortjener en strak høyre. 
håper du kommer deg gjennom dette greit ❤️ og at du forlater denne mannen. Du kan jo ikke stole på han 

Anonymkode: 94940...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow… det er sjeldent jeg blir påvirket av noe på kg, men den mannen den fortjener en strak høyre. 
håper du kommer deg gjennom dette greit ❤️ og at du forlater denne mannen. Du kan jo ikke stole på han 

Anonymkode: 94940...b9f

Nei, kan ikke det. Men jeg aner ikke hva jeg føler nå. Er så sint, forbanna, lei meg, såra. Blir helt tom innvendig. Fatter ikke hvordan han kan behandle meg så dårlig … ikke bare pressa han meg til abort, men han klarer faen ikke være der for meg heller. Jeg er helt i oppløsning jeg .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som en "mann" du ikke bør beholde! Ønsker deg masse lykke til❤️

Anonymkode: 2ab84...913

Takk 😞🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hææ nei fyfff😤 så utrolig dårlig gjort av han. Håper du får god støtte av foreldrene dine 💕 sender deg masse kjærlighet og varme tanker. Det du går gjennom er helt grusomt, og det var skikkelig vondt å høre om hvordan samboeren din takler dette…

Anonymkode: 3f99f...0cd

Ja, de er veldig gode, og det er godt. Men likevell helt knust innvendig. Han behandler meg som søppel. Og det er vondt, når jeg elska han for kort tid siden ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...