Gå til innhold

Hva ville du blitt mest glad for i barselgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt helt ærlig? Man er jo totalt utslitt, og prøver å finne rytmen på det nye livet. Baby er nå 5 måneder, og det er først den siste måneden at jeg føler vi har kommet inn i en fin rytme. 
Derfor, vil jeg tørre å påstå, at det fineste jeg fikk i «barselgave» var alle som på forhånd sa «vi bryr oss ikke om rot» og de som tok med mat, det være seg middag, boller, snacks. Om noe er det beste å få i barselgave, noe du trenger her og nå, som bleier til baby (spør gjerne foreldre om merke på forhånd), mat, snacks, drikke, engangsmopper, altså du skjønner tegningen

Anonymkode: d07f2...1ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Håndkleet var minst unyttig, så min «stemme» går til det. Har ingen tro på at de klærne er av kvalitet (passform/stoff). 
 

Til meg selv hadde jeg blitt mest glad for noe å spise til kaffen under besøket, og gjerne noe mat til senere (god ost, kaffe, rundstykker, spekemat) eller takeawaygavekort som noen her foreslo! Til baby en leke/kos/babybok evt. noe klær (pysj/body) av god og myk kvalitet. 
 

 

Anonymkode: 4dc3d...9db

Jeg har kjøpt en body der før som var veldig fin men elsket ideene dine. Takk:D

Anonymkode: e18d4...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøp for liten størrelse. Som regel har de allerede kjøpt masse klær og fått masse klær allerede. Fikk aldri selv brukt alt innen det var for smått 😄

Anonymkode: eb380...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morgenlevering på døra med frokost hadde vært topp:) 

Anonymkode: bc6ef...e9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer! Store saftige druer, noe å spise og drikke på en gang. Det savna jeg der jeg satt og amma døgnet rundt i våken tilstand. 

Varm mat ble hele tiden kald, tørst var jeg hele tiden. 

Anonymkode: fdfa6...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå litt mot strømmen. Håndklær, kluter og tepper fikk jeg mye av, så det hadde ikke jeg hatt behov for mer av. 

Klær sa alle at jeg ikke måtte kjøpe de minste størrelsene, og alle ga klær i str. 6-9 mnd ish. Så jeg hadde kjøpt for lite klær i minste størrelse, og hadde så mye i 6-9mnd at jeg knapt rakk å bruke alt. (fødte under lockdown, så var faktisk ikke bare, bare å få fatt i mer. Ikke bare var mye stengt, vi som hadde en nyfødt en var ganske redd og) 

Men dette viser jo bare at det ikke finnes noe fasit. 

En body i str. 56 hadde vært helt topp. Noe til mor er og supert. Ammeinnlegg, en god salve til brystvortene, om hun ammer så er det mye du kan kjøpe som er helt supert, bare spør på apoteket. Noe godt å spise er også helt perfekt, gjerne noe som er lett å spise med en hånd og ikke krever noe tilberedelser. 

Anonymkode: 739cb...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndkle eller det settet uten årstall (liker at klær kan gå i arv)😊 

Og ikke ta med mat, uten at det er avtalt. Her kom folk med både det ene og det andre, som ikke ble spist. Spør gjerne om det er noe du kan hjelpe til med mens du er der, men ikke påpek noe spesielt. Ikke gøy å sitte der litt sliten og så få slengt i trynet at det vises at du ikke rakk å støvsuge, plassere klær, ta oppvasken osv før gjestene kom.

Anonymkode: 79df3...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en stor gavepakke med masse spekemat, gode kjeks og godteri. 
Syns det er mye koseligere å kjøpe gave til foreldrene, babyen har nok mer enn nok. 

Anonymkode: 0c29e...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg skal gå litt mot strømmen. Håndklær, kluter og tepper fikk jeg mye av, så det hadde ikke jeg hatt behov for mer av. 

Klær sa alle at jeg ikke måtte kjøpe de minste størrelsene, og alle ga klær i str. 6-9 mnd ish. Så jeg hadde kjøpt for lite klær i minste størrelse, og hadde så mye i 6-9mnd at jeg knapt rakk å bruke alt. (fødte under lockdown, så var faktisk ikke bare, bare å få fatt i mer. Ikke bare var mye stengt, vi som hadde en nyfødt en var ganske redd og) 

Men dette viser jo bare at det ikke finnes noe fasit. 

En body i str. 56 hadde vært helt topp. Noe til mor er og supert. Ammeinnlegg, en god salve til brystvortene, om hun ammer så er det mye du kan kjøpe som er helt supert, bare spør på apoteket. Noe godt å spise er også helt perfekt, gjerne noe som er lett å spise med en hånd og ikke krever noe tilberedelser. 

Anonymkode: 739cb...35c

Heeelt enig. Alle sa vi ikke måtte kjøpe klær under str 56. Fikk en mini-baby som druknet i 56 og 50 var også veldig stort. I ukene etter jeg fødte var det helt snøkaos og jeg og min mann var helt i ørska og ingen av oss klarte å somle oss til å komme oss til butikken for å kjøpe mini-klær på en stund. Så takknemlig for den venninnen spurte hva vi manglet og kjøpte med noen bodyer som passet ❤️🙏

 

Ellers er jeg helt enig i at mat var det jeg satt mest pris på som barselgave. Gjerne er godt hjemmelaget måltid ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beskjed om om å gå på soverommet og slappe av 1 time. Stå opp til lett overflate vasket hus, oppvaskmaskin tømt og satt på og lukten av nytraktet kaffe og boller som tines i ovnen🥰 Påfylt vannflaske med isbiter og en baby som er klar for amming og koselig barseltreff😜

 

Gi beskjed på forhånd så mor kan innstille seg på dette😘 Ha med egen jif klut og mopp. Egen kaffe og boller😎

Anonymkode: 475e0...f91

this 

Anonymkode: daaea...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satt pris på bleiekake, våtservietter, bitering, gulpekluter, nøytral vaskemiddel, ammeinnlegg. Joggedress-sett tl meg, eller en blomsterbukett.
noe praktisk man kan bruke.
Jeg hadde desverre ikke blitt så veldig glad for klær da jeg tror vi har kjøpt for mye av det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre, ville jeg satt mest pris på håndkleet. Men hadde satt mer pris på en god og myk ullbody eller ullpysj. De har mange fine til litt rimelig pris på Spar kjøp om du ikke har så god råd. 

Ellers støtter jeg opp i det å ta med mat til mor. Gaven jeg ble aller mest glad for var en pakke med hjemmelaget pizzahorn, spekemat og blåmuggost 😍

Anonymkode: 2ec98...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 1. Men syns det finnes andre finere håndklær. Klær har de fleste nok av. Og klærne du linker til virker litt kjip. 

Jeg ville heller gitt 250kr i gavekort på fotobutikk (kjekt med album, bilder på lerret, kalender). Også hadde jeg tatt med noe å spise alt ettersom når besøket er. Boller, frukt og sjokolade, pizza. 

Anonymkode: 92b10...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjerne bare ta med noe vi kan spise sammen, feks boller. Jeg hadde ikke noe klart å servere. 

Anonymkode: d0a21...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er jo forskjellige, så best å spørre den det gjelder 😅 Jeg hadde blitt lite glad for mye av det som foreslås her (feks at noen andre skulle rydde i huset mitt eller alkohol). De tingene jeg har blitt mest glad for til mine er ting jeg ikke ville tenkt på på forhånd, feks den sparkebuksa med dumbo på ville jeg ELSKET! Selv om ungene mine egentlig bare har gått i hjemmestrikk og nøstebarn 😅

Ellers har jeg blitt glad for fine treleker, men det er jo gjerne litt dyrt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk, sånne tips er nyttige. En venninne sa hun ønsket seg noe over 6 mnd så da antok jeg det er klær😅

Anonymkode: e18d4...6a7

Bare hyggelig! Men klær er heller ingen dum idé altså♥️ Her kjøpte vi det meste av klær på Finn, så jeg syntes det var stas å få noe nytt i blant også, klær som var myke og up to date😂

Anonymkode: 6ba38...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Av de tre, ville jeg satt mest pris på håndkleet. Men hadde satt mer pris på en god og myk ullbody eller ullpysj. De har mange fine til litt rimelig pris på Spar kjøp om du ikke har så god råd. 

Ellers støtter jeg opp i det å ta med mat til mor. Gaven jeg ble aller mest glad for var en pakke med hjemmelaget pizzahorn, spekemat og blåmuggost 😍

Anonymkode: 2ec98...450

Det hvite med Bambi-motiv?

Anonymkode: e18d4...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (På 11.5.2023 den 8.00):

Folk er jo forskjellige, så best å spørre den det gjelder 😅 Jeg hadde blitt lite glad for mye av det som foreslås her (feks at noen andre skulle rydde i huset mitt eller alkohol). De tingene jeg har blitt mest glad for til mine er ting jeg ikke ville tenkt på på forhånd, feks den sparkebuksa med dumbo på ville jeg ELSKET! Selv om ungene mine egentlig bare har gått i hjemmestrikk og nøstebarn 😅

Ellers har jeg blitt glad for fine treleker, men det er jo gjerne litt dyrt da. 

Ja synes de er veldig søte og tenker at den finner hun ikke andre steder?

Anonymkode: e18d4...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 21.10):

Jeg ha nettopp en barselgave til ei venninne. To flasker Prosecco, en bukett blomster og macroner til kaffen. 

Anonymkode: 3a012...9f0

Alkohol i barselgave til en som ammer og nettopp har født og ikke kan drikke den på gud vet hvor lenge? Det hadde ikke jeg satt særlig pris på i hvert fall.

 

Anonymkode: 892a0...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad for alle tre.😀

Anonymkode: 2591f...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...