Gå til innhold

Kjæledyr i stedet for barn, provoserende for de med barn? Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dyr generelt er jo mye bedre enn barn 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 03604...f8c

Mvh barnløs.

Og: Planter er bedre enn dyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Full Ugle skrev (4 minutter siden):

Det er klart det er irriterende fordi du sammenligner to ting som ikke er sammenlignbart.

Jeg kan da si til en hundeeier som jeg virkelig elsker hunden sin og må avlive den: «Åh jeg vet AKKURAT hvordan du har det, fordi stueplanten min døde sist uke».

Det er KLART det er irriterende. 

At folk elsker kjæledyra sine har jeg stor respekt for. At det er mye svar med kjæledyr er jeg 100% enig i.
 

-  At de er «foreldre» fordi de har [sett inn ønsket kjæledyr, hund/ katt/ gullfisk/ skilpadde/ marsvin m.m] - HELL NO! 

Men det går jo ikke utover deg.

Anonymkode: 67896...c95

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det går jo ikke utover deg.

Anonymkode: 67896...c95

jo, det gjør det. Hvis vi som samfunn skal begynne å oppføre oss som om at det å ta vare på en gullfisk er det samme som og tilsvarer ansvaret/kjærligheten som følger med ett barn, så undergraves rollen til absolutt alle foreldre. 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det går jo ikke utover deg.

Anonymkode: 67896...c95

Det var vel ikke et kriterie for denne diskusjonen? :klo:

Anonymkode: 4044a...cc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (1 minutt siden):

jo, det gjør det. Hvis vi som samfunn skal begynne å oppføre oss som om at det å ta vare på en gullfisk er det samme som og tilsvarer ansvaret/kjærligheten som følger med ett barn, så undergraves rollen til absolutt alle foreldre. 

 

Ok. Pus er babyen min 😸🤣

Anonymkode: 67896...c95

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Pus er babyen min 😸🤣

Anonymkode: 67896...c95

Ja. Din pus er baby på akkurat samme måte som at stueplanten min er min baby.  Siden du ikke har barn blir det som å forklare farger for en som er blind og dermed en diskusjon som du aldri fullt og helt kan delta i. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full Ugle skrev (3 minutter siden):

jo, det gjør det. Hvis vi som samfunn skal begynne å oppføre oss som om at det å ta vare på en gullfisk er det samme som og tilsvarer ansvaret/kjærligheten som følger med ett barn, så undergraves rollen til absolutt alle foreldre. 

 

På hvilke måter undergraves rollen til alle foreldre om noen elsker katten sin like mye som om det var et barn?

Anonymkode: f0b93...f0c

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (1 minutt siden):

Ja. Din pus er baby på akkurat samme måte som at stueplanten min er min baby.  Siden du ikke har barn blir det som å forklare farger for en som er blind og dermed en diskusjon som du aldri fullt og helt kan delta i. 

Det er ikke så lenge siden jeg fikk han, han er litt over tolv uker gammel. Så han er faktisk en baby da. Uansett jeg elsker pus, uansett hva andre måtte mene og også selv om det skulle undergrave rollen til de som er foreldre.

Anonymkode: 67896...c95

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På hvilke måter undergraves rollen til alle foreldre om noen elsker katten sin like mye som om det var et barn?

Anonymkode: f0b93...f0c

Fordi det er umulig å elske katten sin «like mye som om det var et barn».
 

Igjen, å diskutere dette med en barnløs blir som å diskutere fargevalg med en som er blind.

Eller en kvinne som hevder hun vet nøyaktig hvordan en mannlig orgasme er og dermed kan sammenligne den med noe. 

Det er visse  ting i livet du må erfare selv for å forstå, og du vil aldri fullt ut vite hva du prater om før du er ingen situasjonen selv.
 

Ironisk nok er de eneste som ikke skjønner dette; folk som sammenligner kjæledyret sitt med et barn.

Et dyr er og vil aldri bli ett barn.

Og det er vel en grunn til at kjæledyr eiere aldri klarer å akseptere at gullfisken eller katten deres ikke kan sammenlignes med et barn. Mindreverdighetkomplekser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke så lenge siden jeg fikk han, han er litt over tolv uker gammel. Så han er faktisk en baby da. Uansett jeg elsker pus, uansett hva andre måtte mene og også selv om det skulle undergrave rollen til de som er foreldre.

Anonymkode: 67896...c95

Jeg elsker også stueplanten mine, men ikke like mye som ungene mine.

Jeg har også kjæledyr og har hatt ulike kjæledyr gjennom hele livet. Jeg har elsket dem alle. Men ikke som jeg elsker ett barn. 

Så du mener å si at du elsker katta di like mye som din baby? Hvis du måtte velge en av dem som skulle få leve ville du hatt problemer med å velge? 

Endret av Full Ugle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (1 minutt siden):

Så du mener å si at du elsker katta di like mye som din baby? Hvis du måtte velge en av dem som skulle få leve ville du hatt problemer med å velge? 

Jeg har jo ikke barn. 

Anonymkode: 67896...c95

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (2 minutter siden):

Så du mener å si at du elsker katta di like mye som din baby? Hvis du måtte velge en av dem som skulle få leve ville du hatt problemer med å velge? 

Katten som er litt over tolv uker.

Anonymkode: 67896...c95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke så lenge siden jeg fikk han, han er litt over tolv uker gammel. Så han er faktisk en baby da. Uansett jeg elsker pus, uansett hva andre måtte mene og også selv om det skulle undergrave rollen til de som er foreldre.

Anonymkode: 67896...c95

Kanskje det er foreldre av den berettigete typen som kan føle det slik? Du vet den typen som forventer at alle skal rose de oppi skyene for å ta vare på egne barn, ikke minst skal alle synes de og deres avkom er universets midtpunkt. Heldigvis er de fleste foreldre ikke slik, de er sikker i sin egen kjærlighet til sine barn og bryr seg ikke med hva/hvem andre er glad i.

Anonymkode: f0b93...f0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ness, det er vel mer det at de som kun har dyr er så opptatt av å fortelle at det er mye bedre enn å ha barn. Det ser vi jo også i denne tråden. 
 

De færreste med barn blir vel provosert over at folk velger å ha dyr, veldig mange med barn har jo tross alt dyr selv. Men det som er idiotisk er at de skal fremheve hvor mye bedre dyr er enn barn, og da er det klart noen blir provosert. 

Anonymkode: ef8b3...4c5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Katten som er litt over tolv uker.

Anonymkode: 67896...c95

😅 ok! Ja. Du elsker katten din. Det er fint og flott.
 

(Men ikke sammenlign det med en baby. Du vet ikke hvordan det er å ha en baby). 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (1 minutt siden):

😅 ok! Ja. Du elsker katten din. Det er fint og flott.
 

(Men ikke sammenlign det med en baby. Du vet ikke hvordan det er å ha en baby). 

Ja skulle bare mangle 😻

Haha. Jeg tenker nok hva jeg vil om den saken 😏

Anonymkode: 67896...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ness, det er vel mer det at de som kun har dyr er så opptatt av å fortelle at det er mye bedre enn å ha barn. Det ser vi jo også i denne tråden. 
 

De færreste med barn blir vel provosert over at folk velger å ha dyr, veldig mange med barn har jo tross alt dyr selv. Men det som er idiotisk er at de skal fremheve hvor mye bedre dyr er enn barn, og da er det klart noen blir provosert. 

Anonymkode: ef8b3...4c5

Enkelte av de med dyr er sånn du beskriver, og enkelte med barn er også sånn. Det er heldigvis et fåtall i begge leire, de fleste oppegående mennesker gidder ikke hisse seg opp over hva/hvem andre er glad i eller vil ha i hus.

Anonymkode: f0b93...f0c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (8 minutter siden):

😅 ok! Ja. Du elsker katten din. Det er fint og flott.
 

(Men ikke sammenlign det med en baby. Du vet ikke hvordan det er å ha en baby). 

Er ikke bare mennesker som er babyer vetdu, dyr er da også babyer når de er små.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (11 minutter siden):

😅 ok! Ja. Du elsker katten din. Det er fint og flott.
 

(Men ikke sammenlign det med en baby. Du vet ikke hvordan det er å ha en baby). 

Jeg skjønner hvertfall hvordan det kan være å ha baby, og nettopp derfor vil jeg ikke ha en.

Anonymkode: 67896...c95

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...