Gå til innhold

Dyrt å få barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ting til feks små barn blir ikke så veldig slitt eller ødelagt før de har vokst i fra det, anbefaller å sjekke brukt.

Vi har vel kun kjøpt vogn,smokker og flasker helt nytt.
Funnet det meste annet på finn.no osv. Masse å spare på klespakker feks.
Arvet noe og noe har vi fått i gave fra besteforeldre , i babyshower osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal sy litt baby tøy, finner oppskrifter og maler på nett, har symaskin, og bruker mitt gamle tøy som er for smått til meg😂

Anonymkode: 4a416...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Rogaland (sandnes) og Vestland (Fyllingsdalen) har de verdens mest geniale bruktbutikk, loppeliten. Veldig populær. Jeg kjøper fort ulltøy for en 20-30 kroner der. Selger hovedsakelig klær, men også leker, vogn, utstyr. Anbefaler alle som kan å gå der 🙂

Anonymkode: d1bf5...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt og fått mye på Finn. Enig i at man bør kjøpe pakker med klær fremfor enkelte plagg. Har kjøpt mye klær (inne og uteklær) med fortsatt god kvalitet. 😊

 

Ikke kjøp alt du ser på salg - det er allltid tilbud på klær osv så kjøp bare det du trenger. Du trenger ikke ti par av alt - holder med 2-3 type plagg.

Kjøpte sikkerhetskamera fra Elkjop til 300 kr og funker kjempe bra som babycall.

 

Hvis man er heldig og kan arve, gjør det.

 

 

Anonymkode: 794a1...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 14.19):

Ja men helt ærlig, hvor mange biler/bilstoler har vært utsatt for en uhell eller kollisjon? 1% 2% 3%. 

Selvfølgelig må man passe på å ikke kjøpe en bilstol som ikke er trygg lenger, men dersom man skal bruke stolen kanskje et par ganger i måneden, er det fullstendig bortkastet penger og naturressurser å kjøpe en ny en dersom man finner en fin brukt en, og sannsynligheten for at den har vært i kollisjon er svært lav. 

Anonymkode: 5e053...ab9

Man kan ha mistet dem i betonggulv, behandlet de dårlig osv. Som lager små svakheter i materialet 

Anonymkode: cdcd2...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 11.37):

Hei! Tenker det er mange her som både er førstegangsforeldre/gravide og mange som også har flere barn. Med en 2åring selv i hus har jeg virkelig fått oppleve hvor dyrt det er med både utstyr, klær og alt som hører med å få barn. Derfor tenker jeg å starte en tråd hvor vi kan dele litt tips med hvordan man kan spare penger ved å ikke kjøpe alt nytt hele tiden :)

Selv har jeg kjøpt masse fine ting brukt, og latt være å kjøpe ting jeg ikke vet om jeg trenger. Vi har også leid en del av både klær og utstyr, som barnet har brukt i svært korte perioder.. Det er jo så mange ting som bare blir liggende og ikke rekker å bli brukt.

Har dere noen tips til hvordan man kan spare både lommeboka og miljøet så fyr løs! 

Anonymkode: 556fb...36a

Det finnes masse utstyr man ikke trenger så det er vel et sted å begynne. Jeg ville kjøpt stellematte og ikke stellekommode eller bord og greier. Det er tryggest og lettvint å skifte på gulvet. Jeg ville droppet bleiebøtta, bare kjøpt hundeposer. Ikke kjøp babybadestativ men bade babyen i vanlig balje. Stelleveske var helt greit å ha men en bag eller annen veske under vogna hadde gjort samme nytten. 

Anonymkode: 5a072...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...