Gå til innhold

Jeg ofret alt for jobben, men jobben viser ikke takknemlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet gratis på kvelden uten å registrere timer fordi jeg vil gjøre det bra for kunder og vil være ajour

Jeg har ikke søkt annen jobb fordi jobben min ville fått problemer uten meg.  Masse ting ville stoppe uten meg.

Nå skal jobben ansette en annen som skal ta over mine oppgaver. Jeg vil få mindre viktige oppgaver. Jeg visste ikke engang de hadde utlyst slik stilling. Først når jeg selv fikk tak i leder fikk jeg vite det. Leder innser ikke hvor godt jeg har jobbet og ofret. Hva bør jeg gjøre. Jeg er sjokkert.

Anonymkode: 9592d...eb3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjip lekse til neste gang - gjør kun det du får betalt for, ikke noe mer. Det er svært sjeldent det lønner seg.

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som læring slik at du nå slutter å jobbe gratis.

Anonymkode: fa255...98e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg aldri å være snill..

Anonymkode: 6f850...89e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lære at du ALDRI jobber gratis, og at ingen arbeidsgiver i verden gir deg noe uten å gagne på det selv. 

Anonymkode: 73b24...6a2

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en medarbeidersamtale dersom denne ikke er gjennomført. Legg fram dine ønsker om oppgaver, utvikling etc. Vær godt forberedt, og for all del ikke anklagende.

Ellers er å utbetale lønn bedriftens måte å vise takknemlighet på.

Anonymkode: 8f3eb...f5d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lønner seg aldri å være snill..

Anonymkode: 6f850...89e

Jo, det gjør det som regel alltid. Men det lønner seg sjelden å være dumsnill.

Anonymkode: 2b3ac...5f0

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har jobbet gratis på kvelden uten å registrere timer fordi jeg vil gjøre det bra for kunder og vil være ajour.

Anonymkode: 9592d...eb3

Det vil si: Du klarte ikke å gjennomføre arbeidsoppgavene dine innen normal arbeidstid?

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo være fornøyd, de ser at du jobber mye og ansetter en til for å avlaste deg. 
 

Når denne er på plass kan du gå tilbake til å jobbe normale dager for samme lønn og tilbringe ettemiddag/kvelden sammen med venner/familie, evt gjøre andre ting du liker. 😊

Anonymkode: fbacc...7bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet gratis på kvelden uten å registrere timer fordi jeg vil gjøre det bra for kunder og vil være ajour

Jeg har ikke søkt annen jobb fordi jobben min ville fått problemer uten meg.  Masse ting ville stoppe uten meg.

Nå skal jobben ansette en annen som skal ta over mine oppgaver. Jeg vil få mindre viktige oppgaver. Jeg visste ikke engang de hadde utlyst slik stilling. Først når jeg selv fikk tak i leder fikk jeg vite det. Leder innser ikke hvor godt jeg har jobbet og ofret. Hva bør jeg gjøre. Jeg er sjokkert.

Anonymkode: 9592d...eb3

Bytt jobb, og husk at du aldri for noe igjen for å ofre deg for en jobb du får aldri noe takknemlighet for at du gjør det

Anonymkode: 45dd5...ec7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har jobbet gratis på kvelden uten å registrere timer fordi jeg vil gjøre det bra for kunder og vil være ajour

Jeg har ikke søkt annen jobb fordi jobben min ville fått problemer uten meg.  Masse ting ville stoppe uten meg.

Nå skal jobben ansette en annen som skal ta over mine oppgaver. Jeg vil få mindre viktige oppgaver. Jeg visste ikke engang de hadde utlyst slik stilling. Først når jeg selv fikk tak i leder fikk jeg vite det. Leder innser ikke hvor godt jeg har jobbet og ofret. Hva bør jeg gjøre. Jeg er sjokkert.

Anonymkode: 9592d...eb3

Hva forventet du å få?

Anonymkode: a175b...a7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har jobbet gratis på kvelden uten å registrere timer fordi jeg vil gjøre det bra for kunder og vil være ajour

Jeg har ikke søkt annen jobb fordi jobben min ville fått problemer uten meg.  Masse ting ville stoppe uten meg.

Nå skal jobben ansette en annen som skal ta over mine oppgaver. Jeg vil få mindre viktige oppgaver. Jeg visste ikke engang de hadde utlyst slik stilling. Først når jeg selv fikk tak i leder fikk jeg vite det. Leder innser ikke hvor godt jeg har jobbet og ofret. Hva bør jeg gjøre. Jeg er sjokkert.

Anonymkode: 9592d...eb3

Klarer ikke å få dette til å henge sammen. Lederen din har ikke oversikt over kundene/salgene dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som tror at man er uerstattelig skal ta fram en bolle og fylle den med vann.
Stikk nedi en finger, og tell til ti, ta ut fingeren og se nøye på hullet som er igjen etter den.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har jobbet gratis på kvelden uten å registrere timer fordi jeg vil gjøre det bra for kunder og vil være ajour

Jeg har ikke søkt annen jobb fordi jobben min ville fått problemer uten meg.  Masse ting ville stoppe uten meg.

Nå skal jobben ansette en annen som skal ta over mine oppgaver. Jeg vil få mindre viktige oppgaver. Jeg visste ikke engang de hadde utlyst slik stilling. Først når jeg selv fikk tak i leder fikk jeg vite det. Leder innser ikke hvor godt jeg har jobbet og ofret. Hva bør jeg gjøre. Jeg er sjokkert.

Anonymkode: 9592d...eb3

Du lider av messias-komplexet….

Anonymkode: 37eac...965

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort feil. Man skal ikke jobbe gratis. Man skal vise behovet for en selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo uansett ikke betalt for ekstrainnsatsen så jeg tenker dette er en bra ting. 
 

Som arbeidsgiver hadde jeg ikke vært fornøyd dersom folk måtte ofre seg for å gjennomføre nødvendig arbeid.

Anonymkode: 06c8c...b82

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det så mange dumme mennesker som lever for arbeidslivet? Som lar seg utnytte?

Skal stå på? Vise at de er best? Tror at der er smart?

Sorry, arbeidslivet et noe man gjør for å tjene penger til livets opphold...inget annet! Lær deg dette.

Anonymkode: 9dc68...ed9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var all den ekstra jobbingen for å bli ferdig/perfeksjonere dine egne oppgaver og være ajour? Da er det jo du som ikke klarer fullføre arbeidsoppgavene dine til normert tid. Og da er du ikke sørlig effektiv. Da er det veldig forståelig at en leder setter deg til mindre viktige oppgaver og setter inn en annen for å overta etter deg der du jobber for sent. 
 

Ledere setter pris på at man gjør arbeidsoppgavene sine innenfor oppsatt arbeidstid. Hvordan skal de ellers kunne stole på at du får gjort oppgavene dine? 
 

Her er det jo du som har gjort feil. Ikke leder. 

Anonymkode: dd5ee...bdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som arbeidsgiver har fått med seg at du har for mye å gjøre, og tatt affære ved å ansette en til. Det burde jo være en positiv ting. Mange nok bedrifter som driver rovkjør på ansatte, spesielt hvis de ser at noen jobber gratis. 

Anonymkode: be9ea...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva bør jeg gjøre. Jeg er sjokkert.

Anonymkode: 9592d...eb3

Du begrenser hva du gjør til et absolutt minimum, også kan du søke på jobber andre steder.

Seelvsagt har du gjort deg selv en bjørnetjeneste. At du ikke fører timer du faktisk jobber, går kun ut over deg selv. Slutt med det med en gang.

Anonymkode: 77642...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...