Gå til innhold

Det er ikke så trygt å fly som mange tror


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tryggere enn å kjøre bil

Anonymkode: 7b4a2...410

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Tror det er større sjanse for at jeg dør når jeg kjører motorsykkelen enn når jeg flyr

Anonymkode: 3dcc3...59e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja. Tror det er større sjanse for at jeg dør når jeg kjører motorsykkelen enn når jeg flyr

Anonymkode: 3dcc3...59e

med bilister som ikke ser deg fordi de ser på mobilen? Definitivt! 

Anonymkode: dbc4c...d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det trygt å fly! Turen til og fra flyplassen er statistisk sett mye farligere...

Grunnen til at folk er redde for å fly, er at de sjeldne gangene det skjer noe veldig alvorlig, så står det i mediene. Det gjør det nødvendigvis ikke når folk dør eller skader seg i trafikken pga sykler, biler, el sparkesykler osv. Noe som skjer nærmest daglig.

Hilsen ei som hadde flyskrekk.

Anonymkode: cfeea...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært en ide å lese hele artikkelen?.

De som har filmet dette har jo ikke peiling på hav "speed tape" er for noe, det er veldig vanlig å bruke denne typen tape fot små reparasjoner som dette. Men så er det også typisk at media igjen blåser opp dette fordi de også ikke har peiling.

 

Anonymkode: ea002...fc3

  • Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

med bilister som ikke ser deg fordi de ser på mobilen? Definitivt! 

Anonymkode: dbc4c...d26

Vært noen skumle situasjoner med bilister og mobil ja. Eller når de ikke følger med filskifte på motorveien og jeg er på vei forbi i venstrefilen. Det er ofte grunnen til at noen motorsyklister freser fort forbi, nettopp for å komme raskest mulig forbi pga folk bare legger seg ut

Anonymkode: 3dcc3...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De taper ikke motoren til flyet, det er en spesialtape som brukes til mindre skader som ikke er kritiske. 

Brukes nok her i Norge også. 

Anonymkode: 52168...c19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er det trygt å fly! Turen til og fra flyplassen er statistisk sett mye farligere...

Grunnen til at folk er redde for å fly, er at de sjeldne gangene det skjer noe veldig alvorlig, så står det i mediene. Det gjør det nødvendigvis ikke når folk dør eller skader seg i trafikken pga sykler, biler, el sparkesykler osv. Noe som skjer nærmest daglig.

Hilsen ei som hadde flyskrekk.

Anonymkode: cfeea...7ba

Uenig med deg.

Grunnen til at folk er redde for å fly kan variere veldig. Det er ikke pga.mediene. Jeg hadde en helt JÆVLIG flyskrekk som forsvant av seg selv, skjønner ikke hvordan og hvorfor. Jeg skalv og gråt på flyet, så redd jeg var. Om noen spurte meg hvorfor jeg var redd, ville jeg da sagt: Fordi hvis du kræsjer bilen, er du allerede på bakken, så sjansen å overleve er stor, mens på flyet...Du er så høyt oppe at hvis det skjer noe, så er du fucked. Det var min grunn. 

Anonymkode: b35f2...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er derfor vi alle kjenner noen som har dødd i flykrasj... Eller? 

Anonymkode: 1413e...0a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er derfor vi alle kjenner noen som har dødd i flykrasj... Eller? 

Anonymkode: 1413e...0a8

Er det målestokken din? At hvis du ikke kjenner noen det har skjedd med, så skjer det ikke? Jeg kjenner ingen som har blitt voldtatt...

Anonymkode: 72935...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Her taper de fast motoren på et fly til vingen.

https://nypost.com/2023/04/28/worker-taping-spirit-airlines-plane-wing-goes-viral/

Tror du det er trygt å fly?

Anonymkode: cf04b...598

De taper ikke fast motoren, som i at motoren ville falt av uten tape😄 Dette er forøvrig ganske vanlig å se på et fly. Det er da snakk om småskader som ikke utgjør en sikkerhetsrisiko, men dekkes over inntil man får utbedret dem. Som om du f.eks får en ripe i lakken på bilen, og dekket den over til du får lakkert den. Det er dessuten ikke samme type tape som vi har i skuffen hjemme. Det er mye kraftigere saker, som fint tåler ekstreme temperaturer og påkjenninger, og er godkjent for å midlertidig fikse/dekke over småskader på fly. Det er ingen grunn til å bekymre seg om man ser noe som ser ut som det er «tapet fast» på et fly. 
Spirit Airlines er forøvrig 40+ år gammelt, og har aldri vært involvert i en ulykke der folk har mistet livet. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det målestokken din? At hvis du ikke kjenner noen det har skjedd med, så skjer det ikke? Jeg kjenner ingen som har blitt voldtatt...

Anonymkode: 72935...14a

Mulig du skjønner det hvis du tenker deg om..

Anonymkode: b3419...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det målestokken din? At hvis du ikke kjenner noen det har skjedd med, så skjer det ikke? Jeg kjenner ingen som har blitt voldtatt...

Anonymkode: 72935...14a

Det blir i såfall en like rar målestokk. At du ikke vet om at noen du kjenner har blitt voldtatt, betyr ikke at du ikke kjenner noen som har blitt voldtatt. Jeg vil vel si at du sannsynligvis gjør det. Forskjellen på voldtekt og flyulykker er at voldtekten hører stort sett ingen om, men flyulykken vet absolutt alle om, så jo, når så godt som ingen av oss kjenner noen som har tatt kvelden i en flyulykke, er det fordi de er uhyre sjeldne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trygt til det ikke det ikke er det lenger. Er uhellet ute så er det goodbye. Sâ unner ikke de som måtte oppleve en flyulykke. Personlig flydd hundrevis av ganger. Skriver ikke dette fra andre siden...Så da har det jo gått bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 10.5.2023 den 18.19):

Det er veldig trygt til det ikke det ikke er det lenger. Er uhellet ute så er det goodbye. Sâ unner ikke de som måtte oppleve en flyulykke. Personlig flydd hundrevis av ganger. Skriver ikke dette fra andre siden...Så da har det jo gått bra. 

Alt er forsåvidt trygt frem til det ikke er det. Sykkel, bil, akebrett, you name it. Men det stemmer ikke at det nødvendigvis er «goodbye» hvis ulykken først er ute i et fly. Av alle flyulykker, sier statistikkene at 97,5% overlever. Dette inkluderer nødlandinger og muligens også bakkeulykker, men selv under luft til bakke-krasj overlever mange. Plassering i flyet har noe å si, men totalt er det vel +/- 35% som mister livet. 65% overlever altså i snitt et flykrasj. 
Ikke at jeg heller unner folk å oppleve flyulykker, men det er altså ikke en dødsdom i seg selv. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror? Nei. Jeg vet at det er veldig trygt, dette er det god statistikk på, så hva folk tror spiller ingen rolle 

Og nei, det er ingenting farlig med den type tape 

Anonymkode: aa04b...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert rett, jeg tror det er grunnen til at de fleste av oss havner i flyulykker nesten hver sommer. 

Anonymkode: 05cdf...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 17.09):

Her taper de fast motoren på et fly til vingen.

https://nypost.com/2023/04/28/worker-taping-spirit-airlines-plane-wing-goes-viral/

Tror du det er trygt å fly?

Anonymkode: cf04b...598

Du tror faktisk at de taper fast motoren til flyet? Å herlige fred så enkle noen er...

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...