Gå til innhold

Jobb på sterilsentral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som jobber som tekniker/fagarbeider på sterilsentral? Hvordan er det å jobbe der? Jobber i pleien, og er bare så lei etter mange år der.

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg jobber ved en sterilsentral. Har jobbet der i 14 år og er videreutdannet. Trives veldig godt og savner ikke pleien.

Det er en veldig faglig oppdatert avdeling med strenge krav på smittevern. 

Anonymkode: b9c49...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives, men fysisk tung jobb. Vært der i 17 år og også tatt fagbrev.

Jobber 3 delt turnus.

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har lest at det er mye støy. Jeg sliter litt med tinnitus, og er redd den skal bli verre av det. Er det mye bråk? Må dere bruke munnbind? Og gå mye rundt i smitteutstyr? Blir dagene ensformige? Mye spørsmål. :)

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. Har lest at det er mye støy. Jeg sliter litt med tinnitus, og er redd den skal bli verre av det. Er det mye bråk? Må dere bruke munnbind? Og gå mye rundt i smitteutstyr? Blir dagene ensformige? Mye spørsmål. :)

Anonymkode: 4efeb...761

Mye støy ja, jeg har selv tinnitus overlever støyen kan bruke hørselsvern. 

Overhodet ikke ensformig. Smittevernsutstyr brukes kun de dager du er på vaskerommet og kun når du får operasjonsutstyr ned.

Munnbind hva er det😅Bruker munnbind/visir på vaskerommet ellers ikke.

Vi har mange stasjoner bruker ikke verneutstyr eller hansker på de fleste stedene. Men, tunge løft og høyt tempo har vi.

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mye støy ja, jeg har selv tinnitus overlever støyen kan bruke hørselsvern. 

Overhodet ikke ensformig. Smittevernsutstyr brukes kun de dager du er på vaskerommet og kun når du får operasjonsutstyr ned.

Munnbind hva er det😅Bruker munnbind/visir på vaskerommet ellers ikke.

Vi har mange stasjoner bruker ikke verneutstyr eller hansker på de fleste stedene. Men, tunge løft og høyt tempo har vi.

Anonymkode: 2f827...06c

Jeg har litt dårlig konsentrasjon og hukommelse, så dette er kanskje ikke noe for meg. 😕 Det frister bare veldig å jobbe med noe annet enn stell og pleie.

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har litt dårlig konsentrasjon og hukommelse, så dette er kanskje ikke noe for meg. 😕 Det frister bare veldig å jobbe med noe annet enn stell og pleie.

Anonymkode: 4efeb...761

Konsentrasjon er viktig når en legger brikkene. Vi har ark hvor det står alt hva som skal med hver enkelt brikke. Vi roterer en dag hvert sted det gjør at det ikke blir ensformig. 

Nå kan en ta fagbrev også. 

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Konsentrasjon er viktig når en legger brikkene. Vi har ark hvor det står alt hva som skal med hver enkelt brikke. Vi roterer en dag hvert sted det gjør at det ikke blir ensformig. 

Nå kan en ta fagbrev også. 

Anonymkode: 2f827...06c

Jeg har sett at det er en fagskole for helsefagarbeidere og. Hva slags type folk er det som jobber slike steder? De som ikke liker å være så sosiale, altså sånne som meg?😉 Og hva er aldersgruppen?

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har sett at det er en fagskole for helsefagarbeidere og. Hva slags type folk er det som jobber slike steder? De som ikke liker å være så sosiale, altså sånne som meg?😉 Og hva er aldersgruppen?

Anonymkode: 4efeb...761

Vi er fra 25 til over 60 år. Alle slags typer, fra sånne som deg til super sosiale😅mange har andre utdannelser, noen er spl, og opr spl.

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er fra 25 til over 60 år. Alle slags typer, fra sånne som deg til super sosiale😅mange har andre utdannelser, noen er spl, og opr spl.

Anonymkode: 2f827...06c

Skolen vår er for Sterilforsynings teknikkere.

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi er fra 25 til over 60 år. Alle slags typer, fra sånne som deg til super sosiale😅mange har andre utdannelser, noen er spl, og opr spl.

Anonymkode: 2f827...06c

Hvor mange er dere på jobb samtidig? Og er det kun kveld og dagvakter der? Man føler seg ikke litt «innelåst» siden man er litt avsperret fra andre pga smitte? Kanskje litt rare spørsmål😊

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt for oss selv, men ikke pga smitte.

Det er forskjeller på sterilsentralene. Vi jobber 3 delt turnus og hver 4 helg. 

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er litt for oss selv, men ikke pga smitte.

Det er forskjeller på sterilsentralene. Vi jobber 3 delt turnus og hver 4 helg. 

Anonymkode: 2f827...06c

Hvor mange nattevakter har du i turnusen din?

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer. Noen vil ha mange og andre mindre. Jeg har 6 (tror jeg) iløpet av 12 uker. Har nettopp gått inn i nattevakter jeg. 

Anonymkode: 2f827...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man blir ikke «sett ned på» av de andre på avdelingen? Eller man jobber kanskje for seg selv, uten kirurgene osv. Har vurdert å søke, men når jeg ser bilder fra sterilsentralen på sykehuset her, er det bare eldre damer, og jeg er ganske ung.. 

Anonymkode: 4efeb...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så man blir ikke «sett ned på» av de andre på avdelingen? Eller man jobber kanskje for seg selv, uten kirurgene osv. Har vurdert å søke, men når jeg ser bilder fra sterilsentralen på sykehuset her, er det bare eldre damer, og jeg er ganske ung.. 

Anonymkode: 4efeb...761

Sett ned på.. Det er mange som ikke vet hva en Sterilavdelingene er, også på sykehus vet man ikke hvordan man jobber på en Sterilavdelingene. Men Sterilforsyningen en av de viktigste avdelingene på sykehuset. De er en sikkerhet for pasienter, som skal gjennomgå en kirurgisk prosedyre og er med på å jobbe infeksjonsforebyggende.

Sykehusene er avhengig av en dyktig sterilavdeling med god kompetanse.

Hilsen operasjonssykepleier

Anonymkode: b9c49...e13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...